Minden napra egy film

Minden napra egy film

Oscar 2020

2020. február 10. - BBerni86

Az Élősködők estéje volt. Nem csak a legjobb idegen nyelvű, de a legjobb film is ez lett. Ezen felül a legjobb parasite.jpgrendezés és a legjobb eredeti forgatókönyv díját is hazavihette. (Most jöttem rá, hogy a legjobb filmnek az 1917-nek drukkoltam…)

A legjobb színész: Joaquin Phoenix (Joker) – nagyon járt már neki, nálam már a Gladiátorért kapnia kellett volna: ha Crowe megnyerte a főszerepet, oscars-2020-winners-pitt-phoenix-joon-ho.jpgneki kijárt volna mellékszereplőként.

A legjobb színésznő: Renée Zellweger (Judy) – nem találtam el hétvégén, mit nézzek. A Botrányt választottam a Judy helyett, de majd pótlom. Különben a Hideghegyért a legjobb mellékszereplőként már díjazták, most renee.jpgbegyűjtötte főszereplőként is.

A legjobb férfi mellékszereplő: Brad Pitt (Volt egyszer egy Hollywood) – mivel nekem az ő alakítása sokkal jobban tetszett a filmben, mint Leóé, ezzel ki is vagyok békülve.

A legjobb női mellékszereplő: Laura Dern (Házassági történet) – ez a kategória különösebben nem mozgatott meg. Scarlett Johansson és vele a Jojo Nyuszi sikerének jobban örültem volna, de ez van.

jojo.jpgA legjobb adaptált forgatókönyv: Jojo Nyuszi – Taika Waititi. Abszolút megérdemelten. Ennek örültem, és már keresem is elő a regényt, amit átdolgozott. El fogom olvasni.

A legjobb animáció: Toy Story 4. – ez viszont hatalmas csalódás. Látványra gyönyörű, de történetre annyival jobbak voltak itt! Nagyon nem bírtam ennek ts4.jpega mesének a tartalmát.

A filmzenéért a Jokert díjazták, a betétdalért Elton Johnt és vele a Rocketmant.

A legtöbb díjat az Élősködők vitte haza (4-et, lásd fentebb).

Az 1917 végül három díjjal zárt, bár mind technikai: operatőr, hangrögzítés és vizuális effektusok. 1917.jpg2-2 jutott a Jokernek (Phoenix és a zene), a Volt egyszer egy Hollywoodnak (Pitt mellett a látványterv nyert még) és Az aszfalt királyainak (vágás és hangvágás).

A legjobb jelmeztervezést gyűjtötte be a Kisasszonyok, sminket a Botrány.

A legnagyobb vesztes Az ír, amely 10-ből egyet sem kapott meg.

Részben papírforma, részben meglepetés. Van, aminek örülök, másnak kevésbé. Amit magamnak felírtam: elolvasni a Jojo Nyuszi alapjául szolgáló regényt, és megnézni a Judy-t. Holnap pedig mesélek a Botrányról.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr8815467248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása