Rendőrös, nyomozós, rendet fenntartós.
A különleges osztag életében sorra jönnek a nehéz helyzetek: Erin elment, és Jay nehezen talál magára a nő nélkül. Beépített emberként még viszonyba is bonyolódik az egyik megfigyelt személlyel, és csak az új társának köszönheti, hogy nem lesz komoly gond a viszonyból. Voight egy régi nemezise is feltűnik, aki korrupcióért nagyon el akarja kapni a férfit. Sorra veszi az osztag tagjait, és őket igyekszik a főnökük ellen fordítani. Ténykedése tragédiához vezet, és Hank visszavág érte. Közben fegyverkereskedőket vonnak ki a forgalomba, drogterjesztők ellen ténykednek, megoldanak egy robbantásos ügyet, amelyben az 51-es tűzoltóőrs is a segítségükre lesz.
A Chicago sorozatok a tűzoltókkal kezdtek, majd jöttek a rendőrök, orvosok és jogászok. Bánatomra a Justice, vagyis a jogi osztály csak egy évadot élt meg, de a másik három még műsoron marad. A legjobban a PD, a rendőrök nézettsége megy, amit kicsit nehezen értek meg. Nálam ez van a lista alján, én pl. szívesebben néztem a jogi ügyeket is.
Talán azért is, mert még mindig a PD az, amelyiknek a legszürkébb a filozófiája. Itt nincs meg az a hősiesség, felemelő etika a háttérben, ami a többi szakmát jellemezte. A tűzoltók, orvosok és jogászok is szembesültek olyan esetekkel, melyekben etikai kérdés is dönteni, de ők hősiesek végig, és példakép értékűek. A rendőrségen azonban, Voight osztagában a szürke a meghatározó szín. Ők is jót akarnak tenni, és önfeláldozóak, de végig a szakadék szélén egyensúlyoznak: kicsit másképp tesznek, és máris törvénytelen, amit tesznek.
Ebben az évadban, szinte konklúzióként Voight találóan meg is fogalmazza, hogy ő eltakarítja a szemetet az utcáról, kerül, amibe kerül. Ő látja a különbséget abban, hogy mocskos dolgot tesz jó célért, vagy simán korrumpálódni. Magyarán szólva: nála a cél szentesíti az eszközt. Amit valahol értek is, de ettől még nem fogadom be könnyebben a sorozatot.
Ebben az évadban a szokásosnál is kevesebb volt a magánéleti átívelés. A több részen át tartó szálak is valamiképpen rendőrségi esetekhez kapcsolódtak. Vagyis, ebben van jelenleg a legkevesebb szappan a Chicago sorozatok között. Ami nem baj, erősebb a rendőri életet bemutató jellege tőle a sorozatnak, de nehezíti a szereplőkkel az azonosulást. Értük nem tudok úgy drukkolni, mint akár a tűzoltókért, akár a dokikért. Ha belegondolok, akkor éreztem legjobban magam a PD nézésekor, amikor még itt volt Erin, és végre működni kezdtek a dolgai Jay-jel. Nekem hiányzik Sophia Bush a sorozatból…
Ha már színészek. Új arc Tracy Spiridakos, aki Upton nyomozó személyében Erin helyére jött. Külsőre megvan a hasonlóság, de magáról a nőről még keveset tudunk. Ha kicsit elmélyítik, nem lesz rossz váltás. Azt meg inkább nem minősítem, ahogy Jon Seda visszatért a Justice soraiból ide. Mondjuk úgy, én jobban bírtam a helyetteseit, mint őt.
Látványra is azt a szürkeséget hozza, ami szerintem témáiban is benne van a sorozatban. Komor, nyomott az egész, és lenyomja az ember hangulatát. Korrektek az akciók, amiket beletettek, de azért nem egy akciófilm szintjén. Nekem pl. nem is hiányzik komolyabb akció, jobban tetszene, ha a krimi vonalat erősítenék kicsit, mert nincs emlékezetes ügy.
Ugyan a Fire és a Med jobban bejön, de nézem ezt is. Korrekt, de nem pont az én világom.
Chicago PD - 5/3,5 nem tehetek róla, velük azonosulok legnehezebben. Komor, feszült, kicsit krimis.