Minden napra egy film

Minden napra egy film

Wonder Wheel

Az óriáskerék

2019. február 21. - BBerni86

Szerelmes, viszonyos, rossz döntésekkel teli.

Ginny most lesz 40, és az élete nagyon nem úgy alakult, ahogy azt megálmodta egykor. Az első férjét, akit szeretett, és akinek fiút is szült, megcsalta, amire a férje elhagyta. Majd megismerte Humpty-t, aki a második férje lett. Nem szereti se a férfit, se a pincérnői állását. Nem foglalkozik a fia piromániájával sem. Álmodik, hogy megint színpadra léphet. Talán a fiatal vízi mentő, Mickey egy darabjában, akivel a nyáron viszonyt is kezd. Mickey és a színházi álom körül forog mindene, míg Humpty lánya el nem hagyja a férjét, és hozzájuk költözik. Carolina fiatal, szép, és az apja többet szán neki, mint a pincérnőség, iskolába járatja. A lány Mickey-t is megismeri, és a fiatalok vonzódnak egymáshoz. Ginny körül kezd összedőlni a világ, és egyre féltékenyebb lesz.woody_be.jpg

Woody Allen is olyan rendező, aki nem éppen a könnyen emészthető és szórakoztató filmekről híres. Stílusa van, az tény, de hogy ez kinek mennyire tetszik? Általában nekem inkább nem, mint igen. Sokszor találom furcsának a dolgait.

A Wonder Wheel könnyed filmnek lett szánva, érezni ezt a színein, a narráción, de még a szereposztáson is. De nem tudom, ki képes ezt könnyed szórakoztató filmként nézni. Mert attól, hogy Justin Timberlake flörtölve, széles mosollyal az arcán mesélgeti a film konfliktusait kibeszélve a nézőknek, nem lesz ez egy könnyű film. Sőt.

Minél inkább haladunk előre, annál inkább egy női dráma. Számomra Ginny volt az abszolút főszereplő, és az ő – az összeomlása nem igazán találó. A világa összedől, de a nő igazából nem. Álmainak halála? Talán ez találóbb.

Furcsának is találtam, hogy Allen ennyire a női lelket kezdi el elemezni. Mert nem Mickey, a narrátor az, aki mély. Éppen ellenkezőleg. Mickey nagyon felszínes, katonai múltja ellenére is csak egy nagy gyerek, aki nagy szemmel rácsodálkozik mindenre, és álmodozik. Nem véletlenül hagyja sodorni magát az eseményekkel, pl. a viszonya Ginnyvel neki nem ad érzelmi többletet, csak van egy nő, akit időnként megdönt, de elvan ezzel a kapcsolattal. Carolina is tetszik neki, izgatja a fantáziáját, de ezt nagy szerelemként éli meg.

Ginny pedig menekülne, és elvakul a valóságra. Carolina érkezése, ahogy a dolgaiba akaratlanul is belefolyik, ébreszti az álmaiból, és döbbenti rá, hogy neki ennyi van és pont, már csak mindent veszíteni fog. Mickey nem szökteti el, nem lesz színésznő. Marad egy öregedő feleség egy öreg férj mellett egy problémás gyerekkel. Ez a folyamat, ahogy az álom törik és a nő minderre ráébred, ez a film.

Nekem dráma volt, így nem tudtam mit kezdeni azzal a színes, habos látvánnyal és színekkel, hangulattal, amit ráhúztak. Mintha egy dráma lenne, de a komédia eszközeivel. Nekem nem is tetszett ebben a formában.

Ami működött a filmben, az Kate Winslet. Nagyon átélhetővé teszi a karakterét, neki elhittem minden rezdülését. Timberlake és Temple negyed annyira sem tetszettek, de ez fakad a karakterükből is. Az a könnyed, szertelen szemlélet, amit Timberlake beletett a karakterébe, engem irritál.

Nekem képzavaros volt cseppet, forma és tartalom nem illett össze, de egyszer nézhető volt.

 

5/2,5 nem tudtam eldönteni, hogy kedélyes vagy drámai. A szereposztás jó, de a film furcsa.

https://www.youtube.com/watch?v=VFM0UqX9MJ8

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4514639234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása