Párkereső, érvényesülésért küzdő, csajos.
Viki lába alól szép lassan minden téren elveszett a talaj: Feri 2 év után elhagyta, mert összejött a recepcióssal a hotelben, ahol dolgozott. A tékát bezárták, mert a neten mindenki megnézheti, amit csak akart. Állás kell, így a nő egy multinál köt ki, mint reklámszöveg író. Unja, nem is erőlteti meg magát, ellenben a blogjából összerakott egy forgatókönyvet, amit filmesíteni akar és az itteni kapcsolataival próbálkozik. Az érkező új kolléga pedig helyes pasi, akit Viki szívesen megismerne közelebbről, és Szabi figyelmének felkeltéséért fogyni is hajlandó lenne. Szerencsére a férfi inkább a kerek idomokra gerjed… Ha pedig marad szabad ideje, egy online téka ügyeit intézi. Volt annyi esze, hogy zárás előtt minden filmet online mentett, és így illegálisan még benne maradhatott a filmek világában. Van is egy érdekes, visszatérő kölcsönző, akit talán későn kezd el értékelni.
Első kérdés: ha azért megy tönkre a téka, mert mindenki letölt, akkor mitől életképesebb egy online téka? Pláne, hogy napjainkban már ott a Netflix, és ebbe az irányba halad a Disney és az HBO is, többek között. De mindegy is, csak már ezen a ponton megakadt nálam a szalag. Szerintem ugyanolyan reménytelen vállalkozás Viki online tékája, mint a fizikai.
Mondjuk, a filmben nem ez a fő irány. Gondolom, ha már Tékasztorik, kellett egy téka bele, ha az eredeti bezárt, akkor egy online. Különben Viki még ezzel is többet foglalkozik, mint a tényleges munkájával. Ami itt úgy tűnik, csak van. Blogot ír, tékázik, a forgatókönyvével házal, miközben elvileg dolgozik. Pedig azért nem tűnik olyan pengének, hogy megkínálják egy alibi állással…
A film két fő konfliktusa a szerelem és a forgatókönyv lett. Feri lelépett, lehet újra keresi a nagy Őt. Aki Kamarás Iván játékában érkezik, és Viki egyből csorgatni is kezdi rá a nyálát. Ok, értem, hogy az a poén, hogy hősünk a duci csajokra gerjed, de attól még fura volt ezt nézni. Hogy az a csábító szöveg, hogy elkezdtem hízni… Lehet adni egy pofont a kliséknek, de akkor miért kell mindent visszavonni? Szabi hirtelen válik elérhetetlenné, több okból is. Viki helyében sokkal tragikusabban vettem volna, ami a férfiről kiderül. Itt viszont visszaterelnek mindent az eredeti felálláshoz. Nesze semmi, fogd meg jól. Tulajdonképpen az egész filmet ezen a téren visszanullázza, hogy a kezdőpontra érkezünk.
A forgatókönyv. Itt éreztem, hogy ezt lehetne simán metafilmnek is nézni. Ahol valami elmebeteg módon arra húzzák rá a poénokat, hogy mit várnak el egy filmtől, hogyan lehet finanszírozni, és mivé teszi ez az egész a produktumot. Mondhatnám példának a termékelhelyezéseket – a tejnél látszik az egyik legjobban, de ha a stáblistát is végigüljük, még sokkal több minden is világos lesz. Annyi ebben a termék elhelyezés… rengeteg.
Nem tudtam élvezni, mert poén helyett azt éreztem, hogy folyamatosan szembesítenek azzal, hogy egy filmet nézek, aminek komoly kompromisszumokat kellett kötnie a létrejöttéért. Regényben is nehezem emésztem, aminek az írás aktusa a témája, és úgy tűnik, filmen sem díjazom, aminek a film elkészültének financiális oldala a témája, nem is annyira burkoltan.
A stábból különben mindenki visszatért, Csuja Imrétől kezdve Elek Ferencig. Bihari Viki továbbra sem színésznő, de nála nem is ez a lényeg. A szövege, amit aztán tol is annyira, hogy a film végére nekem sok is lett belőle. Arra már szívesebben néztem volna filmet a barátnőjéről, nem Vikiről. Kamarás Ivánt már említettem, de mellékszerepre még nyertek meg ismert színészeket, mint Pindroch Csaba. De pl. dalra fakad Varga Viktor is.
A filmes poénok jó részét bírtam most is, nekem hiányzik a téka hangulat. Tudom, ma már ennek nincs létjogosultsága, de nekem tiszta nosztalgia volt a korábbi részben. Tudom is a megoldást: az első rész a nézhető, ezt a másodikat meg gyorsan elfelejtem.
Tékasztorik 2. - 5/2 a termékelhelyezés poén irritált, Kamarás Iván szála is, a humora is fáradtabb. Értelem: 0.