Házassági gondokat extrém módon kezelő, sztárpáros, nyaralós.
Lisa és Lars egykor sztárpár voltak. A férfi sikeres rendező, de a nagy áttörés elmaradt. Most csak reklámokat és egy-egy sorozatrészt készít, a neve lassan feledésbe merül. Lisa feltörekvő színésznő, akit egy-egy szerepről megismernek, de az igazi nagyság őt is elkerülte. Ezzel együtt a házasság is kihűlőben van. Most egy közös nyaralásra készülnek, és már jó előre mondják is a barátoknak, hogy mennyire agyament ötlete a másiknak ez az út. Lisa olyan helyen kirándulna, ahol az a csoda, ha nem törik ki a nyakukat? Lars vadászna, noha sehogy se áll a fegyver a kezében? Hiszen mindennek oka van. Még nem sejtik, de mindketten a másikra kötött biztosítási pénzt akarják megszerezni, így a nem is annyira kedves hitvesnek halálos balesetet kell szenvednie. Mire eldurvulnának a dolgok, mindkettejüket meglepetés éri: a házat megszállták a szökött fegyencek, és ha túl akarják élni a nyaralást, el kell kezdeniük összedolgozni.
A skandináv krimik már megmutatták, hogy a skandinávok másképpen filmeznek. Komorabb, véresebb és innen nézve talán furcsább történeteik is vannak. Így nem meglepő, hogy ezen norvég komédia is másabb színeket kapott. Fekete romantikus komédia – akinek van gyomra hozzá, jó szórakozás – nekem volt.
Amit elsőre meg kell szokni, hogy ez a film antihősökkel van tele. Nincs egyetlen ember sem benne, akit könnyű lenne megkedvelni. Lars szerencsejátékos, önző és el is hagyta magát. Lisa meg az a típusú nő, aki sztárolja magát, és ezt elvárná a környezetétől is. A bűnözőket különösebben nem kell lefesteni: akad köztük gonosz manipulátor, nem éppen éles elmével megáldott erőszakos hajlamú és egy nemi erőszakoló. Összeereszti őket a film és talán azért lehet csak a páros túléléséért drukkolni, mert a rájuk törő bűnözők még náluk is rosszabbak és sötétebbek. Nem mintha a házaspárt félteni kellene…
Egy tipikus jelenet a filmből, hogy megvilágítsam miképpen keveri a humort és az erőszakot: a fegyencek éppen nemi erőszakra készülődnek. Lars még meg is jegyzi pikírten a feleségének, hogy mivel ő nem tudta kielégíteni, most kiélheti magát. A fordulat akkor jön, amikor kiderül, hogy a kanos rosszfiú homoszexuális és Lars az, akire szemet vetett. Végig jellemzi az alkotást, hogy miközben valami elmebeteg módon vicces, azért elég gonosz és erőszakos is.
Az erőszak ábrázolása a realisztikusnál némileg véresebbnek tűnik, bár ki tudja, még senki szemét nem nyomtam ki és a fűnyíróba se dugtam bele egy végtagot sem, hogy lássam mennyi vérrel jár. Itt soknak tűnt, de nem annyira, hogy túlzó legyen. Kellően taszító, de azért nem horror szint.
Jól sikerült a casting is. Hennie nagyon jól hozza azt az idegesítő kis rendezőt, akit az embernek kedve lenne megpofozni, és hol elképesztően szánalmas, hol pökhendi és másképpen visszataszító. Az csak egy plusz poén számomra, hogy nagyon emlékeztet Simon Pegg-re is, csak sokkal mélyebben van ez a figura, mint akiket általában Pegg alakításában látok. Nagy arc lett Lars apja. Noomi Rapace meg a legismertebb a csapatban, és amit ő tud, ebbe bele is tette. Szexi nőnek ugyan még mindig nehezen képzelem el, de ez minden tekintetben jobban állt neki, mint amikor a 44. gyermekben kellett a szép nőt játszania. Ott az nem jött össze, itt kisugárzásban megvolt az a plusz.
Álnok, gonosz kis film ez. Tényleg annak, aki nevetni tud a véresebb poénokon is.
Az utazás – 5/4 abszurd és gonosz komédia több vérrel, korrekt színészekkel és működik is velük.