Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Watch

1. évad

2021. április 25. - BBerni86

Több dimenziós, rendőrös, varázstárgyakat gyűjtő.

A bűn megállíthatatlan volt, bármivel is próbálkoztak, nem tudtak javulást elérni. Így azt találták ki, hogy legalizálnak mindent. A különféle bűnözők céheket alapítottak, melyeknek törvényes a működése. Az orgyilkosok, a tolvajok mellett a zenészek és mások megalakították a maguk szervezetét. A rendvédelem, a Watch pedig lassan munka nélkül maradt, igazán nem tehetve semmit. Vidékről érkezik a fiatal és szakmailag elkötelezettthe_watch.jpg Carrot, hogy csatlakozzon az őrséghez. El is hűl az állapotokon, de a törpékhez nem mehet vissza. Így marad, és lassan ráveszi a Sam Vimes vezette csapatot, hogy próbáljanak meg tenni is valamit. Pláne, amikor Sam múltjából felbukkan egy alak, aki rájuk szabadít egy sárkányt, és a tárgyakat keresi, mellyel irányíthatja az állatot és mindent felperzselhet. Sam vonzalma a nemesi származású Lady Ramkin felé szintén a változást hozza közelebb.

Ha fantasy sorozat, akkor nekem olyasmik ugranak be, mint a Trónok harca, a The Witcher vagy a Shadow and Bone, ha újabb példát keresek. Így nem is kicsit sokkolt, mire végigértem a The Watch első részén. Nem paródia, nem is érződik annak, de mintha majdnem az lenne.

Aztán hozzátettem magamban, hogy Terry Pratchett mindennek az alapja meg a Korongvilágok. Azt ugyan nem ismerem, de a szerzőtől olvastam az Elveszett próféciákat – meg a sorozatot is láttam. Az már sokkal közelebb hozza, milyen sorozat ez. Mindaz az őrület, amit a démonok vs. angyalok és Antikrisztus történetbe ott beletettek, most egy hagyományosabb fantasy kereteit tágítja igencsak szét.

Hamar le is szögezem, hogy szerintem Pratchett eme karaktereinek van magyar neve is. Ugyan a sorozatot angolul néztem, de egy részbe belenéztem magyar felirattal, és ott Sam például Szilárd volt, így előre is elnézést, de a magyar nevekkel nem vagyok tisztában, így én maradnék az angolnál.

Minden szereplő kisarkítása egy tipikus fantasy zsánernek. Látunk itt törpét, aki a legmagasabb a csapatban, vagy a hős vezérük, aki legtöbbször olyan, mintha kábítószer hatása alatt lenne. Mégis, van szívük és karakterük. Vannak múltbeli sebek és traumák, amelyeket fokozatosan ismerünk meg, és megmagyarázzák, miért ilyenek lettek.

Közben meg nagyon megy a csapatépítés is, és a végére a Watch nem is csak egy rendfenntartó csoport, és nem is csak egy zenekar – igen, belépnek a zenészek céhébe – hanem nagyon közel kerül a család fogalmához is. Amit egyes emberként nem tudnak, ami gyengeség, együtt megoldják és ott vannak egymásnak.

Van egy nagy ügy, annak a megoldása teszi ki a sorozatot. Egyéni drámák és múltbeli terhek, amihez egy jó kis multidimenziós összeesküvés és titkos szervezet jön hozzá.

A világuk selejtes, és nagyon brutálisak a viszonyok. Valahol humoros is, de ahogy a felvezető is kihangsúlyozza, ez egy nyomorult és félresikerült világ. Miután a sárkány a fél várost felégeti, sem néz ki rosszabbul, mint előtte. A látvány különben sem épületes, ami CGI van, az olcsóbb fajta. Mondjuk, a Halált a nagy szemeivel így is bírtam, a sárkányok már több kivetnivalót hagytak maguk után. A szereplők kinézete is… arra nehéz szavakat találni.

Ahogy ráhangolódtam, a humorát már szerettem. A zenekar alakítás, az aranyat kiásós dal, Sam idióta viselkedése, vagy éppen a kis csaj, aki mehetne a Kill Bill stábjába is… kész.

Nagy vállveregetés a színészeknek is, főleg Richard Dormernek. Eszméletlen, amit alakít.

Abban nem vagyok biztos, hogy ez egy jó sorozat, de szórakoztató és egyedi, az biztos.

 

The Watch – 5/4 az első részek lesokkoltak, de aztán ráéreztem a humorára. Elvetemült, de korrekt sorozat.

The Watch Season 1 Trailer � Premieres January 3rd | BBC America - YouTube

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4416512092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása