Kórházas, bérgyilkosos, titkos üzletes, bűnözős.
Sherman okos férfi, aki már a bűnözői szakmából is ki szeretne lépni. De a testvére miatt az üzletben marad, és igyekszik összehozni a rablást, ami minden gondjukat megoldaná. A legutóbbi ügy azonban erőszakos véget ért, a testvérével orvosi ellátásra szorulnak. Miközben az utcákon valóságos háború dúl, Sherman és testvére az Artemis nevű titkos létesítménybe mennek. Ez egy elit kórház, ahova csak bűnözők léphetnek be, amennyiben fizetik a borsos tagdíjat. Cserében a falakon belül biztonságban vannak, és a Nővér minden sérülésüket ellátja. Nem ők az egyedüli vendégek ezen a szombaton: egy profi bérgyilkosnő, az alvilág ura és egy amerikai fegyverkereskedő is az épületben van. Elég egyiküknek megszegni a szabályokat, hogy kérdéses legyen, túléli-e bárki az éjszakát.
A bűnözők világa mindig is filmtéma volt. Ha belegondolok, már a western is kiemelten foglalkozott a mindenféle törvényen túli népekkel. Ma meg különösen megy a zsáner, legyen az maffiafilm, fekete komédia, krimi vagy éppen akciófilm.
A Hotel Artemis azon az úton halad, amit a John Wick sikere tárt szélesre. Abban láttunk egy egész hálózatot, mely a bérgyilkosok igényeinek kiszolgálására épült. A Hotel Artemis is ilyen vállalkozás, csak specifikusabb igények kielégítésére. Menedék és egyben kórház, szigorú szabályokkal. Természetesen pár dolog majd félremegy, és máris egy akciófilmben találjuk magunkat.
Legszívesebben kétfelé is venném a filmet. Az elején, amikor megismerjük a karaktereket, és a kórház működését, jól szórakoztam. Talán nem annyira látványos, eseménytelenebb rész ez, de az ötlet van annyira jó, hogy kifejezetten tetszett. De aztán jön az akció, az egyéni – és szerintem béna – személyes drámák, és a film végére kiábrándultam. A jobbik testvér élne egy rendes életet, de a problémás testvér visszarántja. Az alvilági életet élő nőről kiderül, hogy a fia elvesztése sodorta ide – most megtudja azt is, ki a felelős minden szenvedéséért.
Az akciójeleneteket se vitték különben túlzásba. Zárt térben vagyunk, a kórházon belül, aminek a látványvilága elég sivár, és nem érezni ki belőle, hogy a nem túl távoli jövőben járunk. Csak a Nővér néhány eszköze utal arra, hogy nem napjainkban járunk. Bár, láttam már olyan orvosi sorozatot, amiben nyomtatott szervekkel próbálkoztak… itt meg már bevett technikaként használják. Amit ki akartam ebből hozni, hogy a helyszínben nincs semmi különös, ahol simán agyonlövik egymást, esetleg 2-3 kevésbé látványos verekedés van még a palettán. Ilyen téren a már emlegetett John Wick nagyon sokkal volt jobb.
Ami a bűnöző kórház tematikán túl jó a filmben, az a casting. Jodie Foster játssza a Nővért, és nagyon kisujjból kirázta ezt a szerepet. Az erős nőt, de a megtört anyát is. Sterling K. Brown nekem már annyira a This is us egyik ikre, hogy most is nagyon meglepődtem, mennyire más karaktereket is jól tud hozni. Átlényegül, abszolút más figura itt, noha ugyanúgy néz ki. Feltűnik még Sofia Boutella, Jeff Goldblum is többek között.
Mondandója nincs neki, ez egy szórakoztató film, ami agymunkát sem igényel a nézőjétől. Elnézed, mosolyogsz pár helyen, máshol az akciót bámulod, és ennyi.
Az ötlet tetszett, de akár többet is ki lehetett volna hozni ebből ilyen színészekkel.
Hotel Artemis – 5/3 az ötlet jó, a casting is ok, de a fordulatok nem leptek meg, és az akciók vérszegények.