Minden napra egy film

Minden napra egy film

Az utolsó lovagok

2023. február 01. - BBerni86

Két felismerésem volt nagyon hamar: az első, már láttam ezt a filmet. Nem hagyott olyan mély nyomokat bennem, hogy emlékezzek rá, így pont megfelelt háttérfilmnek, amíg dolgoztam.

lastknights.jpgA második, hogy még az ötlete sem eredeti. Ez a 47 ronin, csak éppen egy light fantasy világba helyezve és nem Japánba. Itt nem szamurájok vannak, akikből roninok lesznek, hanem harcos rend, akik kissé a templomosokra emlékeztettek. De a történet elemei, az mind a 47 roninból lett átemelve.

Az egy ponton kifejezetten irritált is, miért ilyenre variálták a hátterét. Van egy egységes emberi császárság, amelyben minden rassz egyesítve van. Így aztán minden bőrszínű színészt bele lehet tenni – simán lehet rendtárs az ázsiai, a fekete és az angolszász.

Nekem az sajnos minden izgalmat ki is ölt belőle, hogy láttam a 47 ronint, és az mélyebb nyomokat is hagyott bennem, mint amikor ezt a filmet láttam anno. Tudtam, minek kell jönnie a cselekménybe, és azt is készítettek el. Ha belegondolok, egyetlen dolog tudott meglepni: az a verzió volt a fejemben, amikor a roninok mindegyike meghal a tetteikért, csak a fiú – az újabb generáció kap kegyelmet. Itt viszont a fiú már a csatában meghal és a halált kapók között van eltérés. Nem éppen olyan változtatás, ami miatt ezt a verziót jobban szerettem volna.

Gagyi, elrontott verziója az eredetinek. Érzem benne a szándékot, hogy a keleti színeket akarták visszafogni, és nyugatra eladni a történetet fantasy burokban, de nagyon nem állt jól.

A látvány sem adja el. Unalmasak a harcok, és azt nem látjuk, hogy ez a rend miért annyira kiemelkedő a harcban. Mindenkit legyőznek, ők a legjobbak, de ezt inkább csak elmondják és a szánkba rágják, minthogy a csatamezőn bemutassák. Ötlettelen.

A maga idején különben a szereposztás erősnek számított. Clive Owen akkor még elvitt egy filmet a hátán, és Morgan Freeman sem buktákról volt híres. Érdekes, mai szemmel inkább azon mosolyogtam, hogy már több Aksel Hennie filmet láttam, és mennyire más itt, korrupt hivatalnok szerepben.

Még ragozhatnám kicsit, de minek? Rossz lopás ez a film, semmi több. Nem lett se látványos, sem izgalmas, csak egy felhigított, gagyi 47 ronin.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4518039210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása