Minden napra egy film

Minden napra egy film

Tékasztorik 2.

2020. augusztus 22. - BBerni86

Párkereső, érvényesülésért küzdő, csajos.

Viki lába alól szép lassan minden téren elveszett a talaj: Feri 2 év után elhagyta, mert összejött a recepcióssal a hotelben, ahol dolgozott. A tékát bezárták, mert a neten mindenki megnézheti, amit csak akart. Állás kell, így a nő egy multinál köt ki, mint reklámszöveg író. Unja, nem is erőlteti meg magát, ellenben a blogjából összerakott egy forgatókönyvet, amit filmesíteni akar és az itteni kapcsolataival próbálkozik. Az érkező új kolléga pedig helyes 8_22tekasztorik2_1.jpgpasi, akit Viki szívesen megismerne közelebbről, és Szabi figyelmének felkeltéséért fogyni is hajlandó lenne. Szerencsére a férfi inkább a kerek idomokra gerjed… Ha pedig marad szabad ideje, egy online téka ügyeit intézi. Volt annyi esze, hogy zárás előtt minden filmet online mentett, és így illegálisan még benne maradhatott a filmek világában. Van is egy érdekes, visszatérő kölcsönző, akit talán későn kezd el értékelni.

Első kérdés: ha azért megy tönkre a téka, mert mindenki letölt, akkor mitől életképesebb egy online téka? Pláne, hogy napjainkban már ott a Netflix, és ebbe az irányba halad a Disney és az HBO is, többek között. De mindegy is, csak már ezen a ponton megakadt nálam a szalag. Szerintem ugyanolyan reménytelen vállalkozás Viki online tékája, mint a fizikai.

Mondjuk, a filmben nem ez a fő irány. Gondolom, ha már Tékasztorik, kellett egy téka bele, ha az eredeti bezárt, akkor egy online. Különben Viki még ezzel is többet foglalkozik, mint a tényleges munkájával. Ami itt úgy tűnik, csak van. Blogot ír, tékázik, a forgatókönyvével házal, miközben elvileg dolgozik. Pedig azért nem tűnik olyan pengének, hogy megkínálják egy alibi állással…

A film két fő konfliktusa a szerelem és a forgatókönyv lett. Feri lelépett, lehet újra keresi a nagy Őt. Aki Kamarás Iván játékában érkezik, és Viki egyből csorgatni is kezdi rá a nyálát. Ok, értem, hogy az a poén, hogy hősünk a duci csajokra gerjed, de attól még fura volt ezt nézni. Hogy az a csábító szöveg, hogy elkezdtem hízni… Lehet adni egy pofont a kliséknek, de akkor miért kell mindent visszavonni? Szabi hirtelen válik elérhetetlenné, több okból is. Viki helyében sokkal tragikusabban vettem volna, ami a férfiről kiderül. Itt viszont visszaterelnek mindent az eredeti felálláshoz. Nesze semmi, fogd meg jól. Tulajdonképpen az egész filmet ezen a téren visszanullázza, hogy a kezdőpontra érkezünk.

A forgatókönyv. Itt éreztem, hogy ezt lehetne simán metafilmnek is nézni. Ahol valami elmebeteg módon arra húzzák rá a poénokat, hogy mit várnak el egy filmtől, hogyan lehet finanszírozni, és mivé teszi ez az egész a produktumot. Mondhatnám példának a termékelhelyezéseket – a tejnél látszik az egyik legjobban, de ha a stáblistát is végigüljük, még sokkal több minden is világos lesz. Annyi ebben a termék elhelyezés… rengeteg.

Nem tudtam élvezni, mert poén helyett azt éreztem, hogy folyamatosan szembesítenek azzal, hogy egy filmet nézek, aminek komoly kompromisszumokat kellett kötnie a létrejöttéért. Regényben is nehezem emésztem, aminek az írás aktusa a témája, és úgy tűnik, filmen sem díjazom, aminek a film elkészültének financiális oldala a témája, nem is annyira burkoltan.

A stábból különben mindenki visszatért, Csuja Imrétől kezdve Elek Ferencig. Bihari Viki továbbra sem színésznő, de nála nem is ez a lényeg. A szövege, amit aztán tol is annyira, hogy a film végére nekem sok is lett belőle. Arra már szívesebben néztem volna filmet a barátnőjéről, nem Vikiről. Kamarás Ivánt már említettem, de mellékszerepre még nyertek meg ismert színészeket, mint Pindroch Csaba. De pl. dalra fakad Varga Viktor is.

A filmes poénok jó részét bírtam most is, nekem hiányzik a téka hangulat. Tudom, ma már ennek nincs létjogosultsága, de nekem tiszta nosztalgia volt a korábbi részben. Tudom is a megoldást: az első rész a nézhető, ezt a másodikat meg gyorsan elfelejtem.

 

Tékasztorik 2. - 5/2 a termékelhelyezés poén irritált, Kamarás Iván szála is, a humora is fáradtabb. Értelem: 0.

https://www.youtube.com/watch?v=vP1Lbo8fM7k

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr516173182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása