Minden napra egy film

Minden napra egy film

Amerikai állatok

2019. november 18. - BBerni86

Egyetemistás, rablós, tervezős.

Az egykori barátok, Warren és Spencer egy beszélgetés alkalmával érdekes témát találnak, Az egyetem könyvtárában milliókat érő könyvek vannak, a zárt részlegen. Alig őrzik őket. Warren fejéből nem megy ki a gondolat, hogy ezzel kellene valamit kezdeniük. Mi lenne, ha megszereznék a könyveket? Miközben igyekeznek orgazdát találni, a rablásra filmekből és regényekből igyekeznek ötleteket meríteni. Közben rájönnek, ketten 11_18amerikai_allatok.jpgkevesen vannak. Beveszik egy korábbi barátjuk, majd az egyetlen gazdag srácot is, akit ismernek, és akinek telik a menekülő autóra. Amikor a tervek készen állnak, bele is vágnak a nagy kalandba. Ám a dolgok nem úgy sikerülnek, ahogy azt magukban elképzelték.

Miért olyan nehéz jó heist movie élményre bukkanni mostanában? Itt egy újabb film, amiről azt hittem, majd jól szórakozom, aztán azért kellett küzdenem, hogy ne aludjak el rajta. Vajon elkészül valaha Az olasz meló folytatása? Mert attól tartok, nem holnap, és nem is holnapután botlok bele egy rablás/átverés szórakoztató történetébe.

Mi volt az Amerikai állatokkal a bajom?

A cselekmény annyira unalmasan van tálalva, hogy az kínszenvedés. Azt már ilyen filmek kapcsán nem egyszer megállapítottam, hogy egy rablás tulajdonképpen nagyon egyszerű. Trükkel vagy fegyverrel bemész, aztán viszed, amit akarsz. Utána eladni a lopott holmit, és a rendőröket elkerülni, az a nehezebb feladat. Itt a srácok a film nagyjában készülnek a könyvtár kirablására, aztán az egész tart vagy 5 percig és annyira szimpla, mint amikor valaki csokit lop a sarki közértben. Ok, talán annál egy fokkal bonyolultabb, de tényleg csak egy kicsivel. Süt róluk az amatőrség – noha viccesnek találtam, hogy filmekből merítettek ötletet, mit és hogyan kellene csinálniuk.

Bár ötletesnek találtam, hogy az igazi embereket, akik valóban elkövették ezt, is megszólaltatták, de zavaró volt a sűrűsége. Ha beilleszkedtem a történetbe, nagy valószínűséggel jött egy interjú részlet, és már megint kizökkentem. Arról nem is beszélve, hogy elsőre azon kattogott az agyam, hogy ez valóban a rabló négyes tagjai, vagy ez is csak egy filmes trükk. AHS: Roanoke érzet, csak jóval gyengébb kivitelben.

Újabb probléma: nem találtam szimpatikusnak egyik srácot sem. Most komolyan azzal akartak valami jelentőset tenni, feldobni magukat, hogy ellopnak egy madaras könyvet? Ennyi erővel terroristának vagy merénylőnek is állhattak volna. Annyira semmi értelme a rablásnak, és annyira ostobák az indokaik…

Tulajdonképpen a 4 srác alakítóiból 3-at bírok. Evan Peters és Blake Jenner azoknak a színészeknek a listáján is rajta van, akiket kedvelek. Itt azonban ez sem mentette a filmet, mert annyira ellenszenvesek voltak a karakterek. Leginkább Peters figurája, Warren. Legszívesebben megráztam volna, vagy a többiek helyében jól faképnél hagytam volna.

Látványra sincs benne semmi, amiért megjegyezném. Közben egy-egy háttérzene esetleg tetszett, de egy sem annyira, hogy dallamtapadásom legyen.

Összességében csalódás volt ez a film, pedig nem sokat vártam tőle. Mondjuk, sejthettem volna, hogy ilyen poszterrel nem ez lesz az új kedvencem…

 

Amerikai állatok - 5/2 a szereplőket tudtam értékelni, érdekes a formátum is, de a filmet nagyon untam.

https://www.youtube.com/watch?v=yAhruSwum1c

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4315310652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása