Túlélésért és hatalomért küzdő, posztapokaliptikus, vonatos.
Melanie belátta, hogy a módszereivel már nem tudja tovább fenntartani a rendet. Átadja a vezetést Andrénak, aki demokratikusan akarja a vonat életét megszervezni. Nincsenek többé kiváltságos utasok, mindenki kiveszi a részét a munkából is. Ám a mögéjük érkező másik vonat miatt kénytelen egyeduralkodóként vezetni és döntéseket hozni. A Nagy Alizon az a Wilford a kapitány, akiről eddig azt hitték, őket vezeti és sokan máig a megmentőjükként istenítik. Melanie azonban pontosan tudja, hogy a férfi egy önimádó diktátor, aki a vonatot is csak arra használta volna, hogy amíg él, mindig legyen alattvalója és szórakozása. Megindul a harc a vonat uralmáért, politikai és fegyveres játszmákkal is, miközben Melanie felfedez valamit, ami az egész emberiség sorsát megváltoztathatja. Ám Wilford nagyon nem akarja, hogy az embereknek legyen más variációja is, mint a vonat.
A sorozat készítői nem húzták az időt – azonnal hoztak egy új konfliktust és veszélyhelyzetet, amint az első évadot lezárták. Nem is szenvedtek azzal, hogy milyen változások történtek az Andre – Melanie harc után. Semmi tér nem maradt rá, hiszen megérkezett a Nagy Aliz.
A vonaton lakók újra csoportokra oszlanak, és újfent megvan a feszültség, ami miatt egymás torkának tudnak ugrani. Vannak, akik hisznek abban, amit Andre akar létrehozni. Vannak, akik szeretnék, ha Wilford visszavenné a vezetést és minden visszaállna. Csak éppen azt nem fogják fel, hogy amit ők Wilford rendjének hisznek, annak igazából csak az alapja származik a férfitól. Annak idején ő találta ki a szabályokat, de Melanie tartatta be őket, és engedett némi változást is. Fogalmuk sincs, hogy milyen lenne egy Wilford rendszer. Az Alizon levők tudják, ők a harmadik csoport. Fanatikusok és agymosott szenvedők – ahogy mennek előre a részek, nagyon is látjuk, hogy az egy diktatúra, ahol minden és mindenki Wilford szolgája.
Bár vannak tényleges akciók is egymás ellen, senki nem akar népirtást. Már csak ennyi ember maradt, az élet érték. Így mindenki más eszközökkel igyekszik átvenni a teljes hatalmat. Wilford nagy manipulátor, és őt nem köti az erkölcs. Andre így eleve hátrányból indul ellene, szerencséjére Melanie mellé áll, és sok mindenben tud segíteni. A felfedezés után azonban megint változik a status quo, és Andre egyedül kell, hogy helyt álljon.
Minden részre kitaláltak valami aktuális veszélyt és játszmát, miközben a nagy egész is haladt előre. Mert izgalmas, hogy Wilford miben mesterkedik és Andre hogyan igyekszik életben tartani maguk, azért ez nem csak a Hótörő uralmáról szól. Az emberiség jövője a nagyobb tét.
Itt lesz igazán posztapokaliptikus, mert a két félnek a jövőről is alapvetően más elképzeléseik vannak. Azzal, hogy ki nyer, eldől, milyen rendszer és lakhely legyen később. Az embereknek szabadság és az uralom között kell dönteni. Wilford pedig remekül ráérez arra, hogy az emberek biztonságot akarnak, és szívesen lesznek a nyájában birkák, ha megígéri nekik ezt.
Látványra alapvetően ugyanazt hozza a sorozat, amit eddig is. A vonat belseje már ismerős, és a Nagy Aliz belső tere is nagyon hasonló. De már kicsit ki is merészkedünk, érdekes is volt az a rész, amikor láttuk a kinti, fagyott világot. Jól használják a teret, a Hótörő hatalmas, így változatos is tud lenni, és egyszerre klausztrofób a bezártság és mégsem az.
Az emberek közti kapcsolatok és játszmák adták el nekem most is, és sikeresen váltottak is a készítők. Ahogy Jennifer Connelly kivonul, egyre több teret kap Sean Bean, aki a gonosz szociopatát rutinosan és hitelesen hozza, miközben a mellékszereplőket is erősítik.
Élvezetes lett ez az évad is, és újfent erős nyitott véget kapunk. Jöhet a 3. évad is!
Snowpiercer – 5/4 disztópia, véres hatalmi harcokkal és személyes drámákkal. Okos szórakoztatás.