Minden napra egy film

Minden napra egy film

Tébolyult

2018. július 25. - BBerni86

Elmegyógyintézetes, biztonsági csalásos, megszállott rajongós.

Sawyer életében pár dolog összejött, ki kell beszélnie magából. Mivel a világ és az anyja előtt azt akarja mutatni, hogy minden a legnagyobb rendben, szinte véletlenszerűen esik be egy pszichiáterhez. Ott elmondja, a zaklatóját még mindig a nyakában érzi, feszült és frusztrált. Aláíratnak vele pár papírt, és mire észbe kap, már 24 órás megfigyelésen van a kórházban, mint ön- és közveszélyes személy. Próbálna elmenni, nem engedik, még tovább bent fogják. Egy másik áldozat világosítja fel: biztosítási csalás. Kerestek egy indokot, és amíg a biztosító fizet, itt fogják tartani. Sawyer azonban nem maradhat: a zaklatója utána jött, vadászik rá, ide is beépült. De hiába kér tebolyult.jpgsegítséget, ki hinne egy őrültnek?

Ez a film se volt semmi, és ezzel kipipáltam a Claire Foy barátkozó túra első állomását. Ezt el kellene magyaráznom. Foy kapta az újabb tetovált lány film főszerepét, ő az új tetovált lány. Amit, bevallom, nem sikerült még megemésztenem. Szerintem teljesen más karakter és figura. Túlzottan II. Erzsébetet látom benne, ahogy néztem két évadon át a The Crown részeibe – ami különben jó sorozat, tudom ajánlani. De pont ezért nem tudom Foy alakját ennyire másként elképzelni…

A Tébolyult már más karakter, mint Erzsébet. Sokkal zaklatottabb, idegesebb, és sebzettebb. Nem olyan brit. És győzködhetem magam vele, hogy Foy jó színésznő, meg fogja oldani. Ez még talán közelebb is van a skandináv krimihez, mint a másik nagy Foy projekt, bár abban csak a mellékszerep az övé. A First man, ami Ryan Gosling show lesz, remélem.

Ez a film különben nehezen emészthető. Aminek még csak nem is a karakter vagy a történet az oka. Egyszerűen furán van kamerázva. Nem tudnám megfogalmazni, mi zavart ennyire, de végig éreztem, hogy nem tetszik a film stílusa kameraszinten. Nyers, durva, nem filmszerű? Ilyen jelzőket tudnék egymásra pakolni. Értem, hogy így vizuálisan is kapunk egy kis tébolyt, meg valóságot a nyakunkba, de filmtől én nem ezt várom. Esztétikát, szépséget – még horrort is lehet szépet csinálni. Hannibal, a sorozat és azok a vacsorák… borzongtató művészet és vizualitás. Az sokkal jobban bejön nekem, mint ez a puritán vadulás.

A cselekménnyel különben nem lenne bajom, korrekt thriller. Okosan felépíti a sztori, pár ponton elbizonytalanít, és jól ki van hegyezve a végjáték is.

Igazán mégse tudott lekötni, de ezért magamban keresem a hibát. alapból Foy nem egy túl szimpatikus színésznő számomra, rühelltem a kamerázását. Ennyi akár elég is lehet, hogy nekem ellenszenves legyen ez az egész film. Nem is akarom túlragozni.

Amit nem hiányoltam igazán, de nincs, az a film mondanivalója. De akkor mi van, inkább ez a kérdés foglalkoztat. Mert igazából ez nem is egy szórakoztató film. Nyomasztó, és csúnya dolgokat fogalmaz meg az egészségügyi rendszerről. Vagy ez lenne, amit vinnem kellene belőle magammal? Lehetséges. Bár, akinek volt valaha is bármi komolyabb baja, magyar viszonylatok között is tisztában lehet azzal, hogy az a bizonyos valami nem csak Dániában bűzlik, hanem a kórházak körül is.

Záró gondolatra se nagyon futja tőlem, maximum annyi, hogy elfáradtam. És sajnos, kicsit ebbe a filmbe fáradtam bele.

 

Tébolyult - 5/3,5 korrekt, érdekesen vezetett cselekménnyel, nyers látványvilággal. De valami hiányzott.

https://www.youtube.com/watch?v=PkfqH_F5cFY

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4914130383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása