Testvéres, kiutat kereső, bűnvilágos, menekülő.
A Kaminski testvérek rossz helyzetben vannak. Walter remek bunyós, de már nem lehet igazi bokszoló, mert a bátyja, egyben menedzsere egyik húzása után elvették az engedélyét. Maradnak az illegális versenyek, a kis pénzek és a reménytelenség. Egy bank által lefoglalt épületben húzták meg magukat, de innen is menniük kell, mert Stanley rossz emberektől kért kölcsönt. A verés helyett azonban egy ajánlatot kapnak: elvisznek egy lányt a rettegett Yates lakására, cserébe Walter indulhat a 100 ezres díjért egy versenyen. Sky és Walter gyorsan közös hangot találnak, és megértik, milyen csapdában van a másik. Stanley azonban ragaszkodik a tervhez, és a testvérek egységét kikezdi, hogy szembenézzenek a múltjukkal és az eltérő elképzelésükkel a jövőről.
Van az a mondás, hogy a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve. Ez lehetne a film mottója is. Nézne meg roppant elkeserítő. Még nem is tudom eldönteni, melyik hatás volt az erősebb: ahogy egyes szereplők bosszantottak, vagy ahogy sajnáltam őket.
Az hamar nyilvánvaló, hogy a boksz téma ellenére ez nem egy sportfilm. Ha az lenne, lehet, hogy többre értékeltem volna. Az kész tény, hogy Walter tehetséges. Még a maffiózó is, akinek tartoznak, azt mondja, hogy profinak kellene lennie és sokkal többre hivatott, mint ami jutott neki. Mi azt látjuk, hogy minden harcából győztesen jön ki – kivéve, ha erkölcsi okból nem akar nyerni. Van kettő mérkőzése a filmen, és pár utcai kerekedés. Viszont, semmi klasszikus sportfilm elem: az edzés a legfájóbb hiányom. Azért az nekem furcsa, amikor minden edzés nélkül, a meccs előtt pár vállkörzéssel megnyeri a nagy viadalt, ahol ráadásul szinte mindent szabad is egymással tenni a ringben.
De mindegy, ahogy írtam már, ez nem sportfilm, hiába is szerettem volna, hogy legyen az.
Kétféle drámát vegyítettek össze: családi és társadalmi. A társadalmi az egysíkúbb, és ha mondásoknál maradok: aki korpa közé keveredik, megeszik a disznók. Sky és a két fiú sem bűnöző, de közéjük keverednek és korrumpálódnak. Ha a film naiv és leginkább ártatlan karakterét nézzük (Walter), ő a végére gyilkos lesz. Hiába vannak álmaik, hiába vannak terveik és nem is rossz emberek, nincs lehetőség kitörni. Szenvednek, küszködnek, nem érnek el semmit és bedarálja őket az utca. Lejön a filmből, hogy akinek nincs semmije, nem számíthat szociális védőhálóra, nem tud semmi értelmesbe és törvényesbe belekezdeni, csak a bűn útja marad neki.
A családi az, ami egyszerre keltett bennem szánalmat és dühöt. Egyszerűen kiakad az olyan személyektől, akik hagyják magukat ilyen szinten tönkretenni a szeretet nevében. Mert Stanley végig jót akar, és egy percre sem kérdés, hogy mindent megtenne a testvéréért és nagyon szereti, de mindig bajba is keveri. A sportolói karrier csak egy a sok dolog közül – ok, bevallom. Nálam is akkor telt be a pohár, amikor eladta az öccse kutyáját, hogy legyen pénzük buszjegyre – miután neki köszönhetően elúszott a költőpénzük. Tudom sajnálni, mert nincs benne semmi rosszindulat és a szándékai jók – de dühít, hogy így is mennyi kárt okoz és Walter mindent elnéz neki. Ahogy aláveti magát, és Stanley a főnök, noha egyre mélyebbre kerülnek miatta – bosszant. (Hunnam jól is hozza a karaktert.)
Bele lehet menni, hogy a szeretet és a testvériség nevében mekkora áldozatokat lehet hozni és elfogadni. Mennyit ér a szeretet. Nincs is jó válasz, itt sem találtam meg.
Nem az én filmem – kevés a sport, nagyon nyomaszt, és felmegy tőle a vérnyomásom is.
Dzsungelország – 5/2,5 drámának jobb ennél, de szenvedtem vele. Untam is, sajnáltam is őket, nem szerettem.
Jungleland Trailer #1 (2020) | Movieclips Trailers - YouTube