Minden napra egy film

Minden napra egy film

Látlak

(2019-es film)

2020. január 31. - BBerni86

Gyerekrablós, betörős, zaklatott, családi vészhelyzetes.

Kívülről a Harper házban és családban minden rendben van. A férj rendőrnyomozó, a neje orvos, kamasz fiuk értelmes. Jó módban élnek. Ám a felszín alatt komoly indulatok forrnak: Jackie félrelépett, ami ki is derült. A nő igyekszik jóvá tenni a történteket, de nem csak a férje elutasító vele, a kamasz fia is rá haragszik. Ráadásul fiatal 1_31latlak.jpgfiúk tűnnek el a környéken – csak nem rossz embert kaptak el és tartóztattak le 15 éve? Miközben haladnak a szétesés felé, a házban is különös dolgok történnek. Eltűnnek dolgok, mások meglepő helyen bukkannak fel. Mintha valami vagy valaki leskelődne utánuk, amíg a házban vannak. Ám más titok is lappang még a családban, ami mindent meg fog változtatni.

Mindenkinek megvannak a maga gyengéi. Nem egy olyan film van, amit sokan szeretnek, a kritikusok is, én meg szenvedek tőle. Máskor meg olyasmiben látok meg valamit, amiben rajtam kívül kevesen lelik meg a számukra érdekes dolgokat.

A Látlak nem egy kasszasiker, még csak nem is ismert film. Egy thriller – horror mix, ami a kritikusoknál és általánosságban erős közepes alkotásnak van elkönyvelve. Nekem viszont annyira tetszett, hogy még ajánlgatni is fogom.

A történet úgy indul, mint egy jump scream elemekkel operáló horror. Érezni, hogy valami nem stimmel abban a házban. A karakterek között is megvannak a konfliktusok, a családi dráma és a sorozatgyilkosos, gyerekrablós szál se rossz, de ahogy a házban nő a fenyegetettség, az a jobb rész. Azt is gondoltam, szellem jár a házban, természetfeletti szál lesz. Ahogy figyeltem, mintha láttam volna egy suhanó árnyat a háttérben egyes jeleneteknél.

Aztán a film vesz egy nagy fordulatot, megtudjuk, ki vagy mi az árny a házban. Már egy más, egy egészen máshogyan hátborzongató filmet láthatunk. A poént majd csak vasárnap lövöm le, de aki teheti, inkább a filmet nézze meg! Okosan ki van találva ez, és kétszer is húznak egy nagyot a készítők. Egyszer, ezzel az árnnyal a háttérben. Másodszor, a gyerekrablós szál is olyan fordulatot vesz, hogy az ember nem akar hinni a szemének.

A kritikusoknak az a vonal volt már túl sok. Utólag belegondolva tényleg erőltetettnek hathat, de a filmnézés közben csak simán leesett az állam és próbáltam feldolgozni, hogy másodszor is át kell értékelnem mindent, amit eddig gondoltam a történtekről és a szereplőkről.

Nem is nagyon lehet mesélni erről a filmről, mert bűn lenne akármelyik csavart lelőni. Nagyon mást kapunk, mint amit folyamatosan vártam. Ezt pedig nagyon bírtam.

Látvány: kevés jump scream elemmel ijeszt az elején, de ezek most tényleg hatottak az agyamra. Az egyiken konkrétan hátraestem a széken. De volt olyan is, hogy pontosan láttam, mi jön, mert előbb kiszúrtam a közeledő alakot, és tudtam, hogy le fog csapni – de akkor is, ahogy előrekapott…

De nem a horror elem adja el, hanem a történet csavarása. Ahogy más igazság birtokában újranézünk mindent, abszolút megfogott. Nem ez a legcsavarosabb thriller, de meglepő volt, és ügyes, ahogy a jelenetek duplázódnak. Másodszor talán még érdekesebb is volt.

Ha valamit kritizálni akarnék benne, az nagy valószínűséggel a szereposztás lenne. Részben. Helen Hunt minősíthetetlenül néz ki a filmben. Jó színésznő, de hiába, ha folyamatosan az jár az agyamba, mennyire nem kellene neki maszk, hogy szörnyet játsszon. Az öregedéssel nincs baj, de amikor valaki úgy néz ki, mint saját maga rosszul sikerült plasztikai sebészetes hasonmása, ott már baj van. Szinte nem is volt olyan jelenete, amikor ne szúrt volna szemet a természetellenesen kikerekített feje – torzult az arca, hogy kevesebb ránca legyen? Rossz üzlet volt. A srácok, vagy a férjét játszó Tenney jobbnak is tűntek nála, ezért.

Összességében a film kifejezetten tetszett, és Hunt arcvonásai zavartak csak benne.

 

Látlak - 5/4,5 egy-egy ponton megijedtem. Csavaros lett a sztori. Csak a színészekért nem voltam oda.

https://www.youtube.com/watch?v=ulSVg5Um1kQ

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr6915436136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása