Minden napra egy film

Minden napra egy film

Ready Player One

2018. április 07. - BBerni86

Kincskeresős, digitális világos, kalandos.

A világ sok problémával küzd: az emberek már fel is adták a megoldást, csak menekülni akarnak. Ennek a tökéletes módja az OASIS, egy digitális világ, ahol a lehetőségeknek csak a képzelet szab határt. A megalkotója, James Halliday a végrendeletében arra hagyta a birodalmát, aki megleli a világban elrejtett három kulcsot, és letoltes_2_1.jpgmegszerzi a húsvéti tojást. Az első próba, egy verseny megvan, de már 5 éve képtelen bárki is megnyerni. Wade Watts egy nyest, egy olyan fiatal, aki a kulcsok keresésére specializálódott. Támad egy ötlete, és az avatárja, Parzival lesz az első, aki megszerzi az első kulcsot. Barátja, H és a lány, aki rég tetszik neki, Art3mis segítségével megindul a hajsza a további kulcsokért, mert a CEO nevű szupervállalat mindent megtesz a nyerésért és az OASIS uralmáért.

Ernest Cline regénye az egyik kedvenc könyvem, olvastam már nem egyszer – több kiadásban csücsül a polcomon, ráadásul. A filmesítésnek is örültem, főleg, hogy Spielberg lett a rendező. Hamar meg is néztem, amint vetíteni kezdték. Most meg bajban vagyok, hogy eldöntsem, tetszett-e, amit láttam.

Biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban tetszett volna, ha nem olvastam volna a regényt. Ami sokkal komplexebb, okosabb, másabb, játékosabb, de komolyabb is. Ez általában elég szokott lenni nálam, hogy ne szeressem a filmet. Nagyon sokat változtattak Cline történetéhez képest! Tulajdonképpen csak az alapokat tartották meg, és rendeztek egy saját tojásvadászos kalandot. Mégis, valahogy a regény eszenciáját megőrizték, így utálni se tudtam.

Mi több, amint belemerültem a filmbe, és elfeledkeztem róla, hogy a regénnyel hasonlítgassam, jól szórakoztam rajta. Kalandos, látványos, okos, csak máshogy.

A történet jól fel van építve, érthető, és a narrációs, lassítós részek kellenek bele – aki nem olvasta, ezek nélkül nem értené. Így viszont bemutat egy világot, amit gyorsan megértünk, és akkor már a szereplőket is könnyen átérezzük, megértjük. Az is segít, hogy e narrációs részek is szép grafikai hátteret kaptak, így aki képben volt, se unta. A Himalája Batman poénon meg különösen jót mosolyogtam…

A grafika különben is erős. Látványos film lett, sok jópofa grafikai megoldással. Izgalmas volt az is, ahogy az OASIS világában kinéznek a szereplők. Anno nekem fejben más volt, de e téren is, ahogy belemerültem a filmbe, egyre jobban tetszettek a megoldásai.

Játékos, kalandos film, jó sok utalással. Azért nem olyan szinten, mint Cline esetében. Spielberg ráadásul elsősorban magát nem idézte meg. Cline rengeteget utal a munkáira – ő inkább másokra emlékeztet. Jó sok Star Wars utalást találtam, de volt King Kong, Vissza a jövőbe, és a Ragyogás ötlet nagyot ütött, ami a regényben nem is volt, de a filmen remek.

Ami nagyon hiányzott nekem, a valóság. A regényben eljutnak addig, hogy a világ elől nem menekülni kell, hanem megjavítani. A film viszont maradt kaland, amiben megmentik a digitális világot és az marad az elsődleges élettere az embereknek. Itt lehetett volna a film szórakoztatónál több, de ezt nem lépték meg.

A szereposztás is erős, Rylance és Simon Pegg voltak a kedvenceim.

A regényt jobbnak tartom, de a film is jó lett, csak máshogy. Összességében tetszett.

 

Ready Player One - 5/4 nagyon a regényt akartam viszontlátni, de sok módosítással, kalandfilmnek jó így is.

https://www.youtube.com/watch?v=Fscybr51ZZo

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr5413814564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása