Különleges fegyveres, menekülős, családi kötelékes.
Eli nem találja a helyét az életében. Örökbe fogadott gyerek, akinek meghalt a nevelőanyja, az apja pedig szigorú, kemény ember, aki erkölcsösnek akarja nevelni őt, ha ezzel sokszor kegyetlennek is tűnik. Az iskolában annyira elveszett, hogy még ki is csapják. Éppen próbálják kitalálni, hogyan tovább, amikor a nevelőcsaládja vér szerinti fia kijön a börtönből. Befogadják, ám Jimmy nem tud tiszta lappal kezdeni. A börtönben egy veszélyes banda védte meg, akik most kérik a fizetségük. A férfinak nincs pénze, az apja termének kipakolását tudja csak felajánlani. Az akcióba besétál Hal, és a bűnkirály Taylor testvérével együtt életét veszti. Jimmy fogja az öccsét és menekülni próbál. Taylor a bandájával a nyomukba ered, miközben két titokzatos idegen is üldözi őket. Eli a roncstelepen különös fegyvert talált, neki arra van szükségük. A fivérek igyekeznek életben maradni az egyre kisebb esélyek ellenére.
Egy film, ami inkább illene egy tévés sorozat előzetes filmjéhez, mint moziba. Minden téren tévés, talán csak a szereposztása jobb, mint egy esti thriller vagy akciófilmnek.
A cselekmény alapja még akár ígéretes is lehetne, csak aztán minden klisékbe és olcsó fordulatokba fut ki. A szegény, de tisztességes munkás, aki nagyon igyekszik a gyerekének is átadni az értékrendszerét. Eredmény: ha ő maga meg is hal, a kölyök megtanulja, amit át akart adni neki. A börtönből szabadult balhés, de alapvetően rendes fiú képtelen újrakezdeni, mert a múlt adósságai visszahúzzák. Akárhányszor esélye lenne jobb döntéseket hozni, nem jön össze neki. Eredmény: mehet vissza a börtönbe, miközben a körötte élők élete már a feje tetejére állt. Az árva fiú keresi a helyét, szerez egy különleges fegyvert – lesz két ember, akiket végre közel tud engedni magához, és még a származása titka is felderül.
A gond az, ahogy beleerőszakolták az akciójeleneteket és buta fordulatokat. Jimmy komolyan annyira agyatlan, hogy a lopott pénzzel elmegy sztriptízbárba, és még bele is köt a tulajba? Képes elvinni a kiskamasz öccsét egy rablásra? A legrosszabb, ahogy a sci-fi szál belekerül. Ok, van egy különös fegyver, ami jóval fejlettebb, mint bármi a mi korunkban. De miért nem lehetett titkos kormányfejlesztés, vagy valami hasonló? Nem, be kellett hozni párhuzamos univerzumokat és egy olyan háborút, hogy egyből beugrott a Terminátor. Csak itt a leendő harcosokat nem a gyilkos gépek jönnek kivégezni, hanem eleve elrejtik őket más dimenziókba. Nyomorult gyerek meg nem érti, miért nem illik sehova. Annyira bután van megoldva ez a szál, hogy röhejesnek is hatott.
Nem néz ki jól sem a film. A más világ fegyvere annyira béna kivitelt kapott, hogy egy sima puskával jobban jártunk volna. Egy videójáték szintját sem üti meg. A robbanások is erőltetettek lettek, semmi hitelesség. A lelki oldalról nem is beszélve: Eli az egyik percben még felnézni sem mer egy bárban, a következőben meg lazán atomjaira robbantja, aki fenyegeti a bátyját? Utána még csak lelkiismeret-furdalása sincs. Igaz, az apja halálán is meglepően gyorsan túlteszi magát.
A karakterek alig pár vonással jellemzettek és klisések is. A helyét kereső gyerek. A rossz útra tévedt fiatalember. A bűnöző, akiről elég csak annyit tudnunk, hogy gyorsan öli, aki nem tetszik neki. A becsületes munkásember. Minden szereplő csak ennyi, egy vonással kihúzott papírfigura.
Meg is lepődtem, milyen nevekkel sikerült feltölteni a stáblistát. Nagyon kétlem, hogy forgatókönyvként tetszetősebb lett volna a sztori, vagy jól fizettek volna. De James Franco bűnözött benne, Dennis Quaid erkölcsre nevelt, és Michael B. Jordan a terminátor nyomdokain haladva időutazott és jövőbeli fontos személyt védett. Zoe Kravitz is belépett.
A vége is annyira nyitott, mintha most indulhatna a sorozat. De nem fog, ki nézné? Béna.
A kötelék - 5/2 látványra olcsó, tartalmában klisés sci-fi akció. A szereposztása, ami jobb az átlagnál.