Minden napra egy film

Minden napra egy film

Sosem voltál itt

2018. december 05. - BBerni86

Zsoldosos, gyerekmentős, akciós.

Joe egykori katona, aki hazatérve a háborúból soha nem lett önmaga. Kettesben él az anyjával, aki még mindig azon mereng, Joe 20 éve miért nem vette el a barátnőjét. De a férfinak van egy másik élete is: amikor megcsörren a telefon, és megbízást kap. Joe elvégzi, amit rábíznak, ha közbe rá is törnek a háború emlékei. Most éppen egy kislányt kell kiszabadítania, aki egy pedofil bordélyházba került, és akit a szenátor apja nagyon vissza akar kapni. sosem_voltal_itt.jpgJoe elhozza a lányt, nem sejtve, ezzel mit szabadít el. Mert ebben a történetben senki nem az, aminek látszik, és nem akarnak szemtanúkat hagyni. Joe nem fekszik le, hogy kényelmesebben végezhessenek vele, és anyja meggyilkolása után ellentámadásba indul. Meg akarja menteni a lányt és megfizetni, amit vele tettek.

Amikor a rövid cselekményvázlatot írtam, eszembe jutott, hogy akár párhuzamba is lehetne állítani a már klasszikusnak számító Taxisofőrrel. Talán nem is véletlen, hogy vannak hasonló vonások. Mindkettőben egy egykori katona a főszereplő, aki szenved a PTSD tüneteitől, mindkettőben van egy gyermek prostituált, akinek segíteni akar. De van egy olyan érzésem, hogy a Sosem voltál itt nem lesz klasszikus.

Köszönhető ez annak, hogy a történet roppant, bocsánat érte, de így éreztem: unalmas. Elvileg akciófilm, komoly drámai betétekkel, de sikeresen halálra untam. Nem sok minden történik, tele van Joe szenvedéstörténetével, és valahogy olyan vontatottnak tűnik, hogy sokszor kedvet kaptam beletekerni a filmbe.

Akciófilm is, de csak nagyon kicsit. Gyors, rövid verekedős jelenetei vannak, cseppet sem ezeken van a súly. Látszik ez azon is, hogy láthatóan nem az élvezet értékre tették a hangsúlyt, hanem művésziek akartak lenni az akcióban is. Nem volt jó nézni. Mennyire hiányzik már nekem a Badlands, ott profin csinálják itt, ami itt nagyon nem sikerült.

Drámaként jobban megállja a helyét, és ezt elméletben értékelni is tudtam. Joe nyomorát, annak fázisait nagyon szépen lekövetik. De most komolyan, hány filmben mutatnak ennyi önmaguk ellen irányuló fojtogatást? Mert Joe annyira oda van, hogy ez a hobbija. Húz egy zacskót a fejére, meghúzza, aztán jöhet az oxigénhiány. Mondanom se kell, mennyire rossz ezt nézni. Mennyire nem kötött le, hogy éppen milyen formában szenved Joe. Jól megcsinálták, de utáltam nézni.

Ez a bajom Joaquin Phoenix alakításával is. Annyira hitelesen adja ezt a figurát, hogy az már borzongató. De hogy mennyire rossz ezt nézni, az kifejezhetetlen. Csak én sírom vissza, amikor még más karaktereket játszott? Amikor nem az öngyilkosság az első, ami eszembe jut róla? Már kezdek félni is, milyen Joker lesz az, amelyet ő kelt életre. Bár Joker a legelvetemültebb kinézetével is sokkal szívesebben látott alak számomra, mint az a szakállas, leharcolt figura, akit itt prezentált.

Bajba vagyok azzal is, hogy mivel nem szórakoztatott a film, keresni kezdtem benne egy mélyebb üzenetet. Mondjon valamit, ha már szenvedek vele! De ezzel sem jutottam semmire. A maffia rossz, a világ korrupt, és ennyi? Hát, köszönöm, de nem akarom ezt.

Nekem csalódás volt, semmit nem tudtam vele kezdeni, bár Phoenix szokás szerint jó színész.

 

Sosem voltál itt - 5/2 Phoenix nagyon jó színész, itt is nagyot játszik, de annyira nem tetszett a film, hogy fájt.

https://www.youtube.com/watch?v=R8oYYg75Qvg

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr6514436222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása