Színházi darabot felépítős, karriert építős, szerelmes.
Barlow híres balerina lánya, aki maga is táncos lett. Tehetséges, az anyja segíteni is tudna, de a lány a saját útját akarja járni, nem az anyjáét. Nagyon küzd, hogy bejusson egy új produkció, a Free Dance stábjába. Charlie futárként tartja fenn magát, de a zongora a szenvedélye. A Free Dance számára is egy álom. Zander, a fiatal és elhivatott koreográfus és rendező mindkettejükben meglátja a lehetőséget, és ad nekik egy esélyt a darabban. Ahogy a közös próbák zajlanak, Charlie egyre szerelmesebb a lányba, aki meg is ihleti, és egyre több saját ötletet visz be a zenébe. Ám Zander is felfigyel a lány kedvességére és szépségére. Barlow nem csak a két férfi között őrlődik, de küzdenie kell a szerepéért is, hiszen a pénzemberek egy sztárt akarnak a főszerepben látni, akinek a neve maga is reklám.
Annyira utálom, amikor egy filmnek semmi köze egy másikhoz, de beleerőltetnek egyetlen közös, minimális részletet, és így máris eladják folytatásnak. Így kapott több részt a Honey, és ezt megcsinálták a High Strung filmmel is. Itt nem is értem, miért. Az a film nem lett nagy siker, nincs benne semmi, ami miatt eladhatóvá tenne egy másik filmet. Nekem mondjuk tetszett, de ahhoz a kisebbséghez tartozom, aki látta.
De vissza a Free Dance világához. Tudjátok, mi a közös pont? Annyi, hogy a High Strung iskolájában az egyik tanár lánya Barlow. Még csak az iskola sem tér vissza! Egy nagyon mellékszereplő, abban fel sem tűnő gyereke és máris folytatás? Borzalom.
Ok, még egyet tudok, de az már szinte belemagyarázás. Mindkét filmnek ugyanaz a komponista szerezte a zenéjét és mindkettőben van színpadi előadás. Szerintem is erőltetett, és sajnálom, hogy belenyomták a film címébe a High Strung előtagot.
A film cselekménye egyrészt kiszámítható, másrészt hiányokkal teli. Pontosan lehet tudni, hogy a kezdőként belépő Barlow és Charlie lesz a darab szíve és lelke, bizonyítanak. Az is megjósolható, hogy szerelmi háromszögbe keverednek. Nem lep meg, de aki az ilyesmit szereti, annak ez nem is gond. Én is elnéztem volna, ha rendesen megírják a szálakat. Ehhez képest ennyire béna románcot nem is láttam… nagyon régóta. Most akkor mi van a film végén? Mert igazából semmit nem tisztáznak, mondanak ki, még csak nagyon nem is sejtetik. A darab sorsa és a szereplők további karrierje is homályban marad. Már menet közben is komoly gondjaim voltak a történetszálak logikátlan alakulásával, de a vége a legrosszabb.
A karakterek minimális kidolgozottságot kaptak. Mindenki egy klisé: a híres anya árnyékából kilépni akaró lány, az álmodozó zongorista és a munkamániás rendező. Csak Barlow kap minimális előtörténetet, a többiek lógnak a semmibe. Charlie mégis hol tanult meg így zongorázni? Még Mozart is tanár mellett, ő meg feltűnik a semmiből? Zander szemtelenül fiatal, hogy kapott máris ennyi felelősséget és bizalmat, miért olyan híres már most?
Mivel ilyenek a karakterek, a színészek is pályakezdők, vagy még nagyon ismeretlenek. Thomas Doherty már Disney filmekben feltűnt, de ez az első komolyabb szerepe. A másik két színészt másban még nem láttam.
A zene és a táncok viszont tetszettek, ez sok mindenért kárpótolt.
A High Strung jobb, a Free Dance annak ok, akinek elég a zene és a tánc ütős sztori híján.
High Strung Free Dance - 5/3 a zene és a koreográfia eladta akkor is, ha a történet gyalázatos. Bár a szereplők szépek…