Minden napra egy film

Minden napra egy film

Az éden kapuja

Casteel család 4.

2020. július 28. - BBerni86

Családi titkos, veszteséggel küzdő, tudatot elvesztő.

Annie boldogan éli a mindennapjait. Szeret festeni, van két nagyon jó szülője. Meg egy féltestvére, akivel nagyon jóban vannak, talán túlzottan is. Éppen bulit tartanak, amikor az anyja, Heaven felhúzza magát a húga viselkedésén. Kocsiba parancsolja a családot, és miközben a férjével veszekszik, beleszaladnak egy szembejövő járműbe. Annie a kórházban tér magához, egy idegennel és Luke-kal, a bátyjával. Ők mesélik el, hogy Annie a 7_28az_eden_kapuja.jpgbaleset egyetlen túlélője, és ideiglenesen le is bénult. Tony, aki az anyja mostoha-nagyapja, felajánlja, hogy a gyógyulás ideje alatt nála lakhat, és biztosítja neki a legjobb ellátást. Annie ott viszont azzal szembesül, hogy valósággal börtönben tartják. Nem engedik telefonálni, Tony időnként az anyjának vagy a nagyanyjának nézi, és az ápolónője is valósággal kínozza. Egyre biztosabb benne, hogy meg kell innen szöknie, az anyja sem véletlenül ment el innen.

Hogy válik az egyik ember tragédiája a másik megváltásává? Nos, ez már annyira vérfertőzött, keveredett családi film, hogy itt most komolyan annak kell örülni, hogy a lány igazi apja az anyja nagybátyja volt. Azért fura, hogy ami miatt Troy és Heaven nem lehettek együtt, az boldoggá teszi majd a lányukat. Így csak még inkább azt éreztem, hogy felesleges volt különválniuk. Gyereket amúgy is csináltak már, és rajtuk kívül senki nem tudta volna, hogy van köztük rokonság…

Az még rosszabb, ez miért örömhír. Mert Annie a bátyjába szeretett bele, aki viszonozza is az érzelmeit, de mindketten tudják, hogy ez tabu. Ám ha nincs köztük vérrokonság… attól még ezt érzem durvább szerelmi szálnak a történetben. Heaven és Troy nem tudták, hogy vérrokonok. Annie és Luke úgy estek egymásba, hogy testvéreknek hitték magukat. És ezen nem változtat az sem, hogy igazából nem azok – utálom, amikor ezt a tabut kezdik el döntögetni a filmekben! Ok, sokkal elfogadóbb a korunk, és olyan kapcsolatok is legálisak lettek, amiért korábban börtön vagy még rosszabb járt. De azért ez annyira kemény tabu, amit nem kellene átlépni. A testvérek maradjanak csak testvérek, nem vagyunk Targaryen sárkánylovasok, hogy a mágiát akarjuk a vérben tartani…

A történet pedig továbbra is ugyanazokat a köröket futja. Ugyanazok a titkok kísértenek, és most Annie kényszerül menekülni Tony elől. Akit most először meg is sajnáltam: továbbra is egy perverz, beteg állat, de már az esze is kezdi elhagyni. Sajnáltam is, hogy nincs jobban kibontva, ahogy a saját elméje hagyja cserben és összeomlik. Az sokkal érdekesebb lett volna, mint Annie harca egy telefonért.

A történet másik konfliktusa, ahogy az ápolónő bánik a lánnyal. Nem is kicsit a Tortúra jutott róla eszembe, és Daphne Zuniga látványosan hozta a Kathy Bates hasonmást. Ok, talán annyira messze nem ment el, mint Stephen King teremtménye, de neki is megvoltak a maga gonosz kis ügyei, azzal a címszóval, hogy meg akarja tartani az állását. Az, hogy direkt úgy keni, dörzsöli a lány testét, hogy fájjon, semmi. Nekem az volt a csúcs, amikor megmérgezte az ételét, aztán hagyta, hogy összerondítsa magát és üvöltsön megaláztatásában. Komolyan azt hitte, hogy ezzel állásban tud maradni, mint ápolónő?

De értem, kellett addig is egy gonosz Annie ellen, amíg szembesül vele, mennyire megbomlott már Tony személyisége, és ő miféle veszélyt jelent rá.

Brutális, amit Jason Priestley öregítéséért tettek. Ha piros ruhát vett volna, és kitömik hasnál, simán játszhatna egy karácsonyi filmben télapót. Nem azt mondom, hogy nagyon hiteles lett a maszk, de első látásra egészen megütődtem rajta. Valóban nem a saját korát juttatta eszembe.

Örömteli az is, hogy Annalise Basso nincs. Lizzie Boys sokkal szimpatikusabb hősnő lett.

Még egy rész van vissza, de már kezdem unni, ahogy ugyanazt ragozzuk sokadszorra.

 

Az éden kapuja - 5/3 továbbra is nagyon mese, és nem is kicsit juttatta eszembe a Tortúra egy részét. Furcsa.

https://www.youtube.com/watch?v=Z0AK78L0DAU

5 film, amit látnod kell

Western vol.3.

f5_50.jpg5: Slow West – a naiv nemesi származású fiú a vadnyugatra is követi a lányt, akibe szerelmes. Azt képzeli, ő lesz a megmentője. A jól nevelt, naiv ifjú azonban kénytelen szembesülni ennek a világnak a durvaságával, és még segítőjében, Silas hűségében sem bízhat, neki is megvannak a maga indokai. A lány meg lehet, nem is szorul megmentőre…f4_59.jpg

4: Az Ezüst-tó kincse – Old Shatterhand és Winnetou mindig készek egy nemes ügyben segíteni. Az ifjú Fred apját meggyilkolták egy kincses térképért, melynek másik fele egy baráti családnál van. Meg kell őket is védeniük, majd a kincs nyomába erednek, f3_66.jpghogy mindenki megtanulja a leckét: nem az arany a legnagyobb kincs.

3: Volt egyszer egy vadnyugat – több szálon vezetett, klasszikus western, amiben minden ott van, ami a zsánert jellemzi. A szótlan hős, aki halad előre a bosszúja felé. A könyörtelen üzletember, aki nem nézi, kit kell megölnie és tönkretennie a céljaiért. Az egykori prostituált, aki próbál új életet kezdeni. De amiért nekem emlékezetes: a zenéje. Az is klasszikus.f2_68.jpg

2: Testvérlövészek – a Sisters fivérek bérgyilkosok – nem éppen az eszükről híresek, de kitartóak és elvégzik a munkát. Most éppen egy f1_63.jpgtudós nyomába erednek, John Morrisszal versengve. Ám felismerik, hogy milyen lehetőséget rejt Warm találmánya, és elkezdenek összedolgozni. A kapzsiságnak azonban súlyos ára lesz…

1: Godless (sorozat) – a középpontban egy bosszú áll. Egy egykori bandita elárulta a vezérét, most menekül. Egy olyan kisvárosban köt ki, ahol egy bányaszerencsétlenség miatt szinte csak asszonyok maradtak. Egy kitaszított asszonynak segít be, akit egykor elraboltak az indiánok, ott ment férjhez, és annak halála után visszatért a félvér fiával. A banda közeleg, a városkának meg kell védenie magát, miközben többek életét és múltját megismerjük.

A képeslap gyilkosságok

Nyomozós, bosszút álló, sorozatgyilkosos.

Jacob Kanon 30 éve nyomozó, jó is a szakmájában, de most élete legnehezebb feladatát kell megoldania. A nászúton levő lányát meggyilkolták Londonban, és a férfinak kell azonosítani a vejét és a lányát. Beállították, 7_27a_kepeslap_gyilkossagok.jpgmegcsonkították a testüket. A nyomozói ösztöne súgja, ez nem sima gyilkosság. Volt hasonló eset Madridban is, ez egy sorozatgyilkos műve. Valakié, aki a tett előtt képeslapot küldött egy újságírónak. Az angolok nem kérnek Kanon segítségéből, így a maga kezébe veszi a nyomozást. Újabb képeslap, újabb gyilkosság és már segítőkre is talál egy nyugdíj előtt álló nyomozó és egy újságírónő személyében. Kanon rájön, mi köti össze a gyilkosságokat, és egyre közelebb kerül a lánya gyilkosához. Ezzel együtt egy sötét történet is felszínre kerül, egy rossz apáról, aki miatt a gyilkos ilyen útra lépett, és életek sorát tette tönkre.

James Patterson egy jelenség a szórakoztató regények világában. Nincs zsáner, ami mellett ne lenne egy-két regénye legalább. Gyerekkönyv, ifjúsági, krimi és thriller, életrajz – széles a paletta, és nagyon tudja, kit válasszon írótársnak. Nem véletlen az sem, hogy nem egy története került mozivászonra is. Popkultúra alapanyag, ami kikerül a neve alá.

A képeslap gyilkosságok is ilyen, ami eredetileg az ő egyik regénye volt, és magyarul is olvasható különben. Vékony, izgalmas kis regény, akár a film előtt is érdemes lehet átfutni, de utána is jó szórakozás lehet.

A történet hamar beránt és egy gyomrossal indít. Egy összeomló apával, akinek a meggyilkolt lányát kell azonosítania. Az események gyorsan pörögnek: mivel Jacob rendőr, nem tudja elengedni az ügyet, és megtalálja a módot, hogy nyomozhasson. Már az érdekes volt, ahogy kiskapukat és szívességeket használva sokkal hatékonyabb tudott lenni, mint a nyomozócsoportok. Ő lesz az, aki eljut majd a megoldásig, nem véletlenül.

A film dinamikáját szolgálja, hogy két nézőpontból látjuk a történteket. Egyrészt, követhetjük Jacob nyomozását, aki részről részre rakja össze a képet. Az különösen tetszett, ahogy azt is igyekeztek érzékeltetni, hogy kapcsolódnak össze a részletek egy-egy elméletté a fejében. Adtak mellé egy fix nyomozótársat Dessie személyében, bár ő leginkább csak adatokat segített összeszedni a férfinak. A filmbeli szerepe inkább az, ami Watson dolga volt Sherlock mellett. Jacob neki mondja el az elméleteit, amelyeket aztán megbeszélve pontosítanak és még célzottabbá tudnak tenni. (Plusz, így lett a filmnek egy női főszereplője/kiemelt mellékszereplője is.)

Az ugyan zavart egy kicsit, hogy Jacob mellett az akciócsoportok mennyire hatástalannak és tehetetlennek tűnnek, de direkt van úgy írva a történet, hogy Jacob hozza el a megoldást.

A film másik felében pedig a gyilkos szemszögét kapjuk, bár némileg rafináltan bemutatva. Egy pontig nem lehet tudni, hogy kinek az útját követjük, ügyesen vezet a film tévútra, hogy aztán meglepjen, amikor tiszta lesz, a másik szálon ki-kicsoda. Utána már direkten a gyilkos nyomában is járunk.

Az indokok is… megrázóak. A végén van egy jelenet, amikor Jacob azon mereng, hogy egy személy döntései hogyan vezettek ehhez a tragédiához. Minden olyan könnyen elkerülhető lett volna. Ebben éreztem a film ábrázolta igazi tragédiát – milyen kevésen múlik, hogy valakinek hogyan alakul az élete. Az igazság, egy normálisabb apa – bár akkor nem lenne ez a film, mert nem is lett volna a tragédia, amiről szól.

A szereposztás is tetszett, bár azért azon tudtam mosolyogni, hogy érnek össze a szálak. Cush Jumbo és Jeffrey Dean Morgan is The Good Wife mellékszereplők voltak.

Korrekt kis krimi, esti filmnézésre ideális, és nálam az is pozitívum, hogy regényadaptáció.

 

A képeslap gyilkosságok - 5/4 a történet nagyon vitt magával – meglepett úgy is, hogy olvastam a regényt is. Tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=4I6TC1beVnY

Love Wedding Repeat

Esküvős, ballépést helyrehozó, romantikus.

Jack éppen akkor nyaral Rómában, amikor húga amerikai barátnője, Dina is. A lány összehozza őket, és pár szép napot töltenek együtt. Amikor a búcsúnál elcsattanna az első csók, egy éppen megjelenő lökött barát miatt elúszik 7_26love_wedding_repeat.jpga pillanat. 3 évvel később, Hayley esküvőjén természetesen ott a bátyja is, és a barátnőjét is meghívta. Mindketten szinglik, nem régen szakítottak a párjukkal. Jack várja is, hátha lesz még egy esélye a nőnél. A helyzet azonban nem kedvez a románcnak: Hayley pár hete elkövetett egy ostobaságot, lefeküdt egy lökött ismerőssel, aki most azt hiszi, nekik együtt kell lenni, és tönkre akarja tenni az esküvőt. A lány a bátyját kéri meg, hogy állítsa le Marc-ot. Még altatót is ad neki. Az ültetési rendet azonban felborítják, így nem Marc issza meg az altatót, és megindulhat a hajsza, hogy a nőt is megszerezze, a húgát is megvédje.

Netflix romantikus komédia, de ebben még nem olyan rutinosak, mint a tini szerelmes filmekben. Meg lehet nézni, nem fáj, de nem is emlékezetes. Nézed, és elfelejted.

A történet nagyon egyszerű, tévedésekből és véletlenekből felépülő komédia, egyetlen csavarral. Van egy pont a filmen, amikor csavar egyet a véletlen. A gyerekek játékból cserélgetik el az ültetési kártyákat, és csak a véletlenen múlik, az asztaltársaságból ki issza meg az altatót. A film első körben a legrosszabb kimenetelt mutatja meg.

Az egyik mellékszereplő issza meg, aki sikeresen tönkreteszi a maga esélyeit. Elszúrja az életét az asztaltársaság minden tagja, és Marc is katasztrófát idéz elő. Fura, de ezt éreztem a viccesebbnek. Egy pontig hagyták a készítők elgurulni a gyógyszert, és rémes helyzetekbe sodorták bele a szereplőiket, amelyek között bőven akadtak viccesek is. Ahogy Bryan nagyon beállva megpróbált esküvői beszédet mondani, és nekiesett a tortának… Ugyanakkor van, amivel nagyon túlzásba estek. Nyomorult egyik mellékszereplő a skót szoknyájával, és az állandó panaszkodással, hogy a nemi szervét hogyan irritálja az anyag – kínos, nem vicces. Az meg, hogy nem is skót, minek vette fel, nem is derül ki.

A másik verzióban Jack torkán megy le a gyógyszer, és abból fakad a humor, ahogy most ő alszik be mindenen. Kezdve az ideálja történetén, aki az anyja haláláról mesél neki. Vagy, amikor a barátját kérte meg, hogy dugja le az ujját a torkán, hogy tudjon hányni. Itt is azt éreztem, hogy túl messze elmennek, ami már nem vicces.

De ez a boldog verzió, itt végül minden jól sül el, minden szereplőnek. Lehet, hogy jobban értékeltem volna, ha a két szélsőség helyett kapunk egy átmenetet, ami azért nem ennyire fekete-fehér. A vége főcím alatt mennek kis jelenetek, ha más issza meg a nyugtatót/altatót az asztalnál. Azokban viccesebb jelenet is akad, mint ami a filmbe jutott.

Vagyis, a történet maga nem az igazi, de az ötlet nekem bejött. Hányféleképp alakulhatnak az események, egyetlen véletlentől függve?

Kivitelezésre sima romantikus komédia. A nyitányt Rómában leszámítva egy helyszínen, az esküvőn. Nem kellett erre sokat költeni. Az esküvői éjjel és helyszín miatt a kosztümből is elég annyi, amiben a szereplők érkeznek. Szívesen nézegetem a filmekben a szereplők ruháit, és ebben volt egy igazán szép darab Hayley esküvői ruhájának a szoknyarésze nagyon tetszett. De pl. Dina zöldes ruhája nagyon nem jött be – nem is tűnik alkalmi ruhának, csak egy nyári szoknyának, és abban megy esküvőre?

A szereposztásban a Netflix a bevett módszerét alkalmazta. Eléggé ismertek a főbb szereplők, hogy bevonzza a nézőket. Sam Claflin, Olivia Munn, Eleanor Tomlinson a húzónevek. Nem olyan film, amiben nagyot lehet játszani, de nem is olyanok a karakterek. Ez csak komédia.

Egyszer elment, de ennyi elég is volt ebből a filmből. Különben a kritikusok nagyon lehúzták.

 

Love Wedding Repeat - 5/3 az alapötlet jópofa, de nem eléggé komédia. Jó színészekkel, némi ötlettel, kicsit unalmas.

https://www.youtube.com/watch?v=x6CyqhYsLqo

Mr. Whiskey

1. évad

Kémes, küldetést teljesítő, titkos szervezetes.

Will Chase nem egy tipikus FBI ügynök. Neki fontosak az érzelmek, és miközben maximálisan eleget tesz a feladatainak, kötődik a munkatársaihoz. Frankie Trowbridge kemény CIA ügynöknő, akinek csak a feladat számít. Könyörtelen, hidegvérű, senki iránt nem érez semmit. Az első találkozás nem sikerül jól: ugyanazon az ügyön dolgoznak, és felváltva ejtik csapdába egymást. A siker azonban meglesz, és feljebb úgy döntenek, csapatban kell 7_26mr_-whiskey.jpgegyütt dolgozniuk érzékeny ügyeken. Melléjük adnak még egy hacker csodagyereket, egy antiszociális fegyvertervezőt és egy minden lében kanál pszichológust. Összekötő pedig az az ügynök lesz, aki elárulta Will-t, és most a bocsánatát akarja elnyerni. Miközben technológiát szereznek vissza, életeket mentenek és lelepleznek egy összeesküvést, mindenki tanul a másiktól és szerelmek szövődnek, még csapaton belül is.

Tudom, nem ezzel kellene kezdenem, de ez volt a végén, és ez hagyta bennem a legmélyebb nyomot. Megvan az a trükk, amikor előszednek egy mellékszereplőt, kicsit együtt mozgatják a csapattal, adnak neki egy érzelmes részt is, csak azért, hogy a rész konfliktusaként elintézze őt a rosszfiú? A Mr. Whiskey is ilyen akcióval zár, és nagyon nem örültem neki. Sokat elmond egy sorozatról, hogy a fő karaktereit végig biztonságban tartja, és nem mer hozzájuk nyúlni, nemhogy megölni őket…

A Mr. Whiskey legnagyobb baja is az, hogy biztonsági játékos. Akciósorozat, amiben a csapat minden részben életveszélybe keveredik. Mégsem kellett értük izgulnom, egyszer sem! Az egész annyira feelgood és baráti hangulatú volt, hogy a karakterek végig biztonságban voltak. Pl. amikor az egyikük üvöltött a fájdalomtól, és nagy eséllyel meg fog halni, akkor is lehetett tudni, hogy még épp időben közbe tudnak lépni, és meg lesz mentve az élete. Will miatt se kellett izgulnia, akit egy szervkereskedő egyszer már éppen darabolni akart kezdeni…

A részenkénti ügyek, az akciók is szórakoztató kis epizódok, de hiteltelenek. Túl könnyen elintéznek mindent, és nem volt bennük realitás. Persze, humoros és egyszer-egyszer még jól is nézett ki, de mese habbal az egész. Így inkább lehetett komédiának nézni némi akció betéttel, mint valódi akció- vagy kémsorozatnak. Hát igen, ahhoz képest, hogy kémek, nem is kémkedtek semmit.

A karakterek tipikusak, egy-egy zsánert testesítettek meg. Nem is mentek mélyebbre, mindenki megmaradt annak, ami korábban is volt. A kocka, a kotnyeles, a cinikus…

Az is tipikus, hogy az évad folyamán a két főszereplőt elkezdték romantikus értelemben összehozni. Már a második résztől voltak erre törekvések, és a végére nagyon fel is erősödtek. Van egy olyan tippem, ha berendelik a második évadot, abban az ügyek mellett a párkapcsolati dinamikájuk is téma lett volna, mert… az évad vége nagyon erre mutat.

Fura volt nekem a casting egy része is. Lauren Cohen ok, róla még hihető, hogy aktív ügynök. Scott Foley azonban már az 50-hez van közel, és nekem nem hihető, hogy ennyi idősen aktív terepügynök legyen. (Különben is fura ebben a filmben, hogy mindenki belemegy akciókba is. Miért kellene az IT szakértőnek terepre mennie, vagy a kütyüsnek? Itt nagyon keverednek a szerepek. De ha már itt tartunk – CIA és FBI ügynök, egy csapatban? A két szervezetnek nem is egyezik a hatásköre.) Ana Ortiz viszont szimpatikus, lényegében ugyanazt a karaktert hozta most is, mint a Devious Maids idején. (A Love, Victor első évadban is állandó szereplő, előbb-utóbb abba is belekezdek.)

Ha az akciósorozatban lenne olyan leágazása, hogy szappan, oda szívesen benevezném ezt. Nincs komolyabb tartalma, nem vehető komolyan, de csak úgy elnézni ok.

Nem lett sikeres, egy évad után le is vették műsorról. Nem meglepő.

 

Mr. Whiskey - 5/3 könnyed akciósorozat, annak minden tipikus elemével. Elszórakoztat, de pluszt nem ad.

https://www.youtube.com/watch?v=nGtEp_t3uuY

SpoilerZóna

  • Az éden foglyai

f3_65.jpgTess nem képes ellenállni az egykori főnöke hívásának. Carter hiába kéri, hogy maradjon vele, a nő hazarepül. Ott hatalmas bocsánatkérés várja. Rájöttek, hogy milyen fontos munkája volt. Azonnal kinevezést kap, és kérik, jöjjön vissza. El is vállalja, de ahogy belekezd a munkába, rádöbben, neki már nem ez kell. Keres egy helyettest, és rohan vissza a férfihoz.

Carter éppen elutazik, Tess rohan utána. Még utol tudja érni, és egymásra találnak. Mindketten bevallják, hogy tanultak a másiktól és szerelmesek. Tess spontánabb lesz, míg Carter kész lenne újra otthont építeni.f1_62.jpg

  • Relic

A családnak volt egy vidéki háza is, ahol egy különös rokon lakott. Annak halála után a házat lebontották, de egyes részeit, pl. az egyik szép üvegablakot beépítették a családi házba.

Ednát abból fertőzte meg valami, és mire erre a lányáék rájönnek, már nincs mit tenni. Sam menekülne innen, és f2_67.jpghúzni akarja az anyját is. Ami ott van, az már nem a nagyi. Kay elküldi innen a lányát, de ő maga marad és felmegy az anyjához.

Elkezdi lehúzni róla a bőrét, míg nem marad belőle más, csak valami különös, fekete lény. Melléfekszik az ágyban és átöleli. Sam nem ment el, visszajön. Ő is az ágyba fekszik, ő a saját anyját öleli úgy át, ahogy Kay Edna lényéből maradt lényt. Ahogy Sam nézi, észreveszi az anyja nyakalján egy ugyanolyan foltot, amivel Edna kórja is indult.

A menedék 3.

Lovas, hazatérő, kamaszos.

Mika rémálmoktól szenved, melyekben egy jel ismétlődik. Milan mutatja meg neki, hogy az álmában visszatérő jel egy bélyegző, ami Szélviharon is rajta van. Ez mutatja meg, honnan származik a ló. Mika beleveti magát a 7_25a_menedek3.jpgkutatásba, hiszen mióta Milan lova az istállóban van, Szélvihar magányos. Egy Ora nevű birtokra vezetnek a nyomok, Spanyolországba. A lány búcsúleveleket ír, majd kiosonna éjjel. Milan észreveszi, és egy darabon elviszi, de vele nem tarthat végig. Ezt az utat a lánynak és lovának együtt kell megtennie. Mika Andalúziában egy 30 éve bezárt birtokra bukkan, és egy rejtélyre. Mi történt itt? Miközben álnéven beáll egy farm munkásai közé, egyre közelebb jut az igazsághoz, és nem csak Szélvihar sorsáról hoz fontos döntést, hanem a saját jövőjéről is.

A menedék első két részét nagyon szerettem. Helyes tinifilm volt lovakkal, kisebb kamasz témákkal. Ugyan nekem fura, hogy ha valaki annyira jó a lovakkal, miért annyira verseny ellenes, de a film keretein belül meg lehetett érteni. Hihető történet volt.

Most pedig itt a harmadik rész, amit nem véletlenül tartott ennyi ideig megnézni. Rá kellett szánnom magam, mert sejtettem, hogy ez már nem tud olyan lenni, mint a korábbi két rész. Már a film elején nagyon meresztettem a szemeim: mert azt még el tudom fogadni, hogy Mika az átlagnál sokkal jobban rá van hangolva a lovakra, és szinte megérti őket. Ám az, hogy a lova múltjáról álmodjon, majd arról legyenek vízió… Nem sok kellene, hogy boszorkánynak tűnjön, olyan képességekkel, mint a gondolatolvasás és a múlt látása.

A végére ez a vonal erősödik, és mondhatni természetfeletti képességeket mutatnak a suttogók, amilyen Mika is. Ez azért nekem kicsit sok volt.

A történeten érezni, hogy kierőszakolt folytatás. Már az, ahogy Mika Ora létezésével és a kalanddal szembesül. Azt sem tudtam díjazni, amit a lovak közösségéről beletettek. Ok, nem vagyok szakértő, de nekem nem áll össze az időrend. Vannak utalások Ora és Szélvihar múltjára, de utánaszámolva nem jönnek ki az évek.

Jó, tudom, nem kell számolni. Da ha már ilyen múltat hoznak nekik létre a semmiből, át lehetett volna ezt jobban is gondolni.

Aztán, ott a film vége. Ami Szélviharral történik, az benne van a cselekményben, az elejétől sejteni, hogy erre megy ki a játék. Az is érthető, ami a végén Orával lesz. Eléggé sikeres ez a film, hogy folytassák még, és Ora (a ló, nem a birtok) ehhez is egy új kezdet. Azt azonban nem veszi be a gyomrom, hogy Mika nem veszi észre, miért kellett a másik lónak istállónyugalom. Pláne, hogy itt ő a lovakkal suttogó.

Annyira akarok szeretni ezt a filmet, leginkább az előzmények miatt, de mindig fennakadok benne valamin. Jó, nézzük csak a spanyol családot! Mégis, hogyan élnek szabadon a lovak meg Tara? Mert a lovak még csak legelni, a forrásból isznak, de Tara kétlem, hogy fűszálakon él. Állása, minimális kapcsolata az emberekkel pedig nincs. Milan és Mika – a második részben jobban szerettem őket, akkor volt közös kalandjuk. Milan most csak a lány biztos háttérországa, aki mindig okosakat mond neki, meg támogatja. Sam és Fanny – bele vannak erőszakolva a filmbe, hogy az ő karakterük is visszatérhessen, de nem sokat tesznek hozzá az egészhez. Pláne Sam.

A kivitelezés nagyon tévés. Még csak abban sem vagyok biztos, hogy a spanyol részek nem a németeknél forogtak. A spanyol lány neve meg Samantha? Attól nem lesz valami autentikusan spanyol, hogy paellát esznek, meg spanyol népviselet jellegű ruhát vesznek fel. Arról már nem is beszélve, amikor Szélvihart kifestik…

Egyszer nézhető, de nem lett volna hiányérzetem, ha nem készül el ez a film.

 

A menedék 3. - 5/3 a lovak szépek, akad a történetben mondanivaló is, csak valamin mindig fennakadtam.

https://www.youtube.com/watch?v=3JE8t0HmJWU

The Politician

2. évad

Választási kampányos, ármánykodó, szerelmes.

Payton visszatért, és a teljes csapat melléáll, hogy New York következő szenátorát választassák meg a 7_25the_politician.jpgszemélyében. Az ellenfele a rutinos vén róka, Didi, aki zavartalanul kapta ezt a pozíciót évek óta. Könnyű győzelemnek hiszik, de Didi sem adja olcsón a bőrét. Gyűjtik egymás ellen a terhelő tényeket, hogy azzal zsaroljanak vagy a sajtónak szivárogtassanak. Kémet építenek be egymás stábjába. Közben a magánéletükben is meg kell hozni pár kényes döntést: Didi felvállalja, hogy két férfival él egy házasságban? Payton és Alice megint együtt vannak, és politikai célból ők is hármassá alakulnak Astriddal. Ez aztán a dinamikájuk rovására megy. A dolgokat bonyolítandó színre lép egy karizmatikus szenátor is, aki elnökké akar lenni, és habozik, ki legyen az alelnöke: Didi vagy Payton anyja, Georgina.

Az első évadért odavoltam, szinte egyszerre végignéztem az egészet. Politikai szatíra volt, de plusz élt adott neki, hogy középiskolai környezetben. Igazság szerint a 2. évadot is szórakoztatónak találtam, és elég gyorsan meg is néztem, de az az él már nincs benne.

Megnövekedett a játszótér, és már igazi tétek vannak. Az első évadban az plusz volt, hogy egy iskolai választást mennyire komolyan vesznek, és parodizálták vele a teljes rendszert. Most viszont maguk is részesei lesznek a rendszernek, és nincs meg a korábbi játékosság.

Amilyen plusz szálakat kapunk, az meg néha simán csak kiakasztó. Ok, értem, ha van egy Oscar-díjas Gwyneth Paltrow a stábban, adni kell neki saját történetszálat, és nem csak időnként megmutatni, ha Payton anyai tanácsra vágyik. De ez? Hirtelen Georgina lett minden nő és pasi nedves álma, akitől minden menő. Olyan politikai programmal áll elő, hogy az egy katasztrófa. Semmit nem vesz komolyan, és az egész nő… már túlzottan fura. De alapból ez a rocksztár beállítás, ami sok volt. Nincs olyan, hogy valaki bármit tesz vagy mond, az tőle menőnek számít. Vegyük csak a szexbotrányt – Georgina abból is jól jön ki, noha a házasságtörésben ugyanolyan bűnös, mint a másik fél.

Az is olyan kicsinyes, ahogy egymás magánéletével akarják megbuktatni egymást a fő vonalon. Pláne, hogy arra lyukadunk ki, hogy változott a kor, és már nem kell a konzervatív értékrendszerhez ragaszkodni.

Ez a sorozat nagyon drasztikusan áll ki minden mellett, ami formabontó. Ok, legyünk nyitottak és mindenki keresheti a maga módján a boldogságot, de ebben a sorozatban túlzás, hogy mindenki valami szélsőséges módon találja azt meg. Legyen, igen, a világban férjen el mindenki egymás mellett, de miért nem lehetett egy-két hagyományos szexuális és életmóddal bíró szereplőt betenni?

Mindezek mellett vannak fontos gondolatok a sorozatban, még akkor is, ha érdekes a becsomagolás. Infinity mozgalma, mellyel a bolygót szeretné élhetőbbé tenni. Bírtam, hogy erre felhívja a figyelmet a sorozat, és tippek is vannak benne, mi mit tehetünk a célért, hogy ez egy élhető bolygó legyen 50 év múlva is. El van túlozva ez a szál is, persze, Infinity nagyon szélsőséges, de akkor is lehet tőle ötletelni. Most vettem, innen is megihletve, újra használható zsákot – számoljunk le a műanyag zacskókkal! Ezzel fogok boltba járni.

A magánéleti szálak, ahogy fentebb már fejtegettem, szélsőségesek. Guilty pleasure szinten tudom nézni, és nagyobbrészt szórakoztatnak is, de akkor is túlzásnak éreztem.

Észre lehet venni azt is, hogy ismétlődnek motívumok az első évadból. Annyi sorozatot nézek, hogy ez engem különösebben nem zavar, de tudom, hogy van, akit igen.

Nekem inkább az a fontos, hogy visszatért az egész stáb, és mindenki története folytatódhatott. Ok, egy mégis van, amit kár volt ismételni: Ben Platt énekeltetése.

Mindennel együtt nekem továbbra is a nézős sorozataim között van a helye.

 

The Politician - 5/3,5 még szórakoztató, néha gondolkoztat is, de ismétli is magát, túlzottan szatíra is.

https://www.youtube.com/watch?v=e-wH7hD9Liw

süti beállítások módosítása
Mobil