Minden napra egy film

Minden napra egy film

A Caddo-tó

2025. június 03. - BBerni86

Ezt a filmet se fogom nagy eredetiséggel vádolni. A németek Dark sorozata nem egyszer eszembe jutott róla, csak az izgalmasabban és csavarosabban volt tálalva. Igaz, több idejük is volt a szálakat csavarni és szétfejteni.

Ennek a filmnek az idősíkjai lennének a trükkjei. Több történetet kezdünk el nézni és a világuk trükkjét kell megérteni, hogy tiszta legyen, mi és hogyan kapcsolódik össze. Mert látszólag nincsenek kapcsolatban, aztán a000caddo.jpg végére kiderül, hogy minden találkozik mindennel. Van egy fiatalember, Paris, aki meg akarja érteni, hogyan és miért halt meg az anyja. Az orvosi magyarázat nem elég neki. Miközben felmelegíti a kapcsolatát korábbi barátnőjével, a környéken különös jelenségre figyel fel. Anna egy másik történetben az anyjával hadakozik. Biztos benne, hogy az apjával kapcsolatban valamit nem mondanak el neki. Ahogy az a titok egyre több mindent felfed, meg kell birkóznia azzal is, hogy a mostohatestvére, Anna eltűnik. Hol van, ki mentheti meg?

A válaszok mind a Caddo-tó körül vannak. Ha már a zsánert elmondom, mi köti össze őket a tóval, olyan egyértelmű, ki kivel és hogyan kapcsolódik. De megállom, azért azt nem fejteget. Bár, a Darkkal már sokat súgtam. Teljesen azt a dinamikát és trükköt használja ez a film is, barlang helyett tóval.

Helyette beérem azzal, hogy okosnak nem sikerült lenniük. Amint a tó trükkje megvan, már csak egy verzió lehetséges, mi hogyan történhetett. Az meg olyan szomorú benne, hogy esélyük sincs. Csak úgy történhet meg minden, és érnek körbe a dolgok, ha a tragédiák is kötelező jelleggel megtörténnek. Volt, akit kifejezetten sajnáltam is. Mert az egyik szereplő úgy is teljes életet élhet, családja lesz és meglesznek a szép pillanatai. A másik számára viszont minden véget ér, hiába ismeri fel, hol a helye és kikkel kellene lennie. Ő már nem kap lehetőséget,

A történet csavaros, misztikus akar lenni, de valahogy nem áll össze. Mielőtt a készítőkre ránéztem, meg is fordult a fejemben, hogy egy rossz Shyamalan-filmre hajaz. Aztán kiderült, hogy producerként van benne kreditje. Mit ne mondjak, ennél sokkal jobbakat tud a rendező. Ez csak olyan, mintha...

Nem látványos, az idősíkok között sem lehet kinézetre különbséget tenni. Pedig, évtizedes különbségekről beszélünk. Egy kisváros, egy tó, ugyanaz a környék. Sötét is, nem esett jól nézni.

A szereposztás is eszembe juttatta a rendezőt. Lauren Ambrose évadokig játszott Shyamalan sorozatában, a Servant anya karaktere volt. Mellette O'Brien lehet még ismerős, aki kicsit úgy járt, mint Taylor Kitsch. Mindkettejüknek volt egy sorozata, amiben nem igazán a főszereplők voltak, de majdnem. Népszerűbbek lettek vele, mint a főhős. Kaptak filmes lehetőséget is utána, de a kiugrás nem sikerült. Még közös filmjük is van, egymás ellen harcoltak egy kémfilmben. O'Brien Az útvesztővel talán sikeresebb, de nem is ez most a lényeg. Megint egy szerep, amiben nyomoroghat. Jaj.

El is köszönök ettől a filmtől, nem esett jól. Hiába érnek össze a szálak, valahogy mégsem áll össze.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr1718856598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása