Amilyen volt az évad, olyan lett az American Sports Story (s01e10) befejezése is. Még azt a plusz poént is megengedték maguknak, hogy a bírósági tárgyalás során taktikaként felmerült, hogy a homoszexualitás miképpen lenne mentség az elkövetettekre. Azért morogtam és vigyorogtam ezen egyszerre, mert a sorozat ezt csinálta az egész évadban: mindent visszavezetett arra, hogy Aaron mennyire szégyellte a nemi irányultságát és ez milyen tettekre sarkallta. Még a záró eseményt, az öngyilkosságát is ennek tudták be. Kiderült, hogy férfiakkal és volt kapcsolata, erre végzett magával a börtönben. Mivel közben már néztem a Monsters évadokat is, állítom, hogy nagyon egy szemlélet van mindegyikben. Ez a fajta beállítódás nekem el is vette a sorozat érdekességét.
Az a helyzet, annyira rég láttam, 2 hete, hogy nem sok emlékem maradt a Chicago Fire & Med (s13/10e06) ezen részeiről. A Sharon után kémkedő, fenyegető emberből semmi lényeges nem lett, átterelték azt is szerelmi szálra - a barátja felajánlotta az összeköltözést. Jellemző a sorozatra, minden magánéletre és szerelemre lyukad ki. Talán az egyetlen emlékezetes mozzanat, hogy Dean nagyon kiakadt az új doktornőre, és nagy harcba kezd, hogy távolítsák el és vizsgálják felül a nő módszerét. A Fire még ennyi emléket se tudott összehozni. Talán ebben volt a madár, amelyik védte a tojását és Mouch nem értette, miért támadja mindig meg? Elég szomorú is, hogy egy tűzoltós sorozatból ilyesmi marad csak meg.
Az egyetlen, amit a héten fekve is megnéztem a From (s03e07-09) volt. Ügyesen építkezik, és már elképzelni sem tudom, hova fogunk kilyukadni. Nem csak szépen beépítette az új szerelőket, de a világban is mozgás van. Egy újabb klasszikust idéznek meg - Fatima terhességéről derülnek ki egyre sötétebb dolgok és ez lassan már szellemes Rosemary gyermeke. A világ, az emberek viselkedése, mind-mind sötét és ijesztő a maga módján. De működik, mert a családi pillanatok, az emberi kitartás mindig kap valami ellensúly értéket. Miközben sokféle rettenettel néznek szembe, több család is visszatalál egymáshoz. Most még párhuzamot is tettek, éppen a 9. epizódban, ahogy az apa a fiát, míg az anya a lányukat erősíti meg lelkiekben. De Fatima szála csak egy a sok között, ha most az is tűnik a kiemeltnek a tunikás nővel. Aki ki is? Még egy a sorozat rejtélyei közül. De ott van Boyd betegsége, Julie látomásai társastul, Victor emlékei és ahogy próbálja összeszedni a korábban látottakat. Jade is kapott egy értelmes jelenetet, nem csak a rejtvénybe lassan beleőrülő zsenit láthattuk most tőle. Lassan évadzárás, hát elképzelni sem tudom, mire lesz az évad kifuttatva. De meglepődnék, ha hazaérnének már most.
A Matlock (s01e04-06) továbbra is csak Kathy Bates miatt nézhető. Azt már valahol szánalmasnak is érzem, ahogy a két kis öreg próbál mesterkedni, aztán rá kell jönniük, hogy az informatikához annyira szerencsétlenek, hogy kénytelenek a 12 év körüli unokájukat bevonni, hiába nem jó ötlet a gyereket a bosszúhadjáratba dolgoztatni. Az ügyek továbbra is csak hátterek, hogy Maddie nyomozzon a lánya ügye után. Olyannyira, hogy még hasonló drogos eseten is ügyködnek, mint amit ő anyaként átélt. Az sem segít, hogy az egyéb szereplők magánügyeit alakítják. A nyitányban pl. Julian és Olympia elváltak, a nő már készült továbblépni egy más kollégával. De 6 rész alatt szakított, és megint Julian karjaiba kötött ki? Talán már írtam is, de nem egyszer van olyan érzésem, hogy még a készítők sem tudják, mit akarnak. A stylist sokkal koherensebb munkát végez - akár Bates elegáns nagyi megjelenése, vagy Marshall kosztümjei. Az állandó elem, megfigyeltem, Olympia nyaklánca, de előszeretettel öltöztetik elsősorban kékbe, majd pasztellbe. Bár a bűnügyi részekről, a tárgyalásokról tudnék érdemben értekezni, de ez minimálisan jogi sorozat továbbra is.