Minden napra egy film

Minden napra egy film

Ne nézz a tükörbe

2019. február 02. - BBerni86

Életet újrakezdős, hoteles, gyilkosságos.

Ray és Maggie új életet akar kezdeni a kislányuk halála után, amiért mindketten magukat is okolják. Felszámolják az életük, a pénzből megvesznek egy nagyon messze levő hotelt, amit együtt akarnak működtetni. Az előző tulaj ugyan valósággal elmenekült innen, de ekkor még nem gondolnak bele, ennek mi lehet az oka. Ahogy elkezdik belakni a házat, kezdenek újra közel kerülni is egymáshoz. Ray felfedez egy kukucskálót az úttól legtávolabb eső ne_nezz_a_tukorbe.jpgszobában: a tükör csak áltükör, egy mögötte levő titkos szobából pontosan látni, mi történik odabent. Ez az a szoba, ahova szexelni járnak a félrelépők, és Ray rákap a leskelődésre. Közben valaki fenyegető lépéseket tesz a hotel ellen, és az is kiderül, hogy történt itt egy gyilkosság. Ray sejteni kezdett, az előző tulaj végignézte az egészet a tükrön át, és most a gyilkos jár vissza eltűntetni a nyomokat és halálra ijeszteni az új tulajdonost.

Egyszer volt, hol nem volt, egy fiatalember, aki színésznek akart állni, de attól tartott, a vezetékneve másmilyen figyelmet generálna, mint amit szeretne. Így a névváltoztatás mellett döntött. A kedvenc képregényhőseinek egyike Luke Cage volt, így a Coppola helyett színre lépett Nicolas Cage. És eleinte minden szép volt és jó. Olyan kasszasikerekben szerepelt, mint a Szikla, Ál/arc, Con Air, Angyalok városa vagy a Tolvajtempó. De aztán valami eltört, és Cage ma már csak harmad-, esetleg másodrangú filmekbe fordul elő.

Legutóbb a Ne nézz a tükörbe került sorra. Bevallom, horrort vártam, meg szellemeket, akik kísértik a hotelt. Különben is, az ilyen út menti motelekben hagyománya van a horroroknak, amióta Norman Bates filmre került Hitchcock Pszichójában. De említhetném King világait is, aki több történetét helyezi ilyen helyszínre, a legismertebb talán a ragyogás.

Ehhez képest e film drámának indul. Egy házaspár érkezik tulajnak, akik között látszólag minden rendben van, de ez csak a látszat. Látjuk, milyen repedések vannak köztük, majd fokozatosan megtudjuk azt is, miért lettek. Ebből kezd a film nyitni a thriller felé, horror egy cseppet sem fordul elő benne.

És sajnos nem megy jól neki a váltás. Annyira kisstílű, ahogy ijesztik őket, meg az is, amire rájönnek, hogy egy percre nem izgultam senkiért. Nem sikerült rám ijeszteni! Talán tényleg a hoteles sablonnal lehetett a baj, mert azoktól többet szoktam kapni. A Ragyogás és a Pszicho sokkal izgalmasabb és feszültebb, a Motel széria meg messze erősebb ijesztésben, ott aztán nem sajnálták a vért, mint itt.

Az ötlet nem lenne rossz, csak ijesztőbbre, rejtélyesebbre kellett volna venni az egészet. Azt érti valaki, miből jön rá Ray, ki a gyilkos? Mert nekünk nézőként oké, 3 emberrel beszél az egész filmben, lehet sejteni, hogy közülük az egyik. De nincsenek nyomok, semmi, egyszer csak megvilágosodik és kész. Az ilyen megoldásokat annyira utálom!

Most a színészek se adják el nekem a filmet. Cage néha ijedten néz, máskor megszállottan, de engem lekötött az a borzalmas szakáll. Tunney meg annyira csak mellékszereplő, hogy Maggie semmilyen mélyítést, belső konfliktust nem kap a történetben. Tulajdonképpen kimerül annyiban, hogy Ray felesége, aki néha számon kéri a férjét, mit titkol előle.

Untam is, nem is tetszett, nekem ez most nagyon nem jött be.

 

Ne nézz a tükörbe - 5/2 más, mint amit vártam. De mindennek közepes: horrornak, thrillernek, drámának is.

https://www.youtube.com/watch?v=c0kavcXwcJU

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3114603824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása