Amit már nézni sem érdemes, de még a vacsorám megeszem mellette: Chicago Fire & Med (s13/10e05). Tulajdonképpen már bosszankodom csak mindkettőn. A Fire képes volt a fiatal és új szereplőt kiírni, hogy bekerüljön a helyére az a lányka, aki eddig se sok vizet zavart, meg örültem is neki, amikor korábban kiírták. A magánéleti szálakban mindkettőben ugyanazokon a paneleken rugóznak. Vagyis Violet és Hannah - Mitch románca. Bár, ha belegondolok, egyre inkább építgetik azt is, hogy valaki ijesztegeti Sharont.
Heti emlékezetes rész: a Med minimálisan próbálkozott a Halloween szellemét megidézni. Vagyis, a nyitó pár percben kb. mindenki jelmezben várta a gyereksoztály betegeit. Super Marión át Barbie-ig volt minden.
Szorul a hurok: avagy a The Penguin (s01e05) kényszerhelyzetekkel és szövetségekkel operál tovább. Simán rámondanám, hogy nem csak a címszereplő Pingvin, de Sofia Falcone sorozata is a műsor. Mindketten húztak merészeket, és nagyon megyünk a bűnvilágba. Nem is tudnám megmondani, melyikük a nagyobb szörnyeteg. Most kifejezetten sakkozásnak érzem, ahogy mindketten elindítják a terveiket és megindulnak egymás ellen. Ha szavaznom kellene, nálam Sofia áll nyerésre, de Oz, aki részemről a kiszámíthatatlanabb. Sofia normális volt, míg a családja el nem árulta és nem volt annyi vesztesége. Oz viszont totál pszichopata, aki azzal álltatja magát, hogy lehet a környék szeretett és megbecsült bűnöző bácsikája, aki jobbá teszi az életet, akire felnéznek. Közben meg roppant elvakult, kegyetlen alak.
Heti emlékezetes rész: kettő is volt, amin csak lestem. Az egyik, Oz trükkje az ellenségei lángra lobbantásával. A másik Sofia, aki az utolsó megmaradt rokonon demonstrálta, hogy mire nem képes.
Erről sok mindent nem tudok írni - a Bécsi vér (s04e02) évada tulajdonképpen egy film volt, két részre vágva. Az egyetlen újdonság és érdekesség benne, hogy mivel Max kómában hevert és nem lehetett tudni, túléli-e a tüdőlövést, nyomozó barátja a képzeletében beszélgetett vele. Ugyanazok a helyszínek, ugyanaz a stílusú nyomozás. Ok, annak azért volt némi ereje, hogy igazából ki áll a dolgok mögött és miért, onnan folytatható is a sorozat, de az a pszichoanalízissel egybekötött történelmi hangulat, ami legalább a regényben megvolt kezdetben, a tévésorozatból egyre jobban kiveszik.
Az American Sports Story (s01e07) pedig ugyanaz pepitában, amit eddig néztünk. Vagyis, Aaron az eltitkolt szexuális irányultsága miatt egyre mélyebbre süllyed. Már kaptunk egy alternatív verziót arra is, drogkereskedő bűnöző barátját miképpen és miért akarta megölni, majd mit reagált a zsarolási kísérletre. Közben van karrierkérdés, hiszen egy sérülés miatt át kell gondolnia pár dolgot. De alapvetően ez a sorozat megmaradt annak, hogy mindent rávezessen arra, hogy mennyire gáz, hogy nem vállalhatja a szexuális irányultságát és ebből fakadóan hogyan süllyed egyre mélyebbre. Nagyon karakterdráma akar lenni, de nekem egyre inkább PR és az nem is tetszik benne.
Azt hiszek, három rész után értem a Matlock (s01e02-03) koncepcióját. A tárgyalótermi krimi továbbra is minimális, sokkal inkább Maddie titkos nyomozása a lényeg. Mindkét részben volt ugyan ügyük is az irodában, de a lényeg az volt, hogy ezt kihasználva hogyan szerez meg a nő több adatot a lánya esetéhez. Olympia telefonjának jelszavát a laptopja és annak tartalma követte. Azt mondjuk naivnak gondolom, hogy annyira komoly bizonyítékot, amit ők szeretnének, tényleg a hétköznapokban használt gépen tartana bárki is. A 3. részben némileg többet voltak a tárgyaláson, azt díjaztam. Az első kettő után már azt hittem, hogy szimpla nyomozgatós lesz, amiben az ügyvédjelöltek csak Olympia eseteihez végeznek nyomozási háttérmunkát. Meg is fordult a fejemben, hogy más sorozatokban erre külön nyomozót alkalmaztak.
Akit érdemes kiemelni: egyelőre csak Kathy Bates. Őt annyira keményebb szerepekben szoktam meg, hogy mér barátkozom a kedves nagymama arcával.
Egy szálat lezártak, és már érteni vélik szereplőink a miérteket az Only Murders in the Building (s01e08-09) jelen évadában. Ha jól érzékelem, akkor már csak a lecsapás van vissza, mert tudjuk, ki a gyilkos és miért. Még egy kicsit be kell dobni magát a szereplőknek és annyi. Ahogy eddig is írtam, ezt az évadot nem a nyomozás adja el. Eddig kb. teljesen rossz nyomon jártak, és az utolsó pillanatban világosodnak meg. Ami eladja, az a sok mellékszereplő és ahogy a szereplő színészek élvezettel poénkodnak. Legyenek azok a magukat alakító Eva Longoriáék, vagy az Épület bérlős részében lakó különcök. Jó hangulata van a sorozatnak, de már kriminek gyengén muzsikál. Nem örülök neki, de már egyféle kifulladást érzek benne. Vajon miért kell benne ennyi sztár vendégszereplő? Mert már rájuk kell építeni, és nem a történetre.
Heti emlékezetes rész: a készítők újfent megölik Paul Rudd karakterét. Hánynál is járunk? 4-5?
Újfent heti résszel jött a Tracker (s02e02) - jó gyorsan semmissé lett téve az átívelős nyomozás. Egy ufóhívő tűnt el az egyik megfigyelése alatt, és a lánya fújt riadót. Colton persze szkeptikus, de a nyomozást elvállalja. Amikor pedig bajba keveredik, mert kormánytitkok közelébe kerül, érkezik Russell megmenteni. Vagyis, a heti részt azt kellene eladja, hogy megint vendégszerepel Jensen Ackles. Ki kell használniuk, amíg ráér, mert ha beindul a saját sorozata, erre kevesebb ideje lesz. Azét különben gáz, hogy mennyire Dean Winchester-t idézi sok megmozdulása és beállása. Az idősebb tesó, aki a menő autót vezeti és megmenti a kisöccsét. Különben még ufós dolgokkal próbáltak poénkodni, de egy labdát sem csaptak le. Még azt sem, kormányprojekt volt ott vagy tényleg ufók. Annyira olcsünak éreztem, hogy mindenki higgyen, amit akar.