Katasztrófás, ügyeskedős, életben maradásért küzdős.
Mathieu egy hosszú utazás után siet haza Párizsba, a lányához. Sarah egy ritka genetikai betegségben szenved, ezért egy gépi buborékban kell élnie, ami szűri számára a levegőt. A férfi még nem tett le róla, hogy gyógymódot találjon a lányának. Most egy kanadai projekt tervével érkezett haza. De mielőtt Annát, a feleségét is meggyőzhetné, valami történik. Rengeni kezd a föld, majd egy furcsa köd árasztja el az utcákat. Aki belekerül, megfullad. Mathieu és Anna egy idős házaspárhoz menekül fel az emeletre, a kislányuk kénytelenek a buborékban hagyni a füstben. Fentről aztán megindulnak a tervek, hogy mentsék ki a lányuk, hogy cseréljék a gépbe az akkumulátort. De a füst egyre emelkedik, az idő egyre fogy, és segítség nem érkezik.
Rendszeresen írom, hogy mennyire szeretem a francia filmeket. Hát, most kicsit finomítanom kell a kijelentésemen. Szeretem a francia komédiákat, drámákat, romantikus filmeket és dramedy is jöhet. E film alapján viszont a francia katasztrófafilm nem fog felkerülni a listámra.
Pedig a helyszín Párizs, és bevallom, még azt élveztem a legjobban a filmen, amikor kimásztak a tetőre, és kaptam egy kis párizsi látképet. Mondjuk, a köd miatt nem volt az igazi, de a képeslap nevezetességek azért kiemelkedtek a ködből. Az Eiffel torony, a Notre-Dame és a Sacre Coeur is jól mutatott ebben a derengésben. Azonban egy katasztrófafilm esetében rosszat jelent, ha ez, ami legjobban megfogott az egészből.
A cselekmény nagyon eszembe juttatta a Stephen King alapból készített Ködöt, csak ott a ködben levő szörnyek miatt élesebb helyzet alakult ki. Itt simán a fulladás volt, ami ellen a szereplőknek küzdeni kellett. És nem sok mindent tudtak a cselekménybe betenni, ami miatt ez izgalmas lett volna. Inkább buta húzásokat erőltettek, amelyek miatt fogtam a fejem. Egyet mondok: Mathieu már az első utcára merészkedésekor felfedezi a védőruhás holtat az utcán, szinte a házuk előtt. Mégis, amikor a kislánynak akarnak védőruhát szerezni, nem a ház előtti férfiról veszik le, hanem a feleségével kimerészkednek messzire egy orvosi központba. Mondanom se kell, hogy mégis a holton levő ruha mellett kötnek ki a végén. De miért nem azzal kezdtek? Érthetetlen.
De a végével is hasonló érzésem volt. Szinte azt éreztem, hogy Anna volt ennek az egésznek az igazi vesztese. Értelmetlen, amit bevállal a vég ismeretében.
Azért egy-egy ötlet akadt benne, ha összességében nem is szerettem, amin a dráma ment. A kislány életben tartása szült érdekes ötleteket, ha olyanokon fenn is akadok, mint a mindig legjobbkor feltűnő oxigénes palackok és légző maszkok.
A látványt már jeleztem, a város ér benne valamit. A köd nem néz ki jól, és láthatóan arra kellett, hogy ugyanabban az egy utcában futkoshassanak a szereplők a kinti jeleneteknél, a köd úgyis ápol és eltakar.
Húzónév Olga Kurylenko lenne, de a hölgy inkább szép, mint tehetséges színésznő. Bio díszletnek remekül funkcionál, de a filmet nem tudja elvinni a hátán.
Összefoglalva nem ezzel a műfajjal és filmmel nyerhetnek legjobb idegen nyelvű film Oscart.
Egy lélegzetnyire - 5/3 egy-egy jó ötlet akad benne, de színészileg és látványában is nagyon sovány film.