Ezt a filmet se fogom nagy eredetiséggel vádolni. A németek Dark sorozata nem egyszer eszembe jutott róla, csak az izgalmasabban és csavarosabban volt tálalva. Igaz, több idejük is volt a szálakat csavarni és szétfejteni.
Ennek a filmnek az idősíkjai lennének a trükkjei. Több történetet kezdünk el nézni és a világuk trükkjét kell megérteni, hogy tiszta legyen, mi és hogyan kapcsolódik össze. Mert látszólag nincsenek kapcsolatban, aztán a végére kiderül, hogy minden találkozik mindennel. Van egy fiatalember, Paris, aki meg akarja érteni, hogyan és miért halt meg az anyja. Az orvosi magyarázat nem elég neki. Miközben felmelegíti a kapcsolatát korábbi barátnőjével, a környéken különös jelenségre figyel fel. Anna egy másik történetben az anyjával hadakozik. Biztos benne, hogy az apjával kapcsolatban valamit nem mondanak el neki. Ahogy az a titok egyre több mindent felfed, meg kell birkóznia azzal is, hogy a mostohatestvére, Anna eltűnik. Hol van, ki mentheti meg?
A válaszok mind a Caddo-tó körül vannak. Ha már a zsánert elmondom, mi köti össze őket a tóval, olyan egyértelmű, ki kivel és hogyan kapcsolódik. De megállom, azért azt nem fejteget. Bár, a Darkkal már sokat súgtam. Teljesen azt a dinamikát és trükköt használja ez a film is, barlang helyett tóval.
Helyette beérem azzal, hogy okosnak nem sikerült lenniük. Amint a tó trükkje megvan, már csak egy verzió lehetséges, mi hogyan történhetett. Az meg olyan szomorú benne, hogy esélyük sincs. Csak úgy történhet meg minden, és érnek körbe a dolgok, ha a tragédiák is kötelező jelleggel megtörténnek. Volt, akit kifejezetten sajnáltam is. Mert az egyik szereplő úgy is teljes életet élhet, családja lesz és meglesznek a szép pillanatai. A másik számára viszont minden véget ér, hiába ismeri fel, hol a helye és kikkel kellene lennie. Ő már nem kap lehetőséget,
A történet csavaros, misztikus akar lenni, de valahogy nem áll össze. Mielőtt a készítőkre ránéztem, meg is fordult a fejemben, hogy egy rossz Shyamalan-filmre hajaz. Aztán kiderült, hogy producerként van benne kreditje. Mit ne mondjak, ennél sokkal jobbakat tud a rendező. Ez csak olyan, mintha...
Nem látványos, az idősíkok között sem lehet kinézetre különbséget tenni. Pedig, évtizedes különbségekről beszélünk. Egy kisváros, egy tó, ugyanaz a környék. Sötét is, nem esett jól nézni.
A szereposztás is eszembe juttatta a rendezőt. Lauren Ambrose évadokig játszott Shyamalan sorozatában, a Servant anya karaktere volt. Mellette O'Brien lehet még ismerős, aki kicsit úgy járt, mint Taylor Kitsch. Mindkettejüknek volt egy sorozata, amiben nem igazán a főszereplők voltak, de majdnem. Népszerűbbek lettek vele, mint a főhős. Kaptak filmes lehetőséget is utána, de a kiugrás nem sikerült. Még közös filmjük is van, egymás ellen harcoltak egy kémfilmben. O'Brien Az útvesztővel talán sikeresebb, de nem is ez most a lényeg. Megint egy szerep, amiben nyomoroghat. Jaj.
El is köszönök ettől a filmtől, nem esett jól. Hiába érnek össze a szálak, valahogy mégsem áll össze.