Menekülős, bérgyilkossal küzdő, tüzet kijátszó.
Owen özvegy, egyedül neveli a fiát. A hírekben látja, hogy az ügyész, akivel együtt dolgozott, egy gázszivárgás miatti robbanásban életét vesztette az egész családjával. Tudja, hogy valójában bérgyilkosok eredtek a nyomába, annak a megbízásából, akit együtt akartak lecsukatni. Azonnal fogja a gyerekét és elmenekülnek – ő is tudja, amiért a másik férfinak halnia kellett. A sógorához tartanak, aki rendőr, és akinek a felesége túlélő táborokat rendez. A két bérgyilkos a nyomába ered, és a háza átkutatásakor ők is rájönnek, mi lehet az úti célja. Odalent Hannah, egy tűzoltó osztag vezetője tűzfigyelő szolgálatot lát el, miután őt tették felelőssé egy sikertelen mentésért, melyben három kisfiú odaveszett. A bérgyilkosok lecsapnak, Connor egyetlen esélye Hannah, míg a nagybátyja családja is célponttá válik.
Még merengek azon, hogy kötekedő kedvemben vagyok és azért ennyire a film hibái tűntek fel, vagy tényleg ekkora csalódás volt a történet. Jobbat vártam, több tekintetben is.
A film alapvetően arról szól, hogy Owen észleli a veszélyt, életben akarja tartani a fiát, míg a nyomába eredő bérgyilkosoknak szociopataként mindegy, kivel kell végezni. A terhes nő, a 10 év körüli gyerek agyonlövése egyformán hidegen hagyja őket.
Minden keret elveszik közben. Még csak azt sem tudjuk meg, hogy ki az a személy, aki ellen a bizonyítékokat gyűjtötték, és aki elrendelte az ügyész és Owen halálát is. Nem tudjuk meg, a végén lesz-e bármiféle felelősségre vonás. A levél, amelyet Connor megkapott az apjától és amely szerintem azokat az adatokat tartalmazta, amiért meg akarták ölni, elázik vagy elég vagy eltűnik. Egyáltalán, tudják majd azt az ügyet befejezni? Egyetlen szó sem kerül erről elő. A jelenlegi helyzetre születik megoldás, a nagyobb konfliktus eltűnik balfenéken.
Mellette ott van a tűzoltós vonal is. Nem egy ponton drámát igyekeztek beletenni: Hannah múltja a gyerekekkel, akiket nem lehetett megmenteni. Az önpusztítása az eset után. Az ügyész, Owen és a sógor sorsa. De valahogy egyiket sem éreztem igazán átütőnek, fájdalmasnak. Annyira arra volt kihegyezve, hogy Hannah meg tudja-e menteni Connort, hogy minden más veszteség menet közben nem fáj annyira.
Pedig a tűzoltó témában lehetne könnyeket fakasztani – fel is rémlett előttem az a film, amiben egy teljes csapat került tűzcsapdába, ők is beásták magukat és ott is előkerült a hőálló takaró, mint itt egy jelenetben. Csak éppen ott ütött a tragédia – itt is van halál, de közel sem váltott ki olyan érzelmi hatást.
A szereplők fekete-fehérek, nincs egyetlen összetett jellem sem benne. Minimális indítékaik vannak, egyeseknek az sem. Az különösen zavart, hogy a gyilkos páros – Jack és Patrick – története egy nagy kérdőjel. Mégis hogyan kerültek össze és mi a történetük?
A szereposztás is vonzó lehet, bőven vannak benne ismert színészek és ismerős arcok. Angelina Jolie lett Hannah, aki vegyíthette a drámai vénáját az anyai ösztönökkel. A bérgyilkosok Aiden Gillen (a Trónok harca Kisujja) és Nicholas Hoult lettek – nem is értem, miért ennyire üres a szerepük, amikor nem rossz színész egyik sem, és ismertek is. Jon Bernthal sem járt éppen jobban – Ethan nem szerepel sokat és ő is egysíkú. Lelkiismeretes rendőr és férj, mást nem is tudunk meg róla.
Látványra próbáltak ezt-azt beletenni, de nem egy látványfilm. A tűz éppen csak a film végén lobban fel, az üldözés meg tévéfilmes. A bérgyilkosok dolgai működnek, abban még ötlet is volt, ahogy elrendezték a tetthelyeket, csak maguk a karakterek…
De azt sem lehet mondani, hogy tartalmas film lenne. Akció, kicsit thriller, de unalmas.
Ez most nem volt a fogamra való. Bár volt egy-egy jobb jelenet, összességében túlagyaltam. Pl. mi lett a lóval, amin Allison a férje megmentésére indul? Irritál, hogy nem tudom.
Those Who Wish Me Dead – 5/2,5 átlagos menekülős akciófilm, a történet sajnos eléggé összecsapott, főleg a végjáték.
https://www.youtube.com/watch?v=sV6VNNjBkcE