Karanténba zárt, futáros, illegális üzletes.
A Covid halálos járvánnyá vált, a legújabb mutáció két nap alatt végez azzal, aki elkapta. Az emberek szigorú karanténban kell, hogy éljenek. A személyes interakció megszűnt, a kormány szigorúan lecsap azokra, akik nem tartják be a szabályokat. Az immunisok az egyetlenek, akik szabadon mozoghatnak. Sárga karszalagot kapnak, és sokan futárként tevékenykednek. Nico is – az egykori jogi asszisztens most biciklivel és motorral szeli a várost, csomagokat szállít és gyűjt. Szerelmes lett, de Sara nem immunis, a nagyanyjával él karanténban. Nico arra tesz félre, hogy elmehessenek innen. Sara házában azonban fellobban a járvány, és Nico a törvényt megkerülve, akár illegálisan is kész kimenteni onnan a szerelmét. Akaratán kívül keveredik bele a hamis karláncok bizniszébe.
Egy újabb Covid film. Ez azonban már messzebb elmegy, és egy disztópiát mutat nekünk, ahol az emberiség már tulajdonképpen vesztett. Mindenki karanténban, minden bukásra ítélve. Az eredeti Blade Runner jutott róla eszembe – igen, mert volt egy posztapokaliptikus disztópia ezzel a címmel, aminek azért vették meg a jogait, mert megtetszett a cím, és ezt adták a Szárnyas fejvadásznak, aminek egy Dick-regény volt az alapja.
De, amire ki akarok lyukadni, hogy egyelőre ez nagyon el van távolodva a valóságtól. Bármilyen más vírus is lehetne, csak jobban eladható lenne attól, hogy Covid film lett? Valamiért nem hiszem.
A világon különben is lett volna még mit javítani. Egy csomó minden lyukas és logikátlan. Ha mindenki karanténba van zárva, mégis, hogyan keresnek pénzt? Hogyan működik a gazdaság? Mert Nico napi szinten vagy 100 csomagot leszállít, de honnan, ha minden zárva van? William rendszeresen kilóg, hogy a szeretőjével legyen. Se a lány, se ő nem immunis – mégis mer szexuális kapcsolatot fenntartani vele? Ha még kimenni sem lenne szabad a házból?
Vagyis, ez egy olyan film, amin ki kell kapcsolni az agyunkat, és csak nézni, mert nincs úgy kitalálva, hogy hihető legyen.
Eléggé zavartak az olyan részek is, amivel a célközönség korosztályát igyekeztek lejjebb vinni. A fontosabb szereplők fele tinisztárnak mondható. Sofia Carson Disney berkekből érkezett, KJ Apa a Riverdale állandó stábtagja. (A poszterre is őket tették ki különben, mint a karantén miatt az egymás kezét sem megfogható szerelmes pár.) De vissza az eredeti gondolatmenethez – ahhoz képest, hogy thrilleres járványfilm, meglepően sok olyan jelenetet beletettek, amin Apa póló nélkül vonul. Átöltözik, zuhanyozik stb. Ez annyira tini filmes egy sci-fi, thriller vonalon haladó történetben. (A pasiknak meg van egy tangában vonuló Alexandra Daddario benne.)
Az egyéb színészei neve jobban eladható, de elég gagyi karaktereket kaptak. Demi Moore a lányát féltő karkötő hamisító, akinek igencsak érdekes a viszonya a férjével, akit a szakállasan Mikulásnak kinéző Bradley Whitford játszik. Peter Stormare karaktere még rosszabb: ő az egykori szemetes, akinek meghaltak a felettesei a járványba, és most istenkomplexus járványügyi fejes lett belőle.
Annyira különben nem utáltam a filmet, mint a kritikusok nagyja. Ritka rossz értékeléseket és pontokat kapott ez a film. Összecsapott, tény. Fura a sci-fibe oltott tinifilm is. A karakterek is rémesek. De annyira abszurd is, hogy szerintem az már valahol vicces is.
Kétszer tuti nem nézi meg senki, de egyszer még nem halálos.
Kanári – 5/3 érdekes szereposztással túltolt disztópia – se igazán akció, se románc. Konyhai vegyes.