Sofőrös, alvilági játszmás, családmentős.
Már rosszul indult az este: nem olyan kocsit kapott a munkára, amit kért. De menni kellett, cseréről szó sem lehetett. Felvette a férfiakat, akiknek aznap estére a sofőrje lett. Volt, aki a nevét akarta tudni, de nem kellett tudniuk. Annyi bőven elég, hogy ő a sofőr. Elvitte őket a bankrablás helyszínére, majd várt, hogy a menekülést biztosítsa. De akkor ismeretlen számról hívták: a munka megrendelője. Utasításba adta, hogy amint betették a pénzt a kocsiba, hajtson el onnan. Nem szívesen, de megtette. De a telefonáló nem áll le, folyamatosan változtat a terven. Nem a megbeszélt helyre kell vinnie a pénzt. Miközben telefonon a lányát is igyekszik felügyelni, a szervezőt is keresi. Valami nagyon nem stimmel, és rá kell jönnie, mi folyik itt, mielőtt végzetesnek bizonyul ez az éjszaka.
A Wheelman tipikusan korrekt tévés film. Van benne ötlet, otthon a házimozi előtt kellően szórakoztató is, de azért igazi moziba nem ülnék be rá. Nem is kell, ez egy Netflix film.
Aminek a történetét valamilyen formában jó párszor feldolgozták már. A bűnözők sofőrje gyakran használt filmes karakter: Statham épített rá egy sorozatot, de hozott belőle össze klasszikust Ryan Gosling is, és Elgort zenés sofőrködése is kifejezetten emlékezetesre sikerült. Most a sort ez a film folytatja, bár az előbb említettek jobbak nála.
Ami ennek a filmnek a pluszt adja, hogy minimál kameraszöggel dolgoztak. Mintha a kamera ott lenne a hátsó ülésen, néha az elsőn, és mi is csak azt látnánk, ami az autóban vagy annak közvetlen környezetében történik. Ilyet is láttunk már különben, a Locke története annyira nem fogott meg, de Tom Hardy nagyot játszott benne.
Ennek a filmnek a története kis akcióval, kis nyomozgatással telik meg. Igazából az volt a bajom, hogy egyik se lett ütős, vagy egyedi, csak elment. A sofőr megállás nélkül vezet, a feszültséget nem üldözések vagy menekülések adják, hanem a bizonytalan helyzete. Ahogy belegondolok, talán egyszer kellett menekülnie, amúgy tényleg csak furikázik. Jó, kétszer, mert a végén is van még egy ilyen jelenet. Nem mintha így sokkal több lenne az akció…
A nyomozás meg annyi, hogy telefonon hívogat embereket, és az igazságról kérdez. Nem éppen egy Columbo. Azért unalmassá nem válik, jól váltogatják a családi, bűnözős szálat, de nem is fogod lerágni a körmöd.
Frank Grillo viszont maximálisan meghálálja, hogy övé az abszolút főszerep. Agyatlanabb akciófilmben többször láttam már, oda jobban megtalálják. Bár a Kingdom című sorozatban a drámai érzékét is megmutatta, ahogy itt is teszi.
Kell is, hogy a színész tegyen bele többet, mert eleve el vagyunk távolítva a karaktertől. Még a nevét sem tudjuk meg, és csak nagyon kevés részlet derül ki a múltjáról, a családjáról. Az sem tisztázódik teljesen, hogy miért kellett neki ezt a munkát elvállalnia. Ahogy a két banda közti feszültség is csak annyira minimálisan van kifejtve, hogy éppen csak érteni lehessen a történetet.
Látványra nincs benne sok, ez nem egy Halálos iramban menet. Sokkal inkább a karakter drámájára tették a súlyt. Érezni, hogy a büdzsé nem volt magas.
Összességében egy közepes Netflix film. Bőven rosszabb, de jobb is akad a kínálatban.
Wheelman - 5/3,5 jól használja a zárt teret, megvan a személyes dráma, Grillo is bizonyíthat – korrekt.