Minden napra egy film

Minden napra egy film

Break

2019. április 12. - BBerni86

Táncos, családegyesítős, szerelembe esős, edzős.

Lucie keményen dolgozik a barátjával, hogy sikeres táncosok lehessenek. Egy olyan számon dolgoznak, melyben a falon táncolnak, szinte repülnek. Egy kiszakadó kampó miatt azonban a lány kórházba kerül – ahogy megához tér, mintha egy idegen férfit látott volna. Nem hagyja nyugodni a dolog, és rádöbben, az apja látogatta meg, aki nagyon rég elhagyta a családját. Fel akarja kutatni, a nyomait követve eljut a külvárosba. Itt figyel fel egy srác break.jpgdöbbenetes mozgására: Vincent a lány apjának moteljében dolgozik. Azzal az indokkal, hogy a meghallgatásra készül, ráveszi a férfit, hogy legyen Jules és az ő edzője. Jules hamar feladja, de Lucie kitart. Egyre jobb a táncban, egyre közelebb kerül Vincenthez és az apjához is. De a boldogság eléréséhez mindenkinek le kell győznie a saját démonait.

Miért nem találok már végre egy ütős, szerethető francia filmet? Nagyon próbálkozom, de sorra csak a csalódások és kudarcok érnek. A Break ugyan jobb, mint az utóbbi pár megnézett alkotás – soha többet nem akarom látni a Papás babás vagy a Szoba gyerekkel kiadó című retteneteket – de még ez sem az, amit tudnék szeretni, és esetleg lenne kedvem többször is megnézni. Egyszer is éppen elég volt belőle.

Kezdve azzal, hogy a történetnek egy eredeti eleme sincs. A lány készül a meghallgatásra, kell valami eredeti, hogy felfigyeljenek rá. Bele is botlik a srácba, aki nagyon tud, de egy korábbi tragédia miatt nem akar többet táncolni. Vajon mi lesz vele? Már, amikor először végigmérik egymást, ki nem sejti, hogy Jules megy a kukába, és a végére nem csak a színpadon forrósodik fel a hangulat Vincent és Lucie között? Vagy, Lucie és az apja. Volt, aki más véget várt, mint amit láttunk? Abszolút úgy alakulnak az események, hogy mindenki előre láthassa a konfliktusokat és a kimenetelüket is.

Az egész filmben egy eredeti, némileg meglepő húzás akadt. Miért került Malik tolószékbe? Erre más tippem lett volna – de ennyi. Különben egy kliséhalmaz a film.

A karakterek nem különben. Bár, így megspórolták, hogy nagyon be kellene mutatni őket. Lucie a jó kislány, aki rendes is, helyes is, tehetséges is, csak még magabiztosabbnak kell lennie. Vincent sebzett, de különben egy álompasi a filmen. Talán egyszer produkál egy dühkitörést, és ennyi. Azt is hamar jóváteszi. Túl szép, hogy igaz legyen. A mellékszereplők meg annyira kevés súlyt kapnak mellettük, hogy erősen felejtősek is lettek.

Milyen a tánc? A film legjobb eleme. Amikor a fiúk nyomják, vagy a klubban a táncpárbaj, azok teszik nézhetővé az alkotást. Zeneileg nem az én világom, de a film e szegmensét így is tudtam értékelni.

Ismert színész nincs a filmben, ezzel nem is lenne baj. (Mi több, jobban értékelném is, ha inkább táncosok, mint színészek adnák elő a táncokat.) A kivétel a női főszereplő, Sabrina Ouazani, akit láttam már más filmben is, bár sem a Taxi 5, sem a Bűbájosok nem az a film, amire szerintem büszke lehetne. A Break ezeknél jobb, de fájdalmasan látszik a színésznő alkalmatlansága is. A többiek mellett nagyon látszik, hogy ő bizony nem táncosnő. A film utolsó tánca, abban elmegy ő is, de különben a film gyengepontja Ouazani.

Nem egy Step up, de egyszer nézhető. Lányos, táncos, klisés női mese.

 

Break - 5/3,5 egy-egy tánc tetszett, de a körítés nagy kliséhalmaz. Plusz, a főszereplő nem táncosnő.

https://www.youtube.com/watch?v=U1mkUyZUSi4

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr1214752121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása