Volt Idris Elba sorozata, amelyben egy eltérített gépen igyekezett életben tartani magát és az utasokat. A Hijack. A 97 perc hasonló alaphelyzettel dolgozik, de összehasonlíthatatlanul rosszabb.
Itt is gépeltérítők vannak, és itt is a szereplő próbálkozik a helyzet kezelésével. Annyi, hogy ő beépített ügynök, aki a túszejtők csapatába épült be. Aztán persze lesz csavar is, ami különben jól kiszámítható előre is. Nem tud meglepni a film.
Még rosszabb, hogy buta húzásokkal operál. Olyan ötletek vannak benne, amelyek még egy viccben is eltúlzók lennének. Miattad robbantottak és halt bele egy sérülésbe a gyerekem? Akkor én meg lopok egy repülőgépet, és jól neked repülök! Az egyetlen, ami jól lejön az egészből, hogy a bosszú mindig újabb bosszút generál és az ördögi körnek soha nem lesz vége. Bosszút állsz, a másik majd rajtad, amiért megint jön a bosszú, majd a megtorlás és így tovább.
Hiányoznak a történetből a hozzáértő emberek. Kb. mindenki a szakmája csúcsán áll, és jó abban, amit csinál. A keresett terroristánk is már sikeresen bonyolított le merényletet, felfigyeltek rá. Itt meg mindenki olyan hatást kelt, mintha az első menetük lenne a szakmában.
Kicsinyesek és nagyon személyesek az indokaik, amikor a terrorelhárítóknak nagyon kétlem, hogy olyasmiken kellene veszekedni, hogy mennyire szabad bízni az emberekben. Mennyire lehet reménykedni, hogy jobb belátásra térnek és van bennük jóság is. A gondot fokozza, hogy csak szélsőségesek vannak. A helyi vezető optimista, mindenkiről túlságosan jó dolgokat feltételez. A főnöke meg a teljes ellentéte, neki az alap, hogy a teljes utasszállítót lelöveti. Akkor már biztos nem okoznak több gondot a terroristák. Ezt megfejelik azzal, hogy amikor feltűnik egy másik gép, katasztrófa lesz és a másik utasszállító lezuhan, senkit nem is izgat. Miattuk történik, ott a felelősség, és miután lezuhant a gép, már ugranak is tovább. Ha ilyen az értékrend, nem is csoda, hogy az első reakció ennek a gépnek a kilövése volt. Minek próbálkoznának bármivel is, ha az élet nem számít?
Annak kellene a nagy csavarnak lennie, hogy Alex kicsoda és a szereplők miképpen kapcsolódnak egymáshoz. Nem jött be. Vannak nyomok is, meg a film sugallja is, hogy errefelé gondolkodjunk. Alex fia különben, ami nagyon hamar nyomra vezet. Jegyzem meg.
Mai szemmel már nem is B, inkább C lista, ahonnan a színészeket vették. Alec Baldwin és Jonathan Rhys-Meyers is öregnek hat, meg amilyen mondatok a szájukba adnak… Tudom, hogy a pénz nagy úr, de ennyire? Úgy tűnik, ennyire.
Most már jöhetne valami jobb filmélmény, mert ez már a második nagyjából akció és thriller elemű film a héten, amin kiakadhattam.