Minden napra egy film

Minden napra egy film

Jupiter holdja

2019. augusztus 11. - BBerni86

Képességes, embereket átverős, nyomorult életes.

Aryan szír fiatalember, aki apjával együtt menekül Európa felé, hogy biztonságban lehessenek. Ám a határon rajtuk ütnek, apa és fia elszakadnak egymástól. A helyzet, üldözés és meglövés a fiúban egy eddig ismeretlen képességet hoz felszínre: rájön, hogy képes repülni. A menekültekhez kiérkező orvos, az anyagi gondokkal küzdő dr. Stern Gábor meglátja az üzleti lehetőséget a fiúban. Útlevelet, segítséget ígér neki, ha a képességét elrejti, és jupiter_holdja8_12.jpgakkor használja, amikor ő arra kéri. Az orvosnak komoly folt van a múltjában, és a jelene is zűrös. Ahogy egyre jobban összecsiszolódnak a fiúval, a férfi átértékeli az addigi életét, és képessé válik áldozatot hozni egy jó ügyért. Szükség is lesz rá, mert a nyomozó László Aryan nyomában van.

Vannak filmek, amelyek elé nem szabad csak úgy odaülni. Amelyekre készülni kell lélekben, és felkészülni arra, hogy nem szórakozni fogunk. Szerzői filmek, melyek a látványvilágukkal, a történet több elemével is megdolgoztatják az agyunkat.

Nem is tudom, miért hittem azt, hogy nagyon fáradtan, minden bajjal a nyakamban, nekem jó ötlet ezt a filmet megnézni. Nem volt az. Lekötött, elnéztem – csak egyszer éreztem úgy, hogy nekem valami más kell, mert elalszom/szétmegy a fejem – de a hangulatom tovább rombolta, és a saját nyomoromért is a filmet okoltam. Tudom, ez nagyon szubjektív, de a tanulságot le lehet belőle vonni. Erre a filmre előzetesen hangulatba kell jönni, rá kell készülni.

A témaválasztás több szempontból is merész. A menekült-kérdés erőteljesen része a mindennapjainknak, és ez a film mer vele foglalkozni. Ha figyelmesen nézzük, nem kimondva, de a jelenetek között benne van az állásfoglalás. Egy remek példát mutat arra, hogy a gyűlölet szítása milyen eszközökkel történik – terrorista és bomba szál, de ennél jobban nem akarom kifejteni, senki élményét ne rontsam, aki még ezek után nézi meg.

Ugyanilyen megosztónak éreztem azt is, amit Isten és angyal vonalon beletettek a filmbe. Csak abból, ahogy Aryan lebeg, én nem gondoltam volna angyalokra, meg isteni kérdéskörre. Itt behozzák, és nagyon sokan úgy reagálnak a fiúra, mint angyali jelenségre. Ezt használja ki Gábor, ezzel akar több pénzt kiszedni a betegekből. Én nem is értettem, ezért miért lett több a neki juttatott hálapénz. Attól, hogy Aryan lebeg, senki nem lesz jobban. Nem csodatevő, egy 17 éves fiú, aki levitál. Ám a film egy ponton jézusi jeleneteket ad neki, mintha valamiféle Krisztus lenne. Pl. amikor Gábor bűntudattal letérdel elé, ő a fejére teszi a kezét, és megbocsát. Mondjuk úgy, a film e jelentésrétegével nem akarok foglalkozni. Annyi tetszett belőle, hogy a modern világ sok régi értéket elvesztett, de én ezt nem kötném ennyire a kereszténység kérdésköréhez.

Érdekes a film látványvilága is. Szubjektív, de nekem nagyon tetszett. Hányingerkeltő-hatást gyakorolt rám, de ezzel együtt is azt mondom, ráismerni, egyedi. Ok.

Színészileg is teljesen rendben, de azért itt nincs olyan merészség. A szír menekült fiút is egy magyar fiatalember játssza, angolul.

A címe viszont zseniális. Benne van, hogy Európa egy rideg, fagyos, embertelen hellyé lett. Ezt az üzenetet vittem magammal a filmből – ahogy írtam is feljebb, hangulatgyilkos.

 

Jupiter holdja - 5/3 szimbolikus, érdekes történet egyedi látvánnyal, de most nagyon nem voltam kész rá.

https://www.youtube.com/watch?v=9q9-SHACoiY

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4415004840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása