Szerelem után költözős, vadnyugati, háborús.
Jay, Cavendish lordjának fia nem a megfelelő lányba lett szerelmes. Rose egy parasztjuk lánya volt, aki igyekezett a fiúnak is sugallni, hogy nem illenek össze, de Jay nem hallgatott a lányra. Amikor Rose az apjával Amerikába ment, Jay követte a szerelmét. Tudta, merre keresse, de hamar kiderült, hogy egy útikönyvvel nem jut el Nyugatra biztonságban. Belebotlik egy helyi, marcona férfiba, aki megfelelő díjazásért hajlandó a vezetésére. Jay nehezen viseli Silas komor természetét, de rá kell jönnie, szüksége van a férfire. Nem sejti, hogy Silas is saját tervet szőtt: Rose és az apja fején magas vérdíj van. Jay segítségével sokkal könnyebben rájuk talál, mint egyedül tenné. Az út azonban mindkettejükre hatással lesz.
A western nincs a menő műfajok között. Közben akad egy-egy, aminek sikerül befutnia, de általában azokban van valami plusz is. A Westworld félig nagyon modern sorozat volt, benne cyborg lázadással és modern vidámparkkal. A Csontok és skalpok remekül keverte a zsánert horrorral. A Django elszabadul pedig Tarantino stílusjegyeivel lett több.
A Slow West semmi hasonlót nem tud felmutatni. Egy laza western, amiben nincsenek meglepetések. Pont azt kapod, amit látsz. Két magányos férfit, akik keresnek egy lányt, és közben valamiféle szövetség/barátság szövődik közöttük. A cselekményben a western filmek tipikus elemeit látjuk: az indiánokkal szembeni kegyetlenkedéseket, a fegyveres összecsapásokat, ahogy itt még a jó emberek is kihasználják egymást.
A film ettől egészen nyomasztó is lett. Nagyon nem volt kedvem nézni, ahogy Jay a naivitása miatt mindig szív. Végre azt hiszi, talál egy kultúrembert, akiben bízhat. Mi történik? Reggel kirabolva ébred alsóneműben. Mintha folyamatosan kapná a pofonokat az élettől: ez egy embertelen hely, ahova az ő romantikus és álmodozó lénye nagyon nem illik. Jellemző az is, hogyan végzi be a filmen a történetét. Az tökéletesen jellemzi Jay karakterét: ő itt abszolút életképtelen, és pusztulásra van ítélve.
De, ha ő ilyen, akkor kinek kellene drukkolni a filmen? Silas karaktere izgalmasabb lehetne, de neki nem kapjuk meg úgy a történetét, mint Jay előéletét. Minimális utalások vannak, alig több a semminél. Ez kevés volt ahhoz, hogy igazán drukkolhassak neki. Úgy is érzem, nem ismertem meg a karakterét, nem is látom át, milyen konfliktusai voltak.
Ami menti a filmet:
- a western külsőségek és hangulat. Ugyan nagyon lehangolónk éreztem, mennyire kegyetlen volt ez a világ, de hiteles is így. A látott helyszínek, emberek is jól illettek ebbe a környezetbe.
- a színészei. A két főszereplőt gondosan választották, ha nem is egyformán bírtam kettejüket. Kodi Smit-McPhee remekül hozza a naiv úri gyereket – az nem az ő hibája, hogy pont ettől nem bírtam Jay alakját. Michael Fassbender remek Silas lett, az előtörténet hiánya ellenére is főhőssé tette a karakterét.
A kritikusok különben nagyon szerették a filmet. Ők díjazták azt a kegyetlen, embertelen világot, amit én nem szívesen láttam a filmen. De tény, hogy korrektül megcsinálták.
A Sundance Fesztiválról nem is jött el üres kézzel, de azért nem lesz a kedvenceim között.
Slow West - 5/3,5 Fassbender és Smit-McPhee párosa működött, a vadnyugat is ok, de a vége… az nem.