A harmadik rész és ezzel visszataláltam az eredeti sorrendhez is. Bár, ahogy már írtam is, a magánéleti szálakon túl ezt a sorozatot nyugodtan lehetne tetszőleges sorrendben is nézni.
Abban nem fogok tudni újat mondani, hogy ez a rész miben más, mint a többi. Talán pont az a Bajor rapszódia-filmek egyik bája, hogy nagyon egységes színvonalon készülnek. Nem csak a szereplők térnek vissza, de a hangulatok, a humor és az egész bajor kisvárosi miliő is. A rendezőnek az utóbbi nagyon fontos és valóban, ebből a filmből is ez áradt.
Ami nekem eladja, az a szereplők összessége. Könyvben annyira nem jött be, de a filmekben nagyon eltalálták a kisvárosi, különc, elmebajukban is szerethető szereplőket. Ebben ráadásul az egyik legjobban összerakott párost sikerült megalkotniuk. Moratschek bíró levágott disznőfejet talál az ágyában, félti az életét. Mivel egy sorozatgyilkos éppen szökésben, akit ő ültetett le, elvárja, hogy Franz éjjel-nappal vigyázzon rá. A cél érdekében be is költözik az Eberhofer-házba. Ott pedig meglepően gyorsan egy hullámhosszra kerülnek Franz apjával és megszületik a film párosa.
Amit az a két öreg együtt művel... A legjobban azon szórakoztam, hogy ők ketten miképpen mennek Franz agyára. Lehetne Rudit és az ő párosát Franzzal is kiemelni, de ők mindig ugyanazt a receptet követik. Franznak segítség kell, egykori társa meg kisegíti. Erre az időre már mondogatni is kezdi, hogy Franz csak akkor keresi, amikor segítség kell, és ebből elege van. Ez az, amit gyorsan el is kell engedni, mert minden részben rákezdi és ha mindig meghalljuk, akkor nagyon unalmas is lesz később. De a Beatles egy kis fűvel kombinálva éjjel, Franz nagy örömére, vicces.
Ebből a részből mit emelnék még ki? A sorozatgyilkost. Az szintén kifejezetten jól sikerült, ahogy rááll a vadászatra, aztán sorra szünteti meg az útjába kerülő akadályokat. Kicsit feketén, de jól eltalálták a rész ezen oldalát is. De maga a színész is jó választás volt.
A főszereplők, Franz magánélete is a szokott recept szerint zajlik. A nagyi, Susi, Leopold éppen olyanok és olyan viszonyok között, mint már megszokhattuk. Mondhatni, ők az ismerős, megnyugtató biztos háttér, ami már ismerősséget és otthonosságot adnak a filmnek. Franz is önmaga, de ő pontosan az a figura, aki szépen megvan a maga körei között és nem is akar változni.
Az eddigi 3 részből ezen vigyorogtam a legjobbbakat, miközben tényleg annyi a lényeg, hogy Falk megalkotott egy krimi - komédia sikerreceptet, amiből hűségesen készítik a filmeket is. Talán nem okos krimi, komédiának sem éppen felhőtlen, mert egyes kretén szereplők lehúzzák, de összességében az atmoszférát, az összképet nagyon eltalálták.