Bár akad egy-egy eredeti sorozat is, észrevehető a tendencia, hogy előszednek régi sikereket, és megpróbálják őket frissítve, mai igényekre szabva újra eladni. Vagy folytatni őket, mintha nem lett volna régen, hogy lement az évadzáró.
Ez utóbbira példa a Dallas újjáélesztése. Újra a Ewing család keverte a bajt, csak ezúttal a régi szereplők gyerekei voltak a középpontban. Volt itt újra feltámadó kamaszkori szerelem, vagy éppen a csinos, új feleségről derült ki, hogy egészen más igazából, mint akinek kiadta magát. A családot is tönkre akarták tenni, de Jockey még tartogatott egy utolsó ászt a markában… Mi volt a sorozattal a fő baj? Ugyan ki hinné el az őskövület eredeti szereplőkről, hogy a jelen fiataljainak a szülei? Inkább néztek ki a nagyszüleiknek. Túl nagy távot akartak átugrani.
Az előbbire jön a többi, de előre bocsátom a következő 4 sorozatból egy van, amit szeretek is. Nem mondhatnám, hogy nekem ízlenek ezek az újrázások.
Walker, a texasi kopó. A Supernatural vége után az egyik főszereplő itt kötött ki és vette át Chuck Norris szerepét. Csak éppen ez egy fiatalabb verzió, nagyobb családdal, halott feleséggel és két kamasz gyerekkel. A beépített munka után mindennapi rangerként igyekszik boldogulni, új társat is kap, és csak kiderül ám, hogy a nej halála körül nem stimmel valami. Nagyon más a karakter, és túl nagyok a gyerekek, hogy hitelesen szülő-gyerekek legyenek.
Richard Dean Anderson egyetlen emlékezetes karaktere volt MacGyver. Az egykori ügynök, aki bármiből összeszerelt bármit. Az újrázásban Lucas Till a fiatal mérnökzseni, aki még a Főnix Alapítvány ügynöke. A csapatával oldanak meg ügyeket, csak éppen nagyon gagyi akciófilm sorozat kerekedett ki belőle, látvány és felszín, semmi mélység.
Ugyanezt a problémát érzem a Magnum esetében is. Az egykori katonák Hawaii szigetén találtak otthonra, és idővel magánnyomozni kezdenek. Visszatérő séma szerint készülnek a részek, és nem elég, hogy miben mások a körülmények. Pl. Higgins most egy szőke, egykori angol titkos ügynöknő, aki sokkal aktívabban részt vesz az ügyek felderítésében és megoldásában.
Végül, az egy, amit szeretek. Igaz, ennek egy részét sem láttam az eredetiből. A Dynasty. A milliárdos Carrington család ármánykodásainak sorozata. Van egy eltűnt elsőszülött, Adam, aki majd idővel előkerül és nem kevés szocipata vonással bír. Van egy másik fiú, akiről kiderül, hogy nem is Carrington és üzleti vénája sincs, csak zűrös szerelmi élete melegként. Jól itt is ragad az exe, pedig tőle szívesen búcsút vennék… Meg a lány, aki örökölte az üzleti cápa gént. Fallonnak kijut szinte tiltott viszony a sofőrrel, majd lesz érdekházassága meg igazi is, közben hol segíti, hol viaskodik az apjával. Memóriavesztés, plasztikai műtétek, össze-vissza viszonyok – nagyon szappan, de szórakoztatóan az.
Már érdeklődve várom, 2021-22-es szezonra érkezik-e újabb reboot sorozat.