Minden napra egy film

Minden napra egy film

Végtelen útvesztő

2019. február 05. - BBerni86

Szabaduló szobás, halálos játszmás, sötét titkos.

Ben kinevezést és jobb fizetést akart, de csak egy kockát kapott, mely rejtett egy meghívót. Egy szabaduló szobába, ahol az első kijutó nagyobb összeget nyer. Zoey a szünetet egyedül töltené, de hozzá is érkezik egy doboz. A versenyszellemtől hajtott bróker figyelmét is felkelti a titokzatos tárgy. Mind megjelennek a játékon, és 3 társukkal várják a kezdést. De rá kell jönniük, ez már maga a játék. A szoba lassan halálos csapdává alakul, és végez velük, ha nem jönnek rá, hogyan lehet kijutni. De a következő szoba újabb halálos kihívást rejt. Ahogy próbálnak összedolgozni, megfejteni a rejtélyeket, arra is rá kell jönniük, hogy saját sötét titkaik, életük traumája is a játék része. És ez talán félelmetesebb, mint a sütővé alakuló szoba vagy a fagypont alatti hőmérséklet.vegtelen_utveszto_1.jpg

A szabaduló szobák divatja már kis hazánkat is elérte. Olyannyira, hogy társas formájában is láttam már ilyen feladványokat. Tudjátok, nem azért nem játszunk, mert megöregedtünk. Hanem azért öregszünk, mert már nem játszunk. De ezeknek a különben ötletes és kreatív szobáknak hála a felnőttek is kaptak a kortól egy játékot maguknak.

A filmek is elkezdték felfedezni maguknak a műfajt. Horrorban láttunk már hasonló dolgokat, csak ott még nem szabaduló szobának hívták. Talán beteg ötletnek tűnik tőlem, de tuti, hogy Jigsaw szobáit is lehet szabaduló szobaként értelmezni… most azonban már itt vannak az igazi, szabaduló szobás horrorok is.

A Szabadulószoba című nem tetszett, de ez, a Végtelen útvesztő nekem bejött. Kamaszként szerettem a Végső állomás filmeket, és ez hasonló élmény volt nekem. A szabaduló szobákat is bírom különben, szóval nekem bejött ez a kombó.

Hamar hozzáteszem azonban, hogy nem az intelligenciám fogta meg a film. Nekem ez szórakozásnak kellett, amin nem gondoltam túl a dolgokat. Nem elemezgettem, mennyire megvalósítható vagy valós, amit látok. Egyszerűen csak szórakoztam a feladványokon, és érdeklődve vártam, mi következik a következő szobában. Hagytam, hogy elvigyen a cselekmény. Ha a Tökéletes trükkel akarok fogalmazni, akkor engedtem, hogy a figyelemelterelés elrejtse előlem a trükköt. Nem is akartam a trükköt tudni, és ez kell ehhez a filmhez. Mese, de szerintem a szórakoztató felnőtt mese szinten.

Kis pénzből forgott, de szerintem azt se látni rajta. Vannak olyan ötleteik, amelyek segítségével minimál díszlettel, és CGI nélkül is tök jó dolgokat látunk. Lehet majd kedvenc szobát is választani – nekem talán a fejtetős bár jött be legjobban, de a fagy szoba se semmi.

Ám, hiába szórakoztam jól, valami mellett nem tudok elmenni szó nélkül. Nagyon nem jó a film nyitánya! Olyan, mintha előre ellőnék a poént. Látom az utolsó túlélőt az utolsó szobában. Komolyan, ha ismerem előre a sztori végét, minek nézzem meg? Miért izguljak a szereplőkért, ha látom, ki az egyetlen, akinek esélye van túlélni? Ez szerintem komoly taktikai hiba. Ok, értem, épül erre egy csavar, de az már annyira a film végén, hogy az már túl késő.

Nagy nevek nincsenek benne, nem is kellettek. Sorozatos ismerős arcok akadnak, korrekt így.

Az már más kérdés, az összeesküvés mennyire ok. De mondtam, hagytam az agyam kikapcsolni, így a mondandón – gazdagoknak mindent szabad – nem is agyalok többet.

 

Végtelen útvesztő - 5/4 van benne mese habbal. De szórakoztató, sokszor ötletes, nekem bejött popcorn mozinak.

https://www.youtube.com/watch?v=1ETinRgqKzo

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4514608654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása