Elrabolt gyereket mentő, katonás, leszámoló.
Tyler az egyik legjobb katona volt az amerikai seregben. Egy magánéleti tragédia után azonban másképpen boldogul és bünteti magát. Zsoldos lett, aki keresi az életveszélyes helyzeteket. A legújabb ügye egy elrabolt gyermek visszaszerzése Indiában. A fiú egy drogbáró fia, akit a rivális banda feje raboltatott el. Tyler sikeresen kihozza a fiút, de az átadás előtt elárulják. A fiú apjának esze ágában sincs fizetni, erővel elvenné a fiút és végezne a zsoldossal. Tyler magával viszi a fiút, akiről az indiai milliárdos gengszter sem mond le. A szégyenért, amiért megszökött tőle, ki akarja végeztetni. Tyler régi szívességeket hajt be, és mindent kockára tesz, hogy Ovi kapjon egy esélyt, és ne egy lecsukott drogkirály állandóan fenyegetésben levő örököseként kelljen élnie.
Kezdek rájönni, hogy a realisztikus akciófilmek nem az én zsánerem. Lehet, hogy a Halálos iramban filmeknek nem sok köze van a valósághoz, ahogy a Kingsman emberei is képregényből léptek a vászonra, és nem az angol titkos ügynökségből, de ezek azok, amelyek szórakoztatnak. Ez többet ér nekem, mintha hitelesen lövik és verik agyon egymást.
Azért emlegetem ezt, mert a Tyler Rake korrekt akciófilm. A Bourne-filmek utódjaként jellemezhető akcióban. Vannak különös helyeken egymás verése, városi forgatagban kergetőzés, de minden úgy ábrázolva, hogy az közel maradjon a valósághoz.
Többek között meg lehet nézni, hogy a szuperkatona mennyire lerobban a bevetések közben. Ok, a szükséges időpontban mindig talpra pattan, és menti a helyzetet, de nem tud mindenkit könnyeden agyonverni és lelőni, ő is sérül, és néhol kifejezetten rosszul van. Súlya van a sérüléseknek, a célért nem egy áldozatot kell meghozni. Tyler Rake kiállása különben olyan, hogy elhiszem kommandósnak. A Seal Team 3. évadot is most igyekszem pótolni, és ott nem egyszer felmerült bennem, hogy ezeknek a katonáknak már nyugdíjon kellene járjon az agyuk, nem újabb küldetéseken. Itt nem volt ilyen gondom.
Vagyis, akciófilmként nincs gondom ezzel a filmmel, a jobbak közé sorolom be. Azonban ez nem az a zsáner, ami engem nagyon le tudna kötni. Nem szórakoztat el, hogy közel 2 órán át azt nézem, hogy a városban kergetik egymást a menekülők és a drogkirály emberei.
Ami számomra érdekes volt benne, hogy Tyler alakját hogyan építették fel. Az elejétől érezni, hogy valami nagy tragédia miatt lett ilyen életunt és a lehetetlen küldetések specialistája. A társa meg is jegyzi neki, hogy mintha azért vállalna ilyen ügyeket, mert abban reménykedik, hogy az egyikben majd golyót kap és vége lesz. Fokozatosan ejtik el az infókat, miből épült ez a mentalitás, és milyen tünetei vannak.
Ráadásul Tyler Rake egy jó ember is, aki ugyan zsoldosként keresi a kenyerét, de nem a pénz az elsődleges neki. Nem véletlen, hogy egy gyereket kell megmentenie – többen is tanácsolják neki, hogy hagyja a sorsára Ovit, ő azonban erre képtelen. Neki az a fiú nem egy leszállítandó csomag, hanem egy ártatlan gyerek, aki nem tehet arról, mivel foglalkozott az apja.
Chris Hemsworth szépen hozza a karakter mindkét oldalát. Kommandósként átverekszi magát a fél seregen, közben a vászonra teszi a szenvedő férfit, aki a legfontosabbat vesztette el az életében. Egy akciósztár generáció már kiöregedett, Hemsworth simán jelentkezhet a helyükre.
Mivel Netflix produkció, bevételi adatokról nem tudunk beszélni, de hamar lett nagyon sok nézője a filmnek, az egyik legjobb kezdést produkálta a Netflixen. Be is van rendelve egy előzményfilm, vissza fog térni Hemsworth is. A kritikusok annyira nem voltak oda érte, közepesre értékelték leginkább.
Hemsworth miatt nem bánom, hogy láttam, ha ez a katonás menekülés nem is a zsánerem.
Tyler Rake: A kimenekítés - 5/3 akciófilmnek ok, Hemsworth az egyik leghitelesebb a zsánerben. A zsáner nem jön be.