Minden napra egy film

Minden napra egy film

Utolér a végzet

2024. február 17. - BBerni86

Ennyire semmilyen és számomra érdektelen filmet… Ahogy belegondolok, azt fogom tudni ragozni, hogy miért nem tetszett. Mondjuk, az akár hosszan is megy.

Rögtön az első, hogy kb. semmi értelme nem volt. Ki, mit és miért csinál? Az még érthető, hogy a bevándorlók valahogy meg akarnak élni, és elvállalják a munkákat. Még az is ok, hogy Donnie és a nagybátyja drog miatt ügyködnek. Aztán, hogy ez a kettő sáv minek találkozik? Egy ponton már fel is adtam, hogy ki kit és miért akar megölni.000utoler.jpg

A második, hogy jellegéből adódóan az ilyen filmek nem kötnek le. Van egy csapat, akik ki akarják nyírni a többieket. Menekülnek, üldözik, összecsapnak és ennyi. Meg lehet ezt is ötletesen csinálni, de itt kergetőznek a sivatagban, közben meg a drogmaffia is okoskodik. Teljesen hidegen hagyott. Az ilyen filmeket háttérként tudom elviselni, amikor valami mást csinálok közben. Legyen az akár pakolás, akár munkaügyben valami – a lényeg, hogy csak közben vagyok odapillantani a képernyőre és mehet szépen háttérben a film. Csak éppen ezt úgy készítették el, hogy nyelvi korlátokba ütköztem. A bevándorlók maguk közt spanyolul beszéltek és sok ilyen rész van a filmben. Volt rajta felirat, de ilyenkor oda kellene néznem. Ha csak hallgatom, nem értem. Nos, én meg nem igazán akartam odanézni. Így aztán nekem ez-az ki is maradt a történetből. Bár kétlem, hogy menekülés közben a két férfi olyan sok mindent megvitatott volna.

Erről jut eszembe a harmadik pont. A földrajt nem az erősségem, de minimum furának találtam, amit az illegális bevándorlók nemzetsége kapcsán műveltek. Simán spanyolul beszél mindenki és még segítenek egymásnak, alkudnak is, miközben gyakran nem is egy helyről jöttek. Itt kb. úgy nézett ki, mintha mindenki, aki Dél- és/vagy Közép-Amerikából érkezett az Államokba, spanyolul beszélne. Erősítsük kicsit az előítéleteket? Pláne, hogy az ausztrál színésze szájába adnak ilyeneket.

Nem tudok, mit kiemelni belőle. A fiatal bevándorló a számára nagy, de egyszerű álmával – éttermet szeretne nyitni – szerethető figura, nem is nagyon érteni, hogy tud ennyire életveszélyes helyzetbe keveredni. Mindenki más meg romlott, legfeljebb menet közben rálel magában valami elveszettre, és egy nagy áldozattal feloldozást nyer a korábbi viselkedése miatt. Vagy – rohadék volt, az és lesz is, amíg él.

Nem látványos, még azt is untam, ahogy kergetőztek meg küzdöttek egymással.

A szereposztáson is inkább szörnyülködtem. Bár Luke a legkevésbé sikeres színész a Hemsworth-fiúk között, azért ennél jobb szerepek szokták megtalálni. Nem is áll neki jól a rosszfiú szerepkör – ilyenkor is az a tejbetök vigyora van, amit képtelen őrülten vagy veszélyesen megvillantani. Thomas Jane-t meg fel se ismertem. A stáblistánál döbbentem le, hogy mennyire megöregedett. A két menekülő bevándorlót autentikusan kisebbségi színész játszotta, még jobbak is voltak, mint az ismertebb nevek a kisebb szerepekben. Ami egynek visszalépés, másnak lehet előre, amit lelkesen tesz meg.

Üzenete nincs. Izgalom sincs benne. Ezzel be is fejeztem, egyszerűen nincs mit hozzáfűznöm. Jókora csalódás ez a film, még csak háttérfilmként se vált be.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4518327743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása