Rendőrös, bosszút állós, embervadászatos.
Az is ugyanolyan munkanapnak indult, mint a többi. Martin rabszállításra lett beosztva, egy másik körzetben. Vannak igencsak erőszakos jellemek a csapatban, fel is készítették őket arra, hogy a banda megpróbálhatja kiszabadítani az egyik vezetőjét. A fagyos úton haladnak, amikor egyszer csak eltűnik előlük a kísérő kocsi, és a rabszállító is kisiklik. A fegyencekkel utazó rendőr kiszáll körülnézni, de eltűnik ő is. A sofőrként elöl ülő Martin is kimerészkedik, majd látva a meggyilkolt rendőröket, rá is lőnek, kénytelen bemenekülni a rabszállító. A rabok szöknének, ő próbál mindenkit bent tartani. A vadász hamarosan rádión felveszi velük a kapcsolatot: neki csak az egyik rab kell, ha őt kiadják, a többiek távozhatnak. Bent megindul a harc, miközben az egykori rendőr is ügyeskedni kezd, hogy kiszedje a kocsiból az embereket. Martin a törvényt igyekszik képviselni, sokáig nem is sejtve, milyen történetbe csöppet bele.
Netflix thriller, és pont annyit hoz, amit egy hasonló csatornán vár az ember. Nem mozis látvány, a színészek se voltak ismerősek, de a történet lekötött és itt tudtam értékelni a kevesebb több elv okos alkalmazását.
Egyrészt, nincs eltúlozva, milyen játszmákat folytatnak a kocsin belül és kívül. Hiszen ez egy zárt szoba rejtvény thriller verziója. Kint van a gyilkos, aki bizonyította, hogy bárkit lemészárol, hogy közel jusson a célpontjához. A célpontja a rabszállítóban, más bűnözőkkel és egy rendőrrel. A rendőr és a célpont bent maradna, a többiek – akik bűnözők, és szintén nem sok erkölcsi gát fékezi őket – kitennék a fiatalembert. Egyrészt, Miguel is ügyködik, hogy kényelmetlenné tegye a bent létet, és ki akarjanak onnan menni. A fagyos télben a fűtés lekapcsolása az alap, de lesz, akit sikerül benzinnel begyújtania, és ennél merészebb ötletei is akadnak. A bűnözők meg azon szenvednek, hogy szerezzék vissza a kulcsot anélkül, hogy a célpontot megölnék. Ugyanis ő lenyelte a kulcsot, de a kibelezés nem opció.
A filmnek megvan a maga feszültsége. Egyszerű eszközökkel, zárt térben, minimális eszközzel, amikor maga a szituáció olyan feszült és extrém, hogy azzal pótolja a látvány- és akcióelemeket, mert azokkal valóban nem vagyunk elkényeztetve. A gyengébb részek közé tartozik, amikor konkrétan küzdenek és lőnek egymásra.
Tetszett az is, ahogy rejtély van hagyva a történetben. Az egykori rendőr miért lett ilyen gyilkos vadállat, mit követett el ellene a célpontja? Az elején már láttuk, hogy valakit elég gyilkos módszerrel kivégzett. Martin szemszögéből ismerjük meg őt, a célpontot és a többi rabot is. A férfi sokáig nem is tudja, kinek higgyen és mi a teljes történet. Amikor az igazság nyilvánvaló lesz, akkor választ ő is oldalt, és dönti el az események kimenetelét.
Különben az is a filmen van, hogy lesz rugalmasabb Martin szemlélete. Az elején ő az a karakter, akinek a szabályok pontos betartása az alap. Még a saját épségét is hátrébb rangsorolja, mint a törvény betartását. Csak aztán olyan történeteket ismer meg, melyek rávilágítanak, hogy a törvény nem mindig egyenlő az igazsággal.
A hangulat nekem eladta a filmet, és tetszett, ahogy a kocsiban ragadva kint és bent is megindult a játszma, de azért voltak hiányérzeteim is. Leginkább a film végén: el nem tudom képzelni, kire mi vár, és hogyan lesz igazság ott. Legfőképpen Miguel kapcsán. A film pedig semmilyen támpontot nem ad erre vonatkozóan.
Nem tartozik a zsáner jobbjai közé, de korrekt darab, ami egyszeri nézésre pont le tud kötni. Másodszorra már gond lenne, hogy ismerem a csavart a végéről.
Fagypont alatt – 5/4 egyszerűségében jó thriller, amiben pörgetik az adrenalint is. A végére betett csavar is ül.