Minden napra egy film

Minden napra egy film

A kém, aki dobott engem

2019. február 15. - BBerni86

Barátnős, kémkedős, utazós.

Audrey eléggé maga alatt van, még a születésnapját sincs kedve megünnepelni. A barátja szakított vele, és nem érti, miért. Legjobb barátnője, Morgan rángatja magával, és igyekszik felvidítani. A munkahelyén egy helyes férfi flörtöl is vele, de ahogy kikíséri, egy furgonba találja magát. Az exéről kérdezik: Drew ugyanis CIA ügynök, akinek nyoma veszett. Nem látta? Morgannek meséli az eseményeket, amikor Drew az ablakon át érkezik. Titkos a_kem_aki.jpganyagok vannak nála, amiket a lányra bíz, míg ő az üldözőikre veti magát. Audrey és Morgan vágnak neki a bécsi útnak, hogy leszállítsák az álcázott pendrive-ot. Sokan üldözik őket, de kiben bízhatnak? Egymásban biztosan, és talán a jóképű ügynökben, Sebastianben. Vagy mégsem?

Budapest lassan a kémfilmek városa lesz. Anno, itt forgott az Én, a kém. Frissebb projekt volt A kém, de jutott nekünk Vörös veréb is. Most pedig jött a kém, aki dobta Audrey-t.

Nekem adott egy pluszt, hogy vadásztam a magyar helyszíneket. Mert, ami a filmben Bécs, azt Budapest játszotta. A csúcs különben a prágai RailJet volt, amit egy nagyon magyar, még színeiben is a MÁV dizájnt abszolút megjelenítő FLIRT játszott. Szerintem filmen most láttam először a kocsiparkunk egyik legjobb darabját.

De a vonatot félretéve, nevében sok helyszínen pörög a film. Az Államokból indulva jön Bécs, Budapest, Prága, Párizs és Amszterdam is. Nem forgattak mindenhol igazából, de legalább szépek a vágóképek. Párizsnak nagyon kellett is, mert az a szimpla raktár, ahol a párizsi jelenetek játszódnak, különben nagyon siralmas. A prágai képek is tetszettek.

A cselekmény végig száguld, unatkozni nem lehet a filmen. De élvezeti értéke… az egy fogósabb kérdés. Mert nem igazán tudtam eldönteni, mi is a műfaj. Néha akciófilm, ami komolyan veszi magát. Néha komédia, ami áthajlik paródiába is. Ez, így mind együtt, már sok. Mire komolyan venném, jön valami olyan blődség, hogy az agyam ledobja a gépszíjat. Plusz, nem igazán vagyok oda a paródiákért. És ott sokszor abba megy át, szerintem nem is direkt, a komédiázás.

A krimi szál, ami ténylegesen kémkedés lenne, nincs erőltetve a filmen. Csak egy keret, amibe beleteszik a barátnős szálat. Mert igazából arról szól ez a film, hogy a két lány feltalálja magát, és segítik egymást mindenen át. Fontosabbnak éreztem azt, amikor Morgan a sikeres akció után Audrey helytállását dicséri, és azt mondja neki, hogy mennyire jó volt, mint amit tényleg csináltak. Valahol ilyennek kellene lennie egy barátnak: önzetlennek, a másikat segítőnek, összetartónak.

Különben Morgan karaktere nem csak a filmbeli Drew szerint túl sok. Szerintem is. Végtelenül extrovertált, túl nagy a szája, egy elefánt a porcelánboltba. Jó a szíve, így igazából haragudni nem is lehet rá, de én is többször kaptam azon magam, hogy idegesít.

A szereposztás erős, és a színészek láthatóan élvezték is, amit csinálnak. Szerintem többször jobban is, mint amennyire én bírtam a filmet. A felfedezett különben számomra Sam Heughan, akit többen az Outlander férfi főszereplőjeként ismertek meg, de mivel azt a sorozatot nem nézem, nekem ez maradt.

Egyszer meg lehetett nézni, de nekem ennyi bőven elég is volt belőle.

 

A kém, aki dobott engem - 5/3 sírjak vagy nevessek? Már paródiába hajlik, néha mégis komolyan veszi magát. Furcsa?

https://www.youtube.com/watch?v=okNI3BNpbJs

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr5614626424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása