Minden napra egy film

Minden napra egy film

Godzilla vs. Kong

2021. június 01. - BBerni86

Békét fenntartani igyekvő, kutatós, szörnyes.

A világban viszonylagos béke uralkodott. Két alfa nem létezhet egyszerre, ezért Kong a Koponya-szigeten él bezárva, és dr. Andrews a nevelt lánya segítségével igyekszik kommunikálni vele. Ám Kong nem díjazza a bezártságot. Godzilla a tengereket járja, majd minden előzmény nélkül támadásba lendül. Az Apex egy energiaforrást kutat, mellyel kiüthetnék Godzillát. Ehhez le kell menniük a Föld belső magjába, és dr. Lind egy őrült ötlettel áll elő: használják Kongot vezetőnek. Már a kezdőponthoz eljutni is veszélyes: azzal felfedik Godzilla előtt, hogy Kong él, és a harc elkerülhetetlen lesz. Közben Madison meg van győződve róla, hogy Godzilla nem véletlenül támadt egy titkos Apex intézményre. Egy összeesküvés-elmélet hívővel és egy barátjával nyomozni kezdenek, mit rejteget a cég.godzilla.jpg

Mielőtt nekikezdtem a filmnek, magamban listáztam kicsit. Az új érában volt már egy King Kong mozi, és talán 2 Godzilla is. A szomorú az, hogy mindegyiket láttam is, de nagyon nehezemre esett összeszedni az emlékeim, melyikben mi történt. Nem voltak éppen emlékezetesnek mondhatóak.

Pedig már ott tart ez a franchise, hogy vonják össze a dolgokat. Univerzummá lett formálva, és folytatólagosak a filmek. Ez eddigiek közül ez leginkább. Hála égnek azért az ismerős szereplők hoztak vissza emlékeket, és nem vesztem el abban, hogyan állt fenn a jelenlegi status quo a film világában.

Tisztában vagyok azzal is, hogy ez nem egy olyan film, amit komplex történetért vagy valami okosságért néz meg az ember. Godzilla és King Kong egymásnak esik – ennyi. Kb. mint a Tűzgyűrű vagy a Transformers a nagy akciójeleneteivel. Csak éppen nekem több kell a szórakoztatáshoz, mint hogy két CGI szörny egymásnak essen.

Úgyhogy az olyasmiket tudtam értékelni, mint a korábban megismert szereplőknek a további sorsa, ahogy tovább kezdték gondolni, mi változott meg a világban az Alfák visszatérésével. Azt nagyon emberi jellemzőnek érzem, hogy nem bírják békén hagyni a természetet, mindenképpen le akarják győzni, aztán maguk alkotják meg mind között a legnagyobb szörnyeteget. Hiszen ebben a filmben színre lép a Mechagodzilla, amelynek szintén megvan a maga rajongótábora a Godzilla univerzumban.

Azon még merengek, hogy Vernétől kölcsönözve a Föld mélyén megbúvó másik világ mennyire nyerte el a tetszésem. Tudományosan nagy badarságnak hangzik, de látványra korrekt. Sajnáltam is, hogy annyira össze van csapva, és milyen minimális szerepe lesz a filmben. Ha már beletették, több mindent is ki lehetett volna hozni belőle.

De, a film a látványról szól, és azt végig szállítják is. Nem titok, hogy nekem ez a Godzilla nem szimpatikus. Ronda, gyíkszerű – Kongot sokkal szerethetőbbnek találtam, az értelmességéről nem is beszélve. Még sajnálni is tudtam, mert ő szenved attól, hogy egyedüli óriásmajom. Godzilla az ilyesmikre magasról tesz, szörnyszerűbb. De mindkét lény egészen profin néz ki, és korrekt akciójeleneteket készítettek velük. Látszik, hogy volt pénz, amiből készült a film. Annyira nem éreztem műnek, mint lehetett volna. Az még tetszett is, amikor a végén színre lép a Mecha és az alfák megtanulnak szövetséget kötni.

A színészekkel a bőség zavara a helyzet. Új szereplők, visszatérő karakterek, több síkon elbeszélt történet. Nem az igazi, de ahogy sokadszorra írom, itt nem a látvány a lényeg.

Látványos, szörnyes popcorn mozit vártam, azt is kaptam, én elvoltam vele.

 

Godzilla vs. Kong – 5/4 az egyik felem szerint gagyi, de jól néz ki és egész jól összeboronálták az eddigieket.

Godzilla vs. Kong – Official Trailer - YouTube

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr8416579252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása