Jövőképes, digitális, nyomozós, karakterdrámás.
Sal Frieland nyomozó a nem túl távoli jövőben. Itt az emberek teljesen hálózatra vannak kötve, minden általuk látott dolgot rendszerre visznek, és a rendőrségnek hozzáférése van a látottakhoz. Már nem létezik névtelenség. Egy napon, miközben egy gyilkosság helyszínére tart, lát egy lányt, akit a rendszer ismeretlennek jelöl. Hibának véli. Ám a gyilkosság helyszínén szembesül azzal, hogy feltörték az áldozat kameráját. Azt látta csak, amit a gyilkosa, így a rendőrség is tehetetlen. Az ügyek egyre szaporodnak, és arra a lányra kezdenek gyanakodni: egy hacker, aki abból él, hogy kitörli és módosítja az emberek által látottakat. Az áldozatok mind az ügyfelei voltak. Sal beépül, és lehetséges ügyfélként igyekszik becserkészni a lányt. Nem számol azzal, hogy mire képes egy bosszúra éhes hacker.
Tudom, már idegesítő vagyok azzal, hogy rákaptam a Netflixre. De mit is csinálnék, ha nem csak jó sorozatokkal, de filmekkel is tele van? Én nem féltem tőle a mozit sokakkal ellentétben, de azt nagyon tudom díjazni, hogy a saját tempómba nézhetem a sorozatokat és olyan filmek vannak, amelyek jobbak az egyéb tévés kínálatnál – azt hiszem, nem kell jellemeznem az RTL és TV2 kínálatát.
Az Anon is egy Netlix produkció, ami nem való moziba, de otthon a tévé esetében remek szórakozási lehetőség. Sztárparádé, érdekes történet: soha rosszabbat!
Már a címnél érdemes megállni kicsit. Anon a felhasználóneve a hacker lánynak, többet nem is fog kiderülni a filmben. Anon, az anonymus rövidítéséből jön szerintem. Kifejezve ezzel mindazt, amit Anon képvisel a filmben. Ami a mi világunkban is aktuális téma.
Mi abban a fázisban vagyunk, amikor önként mondunk le a névtelenségünkről. Online megosztjuk magunk. De ez a mi választásunk, nincs senki kényszerítve erre. Aki akar, kimarad. A film világában ez a lehetőség nincs meg. Aki névtelen próbál lenni, a rendszer nekimegy és el akarják kapni. A megosztás elvárt és kötelező. Ha nincs mit rejtegetned, ossz meg! És van Anon, aki azt mondja, nem rejtegetnivalója van, csak nincs olyan az életében, ami másra tartozik.
A film mindkét nézetet bemutatja, és lehet mellé érveket gyűjteni. Az intim szféra védelme kontra a hatékonyabb bűnüldözés és –megelőzés. Elgondolkoztat, és akaratlanul is belegondol az ember, ő hogyan áll ehhez a kérdéshez.
De emellett egy krimi is ez a film, amiben egy gyilkost keresnek. Nem körömrágóan izgalmas, de érdekes a nyomozás ilyen high-tech eszközökkel és rendszerrel, ami a film világában van. Akad fordulat is, kis dráma is. Igaz, a drámáért nem voltam oda. Eléggé lóg a levegőben Sal múltja és traumája, azon lehetett volna még dolgozni.
Látványra semmi különös nincs benne, nem a díszletekre ment el a büdzsé nagyja. A high-tech rendszereket leszámítva semmiben nem építettek jövőképet a díszletekben, ruhákban.
Cserébe jó a casting. Amanda Seyfried nem kedvenc, általában engem irritál a színésznő, de ez a karakter és hajszín is jól állt neki. (Plusz, angolul néztem a filmet, és eredeti hanggal jobb a színésznő, mint szinkronnal.) Clive Owen is kapott végre egy normális szerepet.
Vannak hibái, de a célnak megfelel. Egy okosabb, agyalós tévéfilm.
Anon - 5/4 érdekes és elgondolkoztató történet, jó szereposztás. A látvány tévés, de oda is készült.