Átkos, kutatós, démonos, Csipkerózsikás.
Thomas úgy él, mint egy remete. A lakásába zártan rajzolgat egy álom után, ami egyre többször kísérti. Van benne egy gyönyörű, alvó lány, akit meg kellene csókolnia, mint a mesében. De mindig, mielőtt megtehetné, valami az ébrenlétbe rántja. Terápiára jár, de nem tudja megfejteni, mi ez. Ám ekkor meghal a nagybátyja, akiről eddig még nem is hallott. Rá hagyja a vidéki házát. Thomas leutazik, és egy hatalmas, de romos házat talál, ami emlékeztet az álmára, és kísértetjártának is tűnik. Vadrózsa itt már az álmaiban tud vele beszélni: keresse meg, csókolja meg, mentse meg! Egy démon őrzi, aki most Thomas után veti magát. Egy öccsét elvesztett helyi lány, Linda és egy ördögűző segítségével Thomas kutatni kezd a családi átka és Vadrózsa után, aki a megoldás lehet a házat kísértő démon és a rengeteg eltűnt ügyében, akik valószínűleg a házban vesztek oda.
Legyek röhejes? Leszek, miért is ne. És a filmhez is köze van. Az ilyen filmekben az egyik fontos szempont a színészek külseje. Mondjuk úgy, jobb híján ezzel kell eladni a terméket. Lányként a férfi főszereplő külalakja érdekelt jobban, és meg is állapítottam, hogy Ethan Peck nem az esetem, de az állvonala férfias. Aztán most rákerestem a színészre, és kiderült, hogy a nagyapja a nagy színész. Ethan Gregory Peck unokája – szerintem tőle örökölte az állvonalát! Még gondolkoztam is, kire emlékeztet a srác: hát a nagyapjára!
Ha már a színészeknél tartunk, ahogy említettem, a külcsín volt itt a mérvadó. A két női szereplő is olyan, hogy játszani nagyon nem kellett nekik, csak csinosnak lenni. Az egyiknek mesebeli módon, a másiknak hús-vér nőként. Jót szórakoztam azon, milyen ruhákat és sminkeket kaptak. Linda (Natalie Hall) egyik csizmáján majdnem nevetőgörcsöt kaptam, de Vadrózsa (India Eisley) tollas ruhája is megér egy misét.
Elég nagy baj különben, hogy egy ilyen filmen ezek a dolgok mozgatják legjobban az agyam. De bevallom, mást nagyon nem találtam benne, amit érdemes lenne elemeznem.
Pedig az alapötlete tetszett, szeretem az újraírt meséket. Csipkerózsika különben is jól modernizálható, itt meg kellően horrorosnak tűnt az alap. A film végi csavar nem is lenne rossz, csak sajnos nagyon bénán kivitelezték azt is.
De ez lehetne a film kulcsszava is: béna kivitelezés.
Azt már említettem, hogy a színészeknél a küllem volt a fontos, nem a játék.
A cselekményben még ennél is rosszabb a helyzet. Következetlen, tele van logikai hibákkal és annyira ostobán cselekszenek a szereplők, hogy nem is tudom sajnálni, hogy az lesz a sorsuk, ami a film végére jut nekik. (Amit persze nem mesélek el, ezért van a SpoilerZóna!)
Ez elvileg egy gótikus mese horror is, de egyáltalán nem lett ijesztő. A démon – vagy dzsinn – még ezt is nehéz értelmezni a film ostobasága miatt, bénán néz ki. A jump scream annyira ócska, hogy előre meg lehet jósolni, mikor akarnak ránk ijeszteni. Azt nem is minősítem, hogy a félelemkeltés eszközei kirakati babák lesznek.
Összességében ez egy ritka rossz film, ami azt a szintet azonban nem éri el, hogy jó legyen rosszaságában. Béna sztori, ócska kivitelezés, logikai hibák. Csak az alapötlet tetszik, amiben még most is látok fantáziát. De Card és Flinn is jobban modernizálta a mesét ennél, sokkal.
The Curse of Sleeping Beauty - 5/2 az alapötlet, a csavar a végén tetszett. De minden más: látvány, cselekmény, karakterek: 0.