Minden napra egy film

Minden napra egy film

Rise

1. és egyben egyetlen évad

2018. május 26. - BBerni86

 

Kamaszos, musicalt színpadra állítós, családi gonddal küzdős.

A Stanton Középiskolában a legerősebb szakkör a focistáké. A közösség büszke is a csapatra, a játékosokra. Aki tud, itt akar játszani. Népszerűtlen a dráma kör, ami az angol tanár vágya. Az igazgató ad neki egy esélyt az élén: Mazzu azonnal drámai váltásba fog. A szokott, rutin darabok helyett a Tavasz ébredését akarja előadni, melynek kemény témái (családon belüli erőszak, homoszexualitás, abortusz, szadomazó elemek) kiverik a biztosítékot a keresztény közösségben. De Mazzu a gyerekeknek akar segíteni, és miközben egyre készül a darab, amit talán be sem mutathatnak, a fiatalok az első komoly válságokat dolgozzák fel. Lesz nem kívánt terhesség, menő fiú és kivetett lány tiltott szerelme, alkoholizmus, homoszexualitás felfedezése – a darab valóban a gyerekeké lesz.rise-2018-1021x576.jpg

Voltunk páran, akiknek az idei midseason legvárósabb sorozata volt a Rise. Részemről több oka is volt az érdeklődésnek: a Friday Night Lights készítőinek új sorozata. Nekem bejön az ilyen középiskolai dramedy kamaszokkal és hozzájuk kapcsolódó felnőttekkel. Ráadásul egy musical kerül benne színpadra. (A Glee óta nem találok jó zenés sorozatot, maximum a Galavant jut eszembe, de az inkább volt komédia. Bocs, van az Empire is, de az egészen más kategória. Inkább a bulvár, mint a zenés vonal viszi el.)

Tény, hogy nem lett olyan erős a sorozat, amely felérne a texasi focicsapat és Kyle Chandler kalandjaihoz, de én így is nagyon meg tudtam szeretni.

Jó volt, ahogy színpadra került a darab. Nekem azért is érdekes volt, mert se a történetét se a zenéjét nem ismertem korábban. Nem merném azt állítani, hogy megnézném színpadon, de ebben a sorozatban háttérként nagyon működött. Tényleg elég botrányos dolgok vannak benne, egy-egy részén le is döbbentem.

Jól sikerült a casting, főleg a gyerekeké. A hangok és a színészi alakítások is nagyon rendben voltak részükről. A felnőttek már bénábbak, és bizony Josh Radnor nem Kyle Chandler. Lehet érezni nem egyszer, hogy nincs eszköze eljátszani, amit a szerep elvárna tőle.

A karaktereket én különben megszerettem és drukkoltam nekik. Bőség zavara van, 10 rész alatt megismerünk annyi felnőttet és kamaszt, mint 3 Glee évad alatt, pedig azok 22 részesek voltak. Kellett is 1-2 rész helyretenni, ki-kicsoda, de onnantól kezdve több történetszálat is nagyon vártam a heti részben.

De nem tudom elhallgatni azt sem, hogy bizony túl sokat belenyomtak ebbe a 10 részbe. Mert nem csak sok szereplő van, de mindenkinek olyan drámákat írtak, hogy ezek alapján nincs egy gondtalan és normális gyerek sem az amerikai közoktatásban. Vegyünk pár példát! Mazzu fia, Gordy alkoholfüggő. 10 rész alatt kigyógyul, kibékül az apjával, és összejön az álomlányával, akinek majd ő ad lelki tippeket. Gwen, a színjátszókör üdvöskéje, nagyon főszereplő akar lenni, eleinte egy szimpla gimis díva. Aztán a szülei válnak, ő elkezd vadulni, és összejárni Gordyval – akit egyszer le is épít, de a fiú szép lassan a szívébe lopja magát. Robbie, a focicsillag szenved az apja elvárásaitól, szekálják, hogy beállt a musical szerepre, beleszeret a szegény lányba, és még az is kiderül, hogy az anyja haldoklik. Túl sok!

Sajnálom, hogy nem folytatják, én szerettem. És lenne még mit mesélni a karakterekről.

 

Rise - 5/4 túlzsúfolt, nagyon zenés. A hibák ellenére nagyon tudtam szeretni. Nekem átjött.

https://www.youtube.com/watch?v=Vo6-ciZDcOE

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr10014004548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása