Üzleti szektorban ténykedő, barátnős, gyorsan élő.
Tommy menő befektetési bankár egy sikeres cégnél. Jóképű, gazdag pasi, akinek minden ujjára akad egy dögös barátnő, és a férfiak is irigylik. Beth már három hónapja a barátnője, és a kapcsolatuk most lép a következő szakaszba. A nő még azt is képes elfogadni, hogy a férfinak mennyire fontos a munkája, és gyakran kell éjszakáznia vagy lemondja a közös programokat a munka kedvéért – noha szívesen venné, ha néha Tommy őt tenné az első helyre. Közben a cégben is változás van: az egyik legjobb eladó, Baker, egy másik cégnél sokkal jobb ajánlatot kap, és elmegy. Tommy az egykori katonai mérnököt, Danielt ajánlja a helyére, aki informatikai zseni, és csak elpazarolják a képességeit sima IT szakemberként. Az előléptetés azonban nem csak megváltozott feladatokkal jár, Daniel személyét is igyekeznek megváltoztatni. A szolid, érzékeny fiatalemberből városi menőt faragnának, noha ő ezt nem akarja és egyre inkább közös hangot talál Beth-szel.
Ezt mégis minek akarták eladni? El tudom képzelni, hogy romantikus filmnek. El tudom képzelni, hogy karakterdrámának. Még akár egy Tőzsdecápák másként verziónak is el tudom képzelni. Csak igazából egyik sem, és nem is nagyon tudok mit kezdeni a végeredménnyel.
Nézzük csak sorba!
Ha romantikus film lenne, akkor komolyabb szál lenne benne a szerelem. Azt ugyan látjuk, hogy milyen Tommy és Beth kapcsolata, ami egyike Tommy ügyeinek. A nő igyekszik, nem is sejti, hogy a férfi mekkora játékos és csak egy kis részletét mutatja meg a személyiségének, nem egy hűséges típus. Még akkor is, amikor Beth nézőpontjából csak a jóképű srácot látjuk, aki már 3 hónapja hű barátja, akkor is érezni, hogy valami nem stimmel közöttük. Nincs meg a szikra, de még a barátság sem. Abszolút olyan érzésem volt, már akkor, mintha még csak az ismerkedő fázisban járnának.
Majd képbe kerül Daniel, és annak sincs több nyoma, hogy közte és Beth között lenne igazi szikra. A karaktereik jobban összeillenek, és a barátságuk alakulása meg is van rajzolva, de a hirtelen váltás a végére, amikor Beth is rádöbben, milyen Tommy igazán, még így is hirtelen. Valahogy nem tudom komolyan venni, ha az egyik percben még az egyik férfi miatt sír, a másikban meg már a másik karjaiban hever.
A jó pasi – vajon melyikre utal a cím? Tommy társadalmi szemmel az. Sikeres a szakmájában, jól néz ki, a nők szemében jó pasi. Amíg ki nem derül, hogy milyen a természete, az örökös alfa, akinek eszében sincs letelepedni és egy ember mellett maradni. Daniel, aki erkölcsi értelemben jó? Még csak azt sem éreztem, hogy bárki si bűnhődne, vagy jutalmat kapna a végére. Ha ez egy karakterdráma, nem kellene valami tanulság, bukás vagy nagy győzelem a végére?
A mutatott közeg miatt pedig a Tőzsdecápák és a Wall Street farkasa, amit még ide lehetne hozni. Mintha azoknak a kistesója – vagy inkább a béna rokona – lenne. Látjuk, hogy tesz dekadenssé és normaszegővé az a közeg. Nem véletlen, hogy Daniel fel is mond, mert az ő jófiú karakterével esélytelen, hogy ott beilleszkedjen. Annyira nem megy bele a film a tényleges munkájukba, a stiklikbe, csak a keretet adja, miért ilyenek ezek az emberek.
Látványelem nincs benne, ahogy frappáns párbeszédek és helyzetek sem.
Vagyok akkora sorozatnéző, hogy a Gilmore Girls, Friday Night Lights színészei bevonzottak, de nagyon üres a film is, a karaktereik is. Nagyon nem szerettem ezt a filmet.
A jó pasi – 5/1,5 még csak nem is értettem, mi akar ez lenni: romantikus, dráma vagy béna Tőzsdecápák?
THE GOOD GUY - Official US Theatrical Trailer in HD - YouTube