Családért küzdő, szakmát váltó, szerelmet kereső.
Az egykori vezető hajógyár a Szovjetunió bukásával pusztulásra ítéltetett. Már nem tudják nyitva sem tartani, az embereket kirúgják és bezárnak. A két hegesztő, egyben barát Maxim és Szergej is munka nélkül maradnak. Mindkettejüknek megvan a maga baja is: Maxim egy feleséget és két kisgyereket kell, hogy eltartson, miközben csinos nejére egy gazdag autókereskedő is szemet vetett. Szergej pedig azzal kell, hogy megbirkózzon, hogy az anyja kirúgja otthonról, és eljegyzi magát egy fia korabeli sráccal. Mikor egy bárban hegesztenek meg egy táncrudat, a sportos Maximra felfigyel a tulaj. Olyan pénzt kínál, hogy a férfi nem tud nemet mondani, és beáll sztriptíz táncosnak. Otthon ezt persze eltitkolja. Szergej pedig megismerkedik egy helyes rendőrnővel, de egyik hazugságot szövi a másik után, hogy a nő megkedvelje. A hazugságok azonban előbb-utóbb kiderülnek, és kő kövön nem marad.
Újabb orosz komédia, amin jól szórakoztam. Nem túl harsány, nem túl szemérmes, pont belefér abba a kategóriába, amit még viccesnek tartok. Kb. mint a Parasztvakítás, csak ennek más a története.
Bár a film egy hegesztőről szól, aki sztriptíztáncosnak áll, senkinek ne jusson eszébe a Magic Mike! Még akkor sem, ha egy részletet is bevágtak ebbe a filmbe abból az amerikai alkotásból. Nem véletlenül nem került rá korhatár sem, nem mutatnak semmi pőreséget. Az ing letépése a maximum, amit itt bevállaltak és amikor hősünk alsóneműre vetkőzik, akkor is olyan gatya van rajta, ami elmenne rövidnadrágnak is.
Vagyis, ez nem egy szexi és még annyira sem kihívó film. A Magic Mike komoly koreográfiákat és több típusú szépfiút, macsót vonultatott fel – itt teljesen máshol vannak a határok és az öltözködési szint – vagy inkább vetkőzési?
Inkább azon volt a hangsúly, hogy Maxim mennyit szerencsétlenkedik ebben a közegben, és hogyan hat a titkos munka a családjára. Az a fő konfliktus, hogy a családját kell egyben tartania. Hiába szeretik egymást a feleségével, az anyagiak újabb és újabb összeütközésekhez vezetnek. Anya visszamenne dolgozni, csak éppen a főnöke középiskola óta udvarol neki, és gazdag ember lett belőle. Maxim féltékeny, és miután pár jelenetet látunk a nő főnökéről, érthető is, miért. A nő ugyan nem akar semmit tőle, de ő nyomul ezerrel és mindenre ráugrik, amivel szétválaszthatja Anyát és Maximot.
A bárban meg olyan helyzetekbe sodródik, mint a magántánc egy idősebb nőnek – akiben felismeri egykori irodalom tanárnőjét, aki rendszeresen üvöltözött vele. Ahogy említettem, nem a szexualitás, a humor felé vitték el a filmet.
Aztán, ott van a barátja, Szergej. Mindenki úgy jellemzi, hogy egy nagy bohóc, aki még nem nőtt fel. Ő aztán keveredik bele olyan helyzetekbe, hogy arra szavak sincsenek. Szinte minden feltűnése poénos, bár akad mesevonal is benne. Ő most lesz szerelmes és jut el lánykérésig. Jópofa, pláne, amikor kiderül, ki az anyósjelölt, vagy mi Léna munkája, de azért nehezen emésztem meg, hogy egy találkozás és beszélgetés, majd egy randi és együtt töltött éjjel után eljut a lánykérésig. Mindegy, romantikus komédia, legyen! Cserébe ott van a szépségszalon.
Bár az orosz filmekben eddig ez nem tűnt fel, de most kifejezetten erős volt az eye candy faktor. Maxim és Szergej is a maguk módján jó pasik, ahogy Anya egykori főnöke is. A két nő mellettük, mindkettőt egy dekoratív szőkeség játssza. Nincs ezzel semmi baj, más látványelem úgy sincs a filmen, ezzel is el lehet adni.
Tanulságokat meg felesleges lenne hámozgatni benne. Nem az a cél, sima szórakoztatás, ami jól megy nekik, a helyzetkomikumot sikerült jól kihasználni.
Összefoglalva jópofa komédia volt, szimpatikus és szép szereplőkkel. Tetszett.
Chippend-élet - 5/4 szerethető komédia, amiben olcsóbb poénoktól jobbakig jutunk, sok jópofa karakterrel.