Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Ice Road

2021. július 13. - BBerni86

Téli, szállítmányozó, szabotázs ellen küzdő.

 

Mike kamionos, aki egyben Irakban szolgált öccse gyámja is. Gurty rendes srác, de az ott látottak valamit elrontottak benne. Beszédhibái lettek, kitörései vannak, és hiába alkotnak jó csapatot, egy állásban sem tudnak megmaradni. Most is éppen elbocsátották őket, amikor Mike egy hirdetésre figyel fel. Bányászok kerültek bajba, a föld alatt rekedtek, és csak akkor élik túl, ha eljut a helyszínre athe_ice_road.jpg fúrófej a vezetékekkel. Túl nehéz, hogy reptessék, kamionon kell vinni, és az idő szűkössége miatt a jégúton. Nem lehetetlen vállalkozás, de életveszélyes. Az út már le is lett zárva, a tavaszi idő megkezdte az olvasztást. A bér viszont magas, és nekik kell a pénz, ha saját vállalkozásba akarnak fogni. Két másik sofőrrel és kamionnal kiegészülve útra kelnek, de nem mindenki akarja, hogy a fúrófej célba érjen.

 

A helyzet az, hogy fogalmam sincs a kamionos szállítmányozásról. Eddig azt sem hallottam, hogy vannak ilyen jégutak – nem is volt teljesen tiszta, hogy min mennek át a kamionok. Jól értem vajon, hogy befagyott folyókon száguldoznak a cél felé? Vagyis, nem tudom megítélni, mennyire mese vagy sem, amit itt mutattak.

 

Az biztos, hogy voltak olyan részek benne, amin nagyot néztem. Amikor két kamion is feldől, el nem tudtam képzelni, hogy állítják őket újra kerékre. Tonnákat izomerővel esélytelen – láttam, géppel, de így sem értem teljesen, mit is használtak ott. Viszont, a látvány elvitte.

 

Nekem így kimarad az a réteg, hogy mennyire valós, amit látok. Fogalmam sincs. Így ezen bosszankodni sem tudtam, nem is akartam.

 

Elnéztem egy sima akciófilmnek, amiben volt némi thriller betét. Hiszen van egy szabotőr, és sorra kell legyőzni a nehézségeket az úton. Egy ponton ők is rájönnek, hogy ki és mit művel, onnantól kezdve az életük veszélyben, küzdenek, menekülnek, visszatámadnak. Annyira más a környezet, a kamionos téma, mint amit megszoktam, hogy ez a változatosság nézette velem, és nem a történetet hibáin merengtem.

 

Mert azért nem jó belegondolni, mit tettek bele a cselekménybe. Van egy olyan gonoszunk, aki a terminátort idézi azzal, mit túl nem él és tér vissza állandóan egy újabb merényletre. Mesefilmek jutottak róla eszembe: a prérifarkas vagy Tom Jerry nyomában. Az biztosan túlzás, és röhejes is. Olyasmikről nem is beszélve, hogy egy kanna benzinnel ugyan meddig menne el egy kamion, vagy a hasfalba beleálló farönköt hogyan lehet túlélni.

 

A karakterek egysíkúak, fekete-fehérek aszerint, hogy becsületesek vagy a merénylőkhöz tartoznak. Az egyetlen, amivel eljátszanak, a testvéri kötelékek. Mike és Gurty összetartása tükröződik abban vissza, amire Tantoo képes a bátyja megmentéséért. Ezzel akarnak érzelmi hatást elérni, nem feltétlenül sikeresen. Ami még felmerülne, és erkölcsi dilemma, meglepően könnyeden átsiklanak felette: a bányában van, akiben felmerül, hogy elkezdik a túlélőket ritkítani, hogy az erősebbeknek több oxigén maradjon.

 

A nagyvállalati érdekek elsikkadtak, a végjátékban pláne. Valami nagyobbat vártam.

 

Két név van a stáblistán, ami eladja magát. Liam Neeson, aki megtalálta az utat a visszafogott akció papa szerepekhez – jobban is áll, mint Sly, aki ki tudja hány évesen is filmen össze akar verni mindenkit hiteltelenül – és Laurence Fishburne, akinek azért elég nyúlfarknyi a része. Mondjuk, a gyenge pont Benjamin Walker figurája, aki abszolút nem néz ki annak a bérgyilkosnak, amilyen a figura.

 

Tanulságokat sem kell levonni belőle. Ez egy akciófilm, szórakoztat és helyenként a könnycsatornákat támadja.

 

Nem lesz belőle klasszikus, nem is egy örök darab, és zavaró tényezőket is szemezhetünk belőle, de egyszer nekem még tetszett is.

 

 

The Ice Road – 5/4 más, mint amit általában nézek és Neeson azok a színészek között van, akiket bírok.

THE ICE ROAD Official Trailer (2021) - YouTube

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr616626624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása