Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fortune-hadművelet: A nagy átverés

2024. július 17. - BBerni86

Nem kapott túl jó kritikákat, közepesnek mondanám, ennek ellenére én kifejezetten szívesen néztem ezt a filmet. Ok, nem egy okos darab, de nem is vártam, hogy az legyen.

Leginkább azt mondanám rá, hogy kedélyes akciófilm. Amiben a csapattagok baráti körként is működnek, megvannak a beszólások és ugratások, az egésznek olyan laza a hangulata. Így aztán veszélyérzetet nem is generáltak, nem féltettem a szereplőket egy ponton sem. Talán, sok múlik az előzetes elvárásokon. Én nem nagy 000opf.jpgakciót vagy okos filmet akartam, csak valamit, ami kikapcsol és tudok mosolyogni rajta. Ezt meg is kaptam.

Különben a történet egy kis magánakciócsoportok közötti versengés. Adott egy fekete piacra került titokzatos tárgy, amit Nathan csapatának kell begyűjtenie. De nem csak ők fenik rá a fogukat, hanem a rivális zsoldosvezér és csapata is. Így aztán megy a kettős játék: a saját munkájuk elvégzése, miközben gáncsolni kell a másik csapatot és kivédeni az ő ügyködésüket. Egyik helyszínről mennek a másikra, egyik akció követi a másikat. A kiemelt vonal végül a fegyverkereskedő Simmonds becserkészése lesz, aki történetesen egy Danny Francesco nevű akciószínész rajongója.

De nem is mesélgetem, mert igazából nézés közben adja ki magát. A sok kis váratlan vagy várhatóbb eset, amit le kell reagálni. Itt rámentek arra, hogy valami mindig legyen, amit kezelni, lelőni vagy átverni kell. Természetesen stílussal.

Egy vékony vonalon egyensúlyoznak különben is: akciófilmnek maradni, miközben egyes elemei már a paródia felé közelítenek, nem is kicsit. Pl. Nathan csapatvezetőnek Orson Fortune-t szerződteti, aki híres az extrém igényeiről. Mivel az idegei nem az igaziak, orvosságra van szüksége: minőségi, méregdrága borokra és a bevetés után egy egzotikus szigeten nyaralásra. Amit itt össze bírnak magyarázni borokról és amit ugratják egymást, ki mit ivott meg a másik elől, az eszembe juttatta, hogy az Archer családban is micsoda piások voltak a szuperkémek. Ok, itt azért nem részegek és függők gyülekezete van, de meglepően sokat szerepelnek a borok és a borozás.

A karakterei érdekes kérdés. Valamiképpen lazák és menők, de senkiről nem tudnám azt mondani, hogy megismertem a filmből. Az külön érdekes benne, hogy a fegyverkereskedő Hugh Grant karaktere, aki hol rosszfiú, hol szövetséges, mennyire külön szint. Sem a film gonoszának, sem a hősének nem tudnám nevezni. Egyik sem és mindkettő?

Ha közös pontokat keresek és nem jellemeket, akkor marad a bevállaló természetük és a szexi hatás. Azért nem teljesen eye candy faktor, inkább egy ’menők és úgy is néznek ki’. Nem is emlékszem pl. hogy Aubrey Plaza mikor kapott ennyi minőségi ruhát és sminket egy filmben. Statham hozta a saját, megszokott karakterét és stílusát. Josh Hartnett vajon mennyire játszhatta magát? De különben még Hugh Grant, akit ki fogok emelni. Neki jót tett az öregedés és hogy már nem romantikus filmek szépfiúja. Különben, azt is lehetne listázni, kit honnan hozott vissza Guy Ritchie, mert sok színésszel van már közös filmje. Az újak közül talán Cary Elwes a kedvenc, de neki különben is jól áll ez a csibészes, beszólogató főnök szerep.

Vannak látványelemek, pörgős sztori, sok színész, akit bírok. Olyan laza is az egész. Nem nagy film, de nem is kell annak lennie. Én szórakozni akartam meg jókat vigyorogni és elégedetten közölhetem is, az megvolt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr1718448191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2024.07.28. 21:38:19

És tényleg az, csak nem úgy ahogy a cím gondolja. A trailer alapján vártam egy hamisítatlan Guy R filmet, de kaptam egy sótlan, lelketlen, ritchiet maximum nyomokban tartalmazó james bond, mission impossible és danny ocean keveréket. Ezektől függetlenül egyébként egy szórakoztató akciófilm, moziélménynek, megynitni a 2023-as évet, nem volt rossz, de én sokkal többet vártam tőle.
süti beállítások módosítása