Minden napra egy film

Minden napra egy film

A melós

2025. június 13. - BBerni86

Egyes színészeknek megvannak a tipikus szerepei. Tulajdonképpen ugyanazt játsszák el többször is, egymáshoz eléggé hasonló filmekben. Mutogathatnék az akció papákra, de ez a film is remek példa.

Jason Statham. Egy időben ő volt az akció-sofőr. A szállító figurája köszönt vissza a szerepei sorában. Mostanában pedig ő a visszavonult szuperkatona, akinek egy melóra vissza kell térnie a sötétebb és halálosabb énjéhez. Lehet, hogy a hozzá kedves idős hölgyet fosztják ki és kergetik öngyilkosságba. Lehet, hogy az őt segítő család egy tagját rabolják el. Ilyenkor a látszólag egyszerű munkás átmegy Rambóba és aztán kő kövön nem marad. Azt is írhatnám, hogy A melós A méhész újrázása, de találunk még ilyen szerepet a színész repertoárjában. Meg lesz is még, ha jól emlékszem, A méhész pl. folytatást kap.000a_melos.jpg

Megvan, mit tud ez a zsáner és azt hozza ez a film is. Megint. Nagyon érezni rajta, hogy ilyet már csináltak és nincs benne kihívás senkinek. Inkább csak a rutin, mindenki pontosan tudja, mi merre és meddig. Akinek bejön, simán elvan ezzel is. Látja, amit szeret és vár egy ilyen filmben, de mégsem egy már látott filmet néz meg újra. Így aztán igazán nem újdonság, annyira nem lehet értékelni, de aki szereti, annak biztos választás és jól meg is lesz vele.

A történetre nem érdemes sok szót vesztegetni. Statham fel lesz húzva, aztán leaprítja a gonoszokat. A keret az, hogy az elrabolt lányt megmentse, de lehetett volna bármi. A lényeg az, hogy veszi sorra az orosz maffia tagjait, aztán felszámolja őket. Ha nem is John Wick stílusban, de hasonló hatékonysággal.

Logikát és észt meg senki ne keressen ebben a történetben. A film fele teljesen értelmetlen. Nagyon hamar látjuk, hogy a nőrablók annyiban kötődnek az orosz maffiához, hogy a szervező egy olyan fiatalember, aki beleszületett abba a világba, de annyira szerencsétlen és piti alak, hogy még a rokonai se veszik be teljesen. Ennek ellenére Statham vagyis a filmben Levon végigöli a maffiát is. Pedig akkor már tudja, ki a célpont. Egyszerűen nem értettem, miért nem a főkolomposnak megy neki, aki könnyebb célpont is, nem is számít rá. Bár, más logikával értem. Így több akció, több leszámolás és harc lesz benne. A filmben meg ez a lényeg,  nem a logika.

Ami tetszett: a megmentésre váró lány nem egy elveszett teremtés. Küzd magáért, egyszer még megszöknie is sikerül. Szimpatikus, szerethető figura, akinek lehetett drukkolni. Nem sokon múlik, hogy nem is kellett volna Statham a kiszabadítására. Jó a váltás az ő szemszögére és ad egy plusz dinamikát a filmnek is.

Amit viszont nem értettem: képesek voltak a filmre ismertebb neveket is megnyerni. Aztán mit kezdtek velük? Fel nem tudom fogni, hogy képesek voltak David Harbour-t leszerződtetni Levon egykori katonatársának, és csak annyi szerepet adnak neki, hogy a nagy leszámolás előtt ő ad fegyvereket a főszereplőnek. Ez akkora pocsékolás, ennyit bármelyik névtelen színésznek is adhattak volna. Ehhez képest Michael Pena, mint aggódó apa, már nem is olyan feltűnő.

Látványra is hozza, amit az ilyen filmek. Láttam már ilyet. Korrekt, elnéztem, de olyasmi nincs benne, amiért megjegyezném és képes lennék később azt mondani, hogy igen, ilyet először A melósban láttam. Inkább az lesz a jellemző, hogy az egysíkúság miatt nem fogom tudni felidézni, ebben konkrétan mi is volt.

Egynek elment, most annyira nem akadtam fenn azon, hogy ezt már kicsit másképp láttam. Az sokkal inkább irritál, hogy Harbour milyen kis szerepet kapott.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr5518887708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása