Minden napra egy film

Minden napra egy film

Crypto

2021. május 14. - BBerni86

Pénzügyi, nyomozós, összeesküvést leleplező.

Martin pénzügyi csodagyerek, akit egyenesen az egyetemről vettek fel egy nagy céghez. A főnökének azonban nem tetszik a legutóbb leadott elemzése és ki akarja rúgni. A mentora annyit tud csak elérni, hogy elbocsátás helyett leküldjék egy vidéki fiókba ellenőrzéseket elvégezni. Martin nem szívesen tér vissza a szülőföldjére, crypto.jpgahonnan 10 éve elment és elszakadt az apjától, bátyjától is, akik még mindig gazdálkodásból próbálnak megélni. Próbálkozik ugyan újra felvenni a kapcsolatot, esetleg pénzzel is segíteni, de ők csak azt értékelik, amikor fizikailag áll melléjük és segít a betakarításban. Közben a bankban felfigyel arra, hogy nincsenek rendben a papírok. Több ügyfél is tévesen könyvel, nagy pénzmosás folyik a háttérben. Ahogy kérdezősködni kezd, az embereket elkezdik megölni: Martin beletenyerelt a maffia pénzmosási ügyletébe és már az élete a tét.

Ez mégis mi akart lenni? Sok mindenbe belekapnak, de igazán semmit nem dolgoznak ki. Maffiafilm, thriller, családi dráma, még egy kis romantikát is belengetnek. De semmivel nem kezdtek semmi érdemlegeset.

Egyrészt, semmi izgalom nincs a bűnügyi részben. Martin már az első ellenőrzéskor észreveszi az eltérést, és amint az első kérdést felteszi, már be is indul a maffia gyilkos hajszája. Nem kell nyomoznia, nincs egy nyom sem, amit követ. Minden egyértelmű és pofonegyszerű. Ugyan a barátja magyaráz kicsit a bitcoint működéséről, de annak sincs semmi jelentősége – nem is Martinnak szól, aki ezekkel tisztában van, hanem látszólag Katie-nek, aki az automatával szerencsétlenkedik egy este a boltban. Valójában ő is tud mindent, ez a nézőnek kellett, hogy aztán értsük, amikor Martin felfedezi, hogy miért nem stimmelnek az összegek és hogyan mos pénzt a maffia.

Nem lett félelmetes a maffia vagy a gyilkosságok vonala. Ted abszolút érzelmek nélkül, gyorsan agyonlő mindenkit, aki az útjában van vagy lehet. Teljesen egysíkú az indoka, és nincs kidolgozva a karakter sem. Különben nem is nézem ki belőle, hogy megbirkózna a pénzmosással, tipikus bérgyilkosnak tűnik, aki szociopata egyszínűséggel agyonlövi a kiszemelt célpontokat.

Beleerőltetnek némi szemezést Martin és Katie között, de erre sincs se idő, se normális történet. Beszéltek vagy két alkalommal, jó, legyen 3-4, és a nőnek imponál, hogy a férfi elég okos volt, hogy rájöjjön, ki ő igazából és miért van a városban. Még sorok közti történetnek is túl sovány, a két színész között meg nulla a kémia. Azért azt valahol poénnak érzem, hogy Bledel férje is játszik a filmben, ő lett a szociopata Ted. Látványosan nem kerülnek egy légtérbe a film végét leszámítva. Ez sem segített azon, hogy elhiggyem a Katie-Martin szálat.

Végül, ami a legfájdalmasabb az egészbe. Martin és a családja kapcsolata és problémái. Egyszerűen nem veszi be a gyomrom, hogy 10 év hallgatás és sértődöttség után szed velük egy este krumplit, és minden ok is. Nem beszélnek meg semmit, rendesen nem is magyarázzák el, hogy mi volt a család szétszakadásának az oka. Utalások vannak, és Kurt Russell egy jelenetben játszhatja a bűnbánó apát, de ennyi.

Azt ne is feszegessük, hogy a báty, az egykori katona most 10 éve szenved otthon PTSD-be, és nem ment el egy orvoshoz sem? De utáltam minden ilyesmit a filmen.

Tudom, a pénz nagy úr, de sok színésznek miért kellett ez? Kurt Russell, Luke Hemsworth karrierje sincs olyan mélyen, hogy erre kellett volna adni a nevüket. Mert Bledel itt tart, abban nincsen vita. Beau Knapp is.

Sokkal többet vártam ettől a filmtől. A stáblista becsalt, de nem tudok semmit benne, ami fenntartotta volna a figyelmem.

 

Crypto – 5/1 érdektelenre, unalmasra sikerült, hiába szerződtettek nagyobb neveket mellékszerepekre.

https://www.youtube.com/watch?v=kYZut3DWvek

Mit várunk?

Cím: Finch

Készítők: a legnagyobb név a főszereplő, Tom Hanks. A rendező legismertebb munkája a Trónok harca, amelybe több részt rendezett. Hát… nem tudom, az milyen tapasztalat ehhez a filmhez.mit_96.jpg

Műfaj: sci-fi

Cselekmény: Finch valószínűleg az utolsó élő ember a Földön. Épít magának egy androidot, majd a géppel és a kutyájával útra kel.

Várható megjelenés: már tavaly moziba kellett volna kerülnie, de most úgy tűnik, ez is egyike lesz azoknak a filmeknek, amiket eladtak online sugárzásra és idén így válik nézhetővé.

Miért várós?

  • Tom Hanks – megint egy olyan karakter, ami tipikusan rá illik. De nem rémlik, hogy tudósnak láttam már. (Langdon azért bölcsész, nem mérnökember.)
  • A posztapokaliptikus történeteket szeretem.
  • Utolsó ember meg a kutyája – beugrik róla a Legenda vagyok, bár ez nagyon más történet lesz. Azért drukkolok, hogy itt más sors jusson a kutyának.

A tükör mögött

Családos, megszállós, kísértett házas.

Claire és Olivia fiatalon vesztik el az édesanyjukat. A szüleik elváltak, a külföldön élő apjukat még nem sikerült a gyámügynek felkutatni. Így jobb megoldás hiányában a két lányt a nagynénjük gondjaira bízzák, aki a régi családi házban él. Ridegen bánik velük, és rengeteg szabálya van. A legfontosabb, hogy takarodó után nem hagyják el a szobájukat – mivel az övékéhez mosdó is tartozik, WC-re sem szabad kimenniük. Azt is elmondja nekik, a_tukor_mogott.jpghallhatnak gyanús hangokat is – alvajáró, lever dolgokat, ne foglalkozzanak vele. Olivia felfedezi, hogy a leragasztott fal a fürdőben tükröt rejt, de ahogy belenéz, valami rémisztő árnyat lát meg benne. A kisebb, Claire pedig hallja beszélni a maciját, aki éjjel a pincébe igyekszik lecsalni az ígérettel, hogy visszaadja neki az anyját. Mire a lányok feleszmélnek, szembe kell nézniük azzal, hogy Beth nénjük elmegyógyintézetben volt a húga meggyilkolásáért, akit szerinte szellem szállt meg. De mi van, ha az a szellem tényleg itt él, és most őket akarja?

Nem voltak nagy elvárásaim, de ennek a filmnek egyet sem sikerült megugrania. Hiába volt rövid, mégis úgy érzem, hogy sokáig tartott és alig akart vége lenni. Igen, annyire szenvedtem alatta – noha még dolgoztam is közben, míg ment mellettem.

A történet csupa olyan elemből áll össze, amit tucatnyi szellemes horrorból ismerhetünk. Kezdve magával a szellem/démon kísértette házzal, ahol az a lény célja, hogy valakit megszálljon és kiszabaduljon a börtönéből. Folytatva azzal, hogy a gyermek a legfogékonyabb a természetfeletti jelenségre. Zárva azzal, hogy válik mindez családi történetté, megismételve magát a történelem.

A szokásos elemek annyira kiszámíthatóan követik egymást, hogy néha azzal szórakoztattam magam, hogy előre magyaráztam a szereplőknek, hogy mi fog következni. Pl. Olivia nem akarja meglátni, hogy mi történt a testvérével – nekünk sem mutatták meg, de annyira nyilvánvaló az egész! Ez már alapból nem bíztató, de van rosszabb is.

Nem áll össze a történet mitológiája. Senki nem tudja az igazságot, csak elméleteik vannak, amelyeknek a nagyja semmire nem jó. Nincs logika sem a jelenben, sem a múltban. Pontosan az sem derül ki, mi történt 40 éve és most sem értelmes az események logikája. Mondjuk, a gyámügyes nő esete, aki most költözne el a férjével – vagyis, nem egyedülálló, van családja, akik hiányolják! Mégsem tűnik fel senkinek, hogy eltűnt és nem ment haza? Elsikkad, hogy megölték. Mi lett a kocsijával, mert elvileg az is a ház előtt áll, nem volt ideje senkinek elvinni. Mégis, felszívódik, mire jönnek a rendőrök. Vagy ne akarjak ilyeneket összerakni logikailag? Nem fontos, és vonjak vállat? De ilyenek miatt nem bírtam a filmet.

Azzal is problémám volt, hogy a film elején a fiatal Beth és Charles egyidősek voltak, akik éppen összejönni kezdtek volna párként. A jelenben, 40 évvel később Beth tényleg a majdnem 60-as nőnek néznek ki, de a Charlest játszó színész messze nem néz ki erős ötvenesnek, simán 15 évet letagadhatna. El sem akartam hinni, hogy ő ugyanaz a karakter, akit a film elején Beth barátjaként láthattunk.

Nem lett ijesztő. A szellem/démon alig látszik, akkor is csak árnyfigura. Többször ismétlik, ahogy elkapja Claire lábát, és behúzza valahova. Gondolom, az megvolt animálva, aztán felhasználták többször… Jump scream elemekkel operálna, de egyszer sem lepődtem vagy ijedtem meg. Ahogy a sztori, a felbukkanások és berántások is kiszámíthatóak.

A lányokkal szimpatizáltam, csak ezért nem húzom le jobban. Ez a film most nem tetszett.

 

A tükör mögött – 5/2 a kliséket követő, nem túl látványos horror mozi, ami nem is hosszú, mégis untam.

BEHIND YOU Trailer (2020) - YouTube

Mesék a hullaházból

Misztikus, karmás, halálos.

Egy kisváros hullaházába segédet keresnek. Egy fiatal lány jelentkezik, éppen egy temetést követően. Nagyon izgatja is a halott kisfiú esete, de a tulaj arról nem akar beszélni neki. Megmutatja viszont az intézményt, és bemutatja a munkájuk szakaszait. Sam felfigyel a sok könyvre – van itt ugyanis egy szokás. Gyűjtik a történeteket, mesek_a_hullahazbol.jpgmiért és hogyan haltak meg az ide kerülők. Kis bíztatásra Montgomery Dark egy-egy érdekes esetet fel is elevenít: hogyan talált a csaló és tolvaj lány szörnyet a szekrényben, mi lett a lányokat kihasználó diákszövetségi tag sorsa, hogyan jutott el addig egy súlyosan beteg asszony férje, hogy a míg a halál el nem választ ígéretet be akarta teljesíteni. Sam befejezésképpen elmondja a maga történetét is, amely szorosan kapcsolódik a halott kisfiúhoz, és minden résztvevő jövőjére hatással lesz.

Jópofa film lett ez, amit akár sorozatként is nézhetünk. Az elmesélt történetek pont alkalmasak arra, hogy azoknak a határainál megálljunk, és később nézzük tovább. Persze, nem olyan hosszú az egész, hogy erre feltétlen szükség van.

Nincs 2 óra a játékidő, és az elbeszélt történetek hossza eltérő. Vannak egészen rövidek, mint a szélhámos lányé, ami alig pár perc, míg más történetek hosszabbak.

Kicsit olyan, mint a Rémségek könyvében a városi legendák gyűjteménye, csak itt klasszikus és kevésbé örök horror történetek kerülnek elő. A más dimenzióba átrántó szörnyet láttam már másban is, és volt olyan sorozat is, amely arra épült, hogy a házasfelek hogyan intézik el egymást, amikor már a halál elválaszt résznél akarnak tartani. Ahogy belegondolok, a terhes férfiak ötlete sem új – igaz, a Junior komédia volt és nem horror, vagyis a színezetet azért megváltoztatták is.

Van egy metafilmes rész is benne, amikor Dark és Sam elemzik az elmondott történeteket. Egészen szórakoztatónak találtam, ahogy rámutatnak arra, hogy mi a közös ezekben a történetekben. Szerkezetben, mondanivalóban is. A karma – aki rosszat tesz, előbb-utóbb meg kell fizetnie érte.

Azt díjaztam, ahogy ezt kimondják sokkal előbb is – vagyis, tudjuk, hogy ez a film üzenete és minden erre fog kifutni. Mégis, Dark és Sam történetében újszerű poénként tudják eladni újra. A keret is összeáll saját horror történetté – még a klasszikus vég sem marad el. A gonosz sosem hal meg igazán, a Fogtündér is vissza fog térni… Ki az a Fogtündér? Azért minden történetet nem mesélek el előre!

Ránézésre nem egy nagy költségvetésű produkció, nem is használnak sok látványelemet. Ami van, annak nagy része inkább hatás és maszkok, jelmezek, smink. Nem hiányzott több, mert itt ötlettel szépen kipótoltak mindent. Azt is bírtam, hogy nem jump scream elemek adják el a sztorit. A szereplők elemi félelmei és a karma adják el, nem azon kell ijedezi, hogy hirtelen kinyúl valaki/valami valahonnan. Ami ilyen elem lenne, mint a végén azok a szellemgyerekek, azok értek benne a legkevesebbet.

Mivel antológia, nagy szerepek sincsenek benne, csak pár perces feltűnések. Ezeket korrekten megoldották és azért lehet ismerős arcokat is találni benne. Jacob Elordi egyike a Netflix tinifilm sztárjainak, Clancy Brown meg annyi mindenben szerepelt már, hogy szerintem ránézésre be fog ugrani az arca sokaknak. Ez a szerep jól is állt neki.

Számomra kellemes szórakozás volt, egy kis vidám esti horror matiné.

 

Mesék a hullaházból – 5/4 az antológia szerkezet eladta. Némelyik sztori klisés, de összességében szórakoztató lett.

THE MORTUARY COLLECTION Official Trailer (2020) Horror Movie - YouTube

Idézzünk!

Mindenkinek meg kell halnia. Ez az élet normális menete szerte az univerzumban. Néhányan tovább bírják másoknál, de minden organizmus, amelyik létezik, egyszer megszűnik létezni. Az állatok tudják ezt. Ők harmóniában élnek a Földdel, ahogy annak lennie kell. Mindenki, akit megölök az eszközömmel, amúgy is meghalna. Én legalább jó okkal ölöm meg őket. Az embereknél ez máshogy működik. Az emberek azért ölnek, mert tudják, hogy kicsik, jelentéktelenek és gyengék. A gyilkolástól erősnek érzik magukat, még ha csak egy pillanatra is. (Resident Alien)

 

A szavak törpék, a tettek óriások. (Hunters)

 

(Amikor Couch nem jut át a bürokrácián, egy CIA ügynök barátnál próbálkozik.)

  • Egy kicsit túlgondolod a dolgot, pajtás. Vagy küzdj a csapatért, vagy menj le a pályáról.
  • Az én feladatom, hogy halálos ítéletet hozzanak Slahi ellen. Senki sem fog oda besétálni, sem te, sem az elnök. Ez az én feladatom. De ha tévedek, és eljön a számadás napja, én leszek az, aki felelősséggel tartozik majd.
  • És ki fog felelni Bruce haláláért?
  • Az ő nevét is bele akarod venni?
  • Nem. Fogalmad sincs, mi mit tudunk. A roncsok között összeszedett bizonyítékok szerint, a 175-ös járaton a terroristák első dolga az volt, összeszabdalni az egyik légi kísérőt, hogy kicsalják Bruce-t, a pilótát, aki kinyitotta a pilótafülke ajtaját, hogy a segítségére siessen. Aztán egy késsel elvágták a torkát, és hagyták elvérezni a fedélzeten, miközben a gép becsapódott a toronyba. Valakinek ezért felelnie kell.
  • Valakinek, de nem akárkinek. (The Mauritanian)

 

Nem ettől félünk mindannyian? Hogy nem fognak minket szeretni? Hogy egyedül maradunk? (The Wilds)

 

  • Legjobb és legrosszabb lottó a világon: a szülők és szerelmek, amiket kaphatsz.
  • Ja, és cipelheted magaddal a sebeket életed hátralévő részében. (Chicago PD)

 

(Szép családi emlékek… avagy a testvérek tervet szövetkeznek.)

  • Te és én jó csapat vagyunk, nem? Mindig megtaláltuk, hová rejtették a karácsonyi ajándékokat.
  • Így van. Sosem volt meglepetés a fa alatt. Minden karácsonyt elrontottunk.
  • Igen, mindegyiket. Ez az! (Zoey’s Extraordinary Playlist)

 

  • Nem végezhetek napi három harci gyakorlatot.
  • Szűkös határidővel kell működőképessé tennem ezt a csapatot.
  • Amikor átváltozom, fiatalabb leszek. Ez az átok része, amiből a képességem is fakad. Nem nézek ki annyinak, de 24 éves vagyok. Régen Monster Woman voltam, de aztán túl nehéz lett elmagyarázni, szóval... hacsak nem akarsz pelenkázni, akkor a napi három gyakorlat sok.
  • Én nem... persze. Bocsánatot kérek! Nehéz lehet.
  • Lehetetlen a normális kapcsolat ilyen kinézettel. A srácok, akik érdeklődnek irántam, vagy kamaszok vagy regisztrált szexuális bűnözők. (Invincible)

 

Akár a vírus, a szívfájdalom is fertőz. És ha elkezdi, nehéz megállítani. Néha újra lehet indítani, és elölről kezdeni. De akkor is visszasírja az ember az elejét, amikor még tiszta volt a merevlemez. És a világ tele volt lehetőségekkel. (Young Sheldon)

 

  • Kibukni az eligazításon az első nap? Ez biztos rekord.
  • Hallottam egy újoncról, aki elgázolta a kapitányát amikor behajtott a parkolóba. De biztos, hogy ez csak városi legenda. (The Rookie)

2067

Földet mentő, időutazós, küldetést vállaló.

Ethan még kisgyermek volt, amikor elveszítette tudós apját és az édesanyját is. Egy új barát vigyázott rá, és volt mellette utána. Most szerelőként dolgozik a világ legnagyobb belélegezhető oxigént előállító gyárában, és igyekszik életben tartani a feleségét, aki a kor betegségében szenved, oxigénhiány miatti sorvadásban. Egy nap hívatják a vezetőségből, és megmutatják neki, min dolgozott az apja a halála előtt. Egy portálon, mellyel a jövőbe lehet menni. Egy embert van energiájuk küldeni, és egy üzenetben kérték, az Ethan legyen. 400 évet megy előre,2067.jpg abban a reményben, hogy ott talál embereket, akik át tudják adni a kór ellenszerét. Ám ott csak a puszta természetet találja, és a saját testét, a koponyájában egy golyó ütötte sebbel. Jude érkezik utána, együtt üzemelik be a gépet, hogy vissza tudjanak menni – de a fiú fejében szöget üt, hogy ezzel nem változik semmi. Hogy adjon esélyt az emberiségnek, a feleségének is? Az úton a múltra is kap pár új választ.

A katasztrófafilmekből már láthattunk pár verziót, mi fogja az emberiség vesztét okozni. Terminátorok és a mátrix, a felmelegedés és a víz teljes hiánya, vagy éppen egy újabb jégkorszak. Vulkánkitörések, ufók, vírusok és génmódosított állatok. Arra viszont nem emlékszem, hogy ez előtt olyat láttam volna, amiben az emberiség megfullad.

A film legérdekesebb része számomra a felvezetés volt – amikor pár mondatban elmondták, hogy az emberiség mennyire semmibe vette a saját környezetromboló hatását és közben egy Föld golyón mutatták, ahogy a különféle ember előidézte katasztrófák, mint a szmogfelhők, hogyan tették egyre lakatlanabbá a bolygót. Ugyan még ez a rész sem lett szép, nem túl jó a technika mögötte, de ennek még volt hatása. Globális képet ad.

Bár már itt megjegyezném, arra nincs normális utalás, hogy miért pont az oxigén fogy ki. Az állatok kihalásáról később van egy rövid híradórészlet a háttérben, de nem tudni, hogyan jutunk pont ehhez a végzethez.

Majd jött Ethan története, és nagyon nem lett szimpatikus nekem a főszereplő. Nem egy hős alkat, ő nem az emberiséget akarja megmenteni, mindössze a feleségét akarja életben tartani. Meg van sértődve máig az apjára, és jelentéktelen figura is. Az csak rátesz egy lapáttal, hogy valakinek olyan ötlete támadt, hogy legyen egy kis bajusza Kodi Smit-McPhee karakterének. Amúgy sem egy férfias jelenség a színész, de ezzel a bajusszal inkább meg se mondom, mi jutott róla eszembe. Maradjunk annyiban, hogy most azzal is küzdöttem, hogy egyáltalán ránézni tudjak röhögés nélkül a főszereplőre.

Különben sem erős darab ez színészileg. A barát, a feleség, de a film főellensége is annyira kevés eszközzel játszik, hogy összesen 2-3 arckifejezést lehet rajtuk felfedezni. Ryan Kwanten pont ugyanúgy néz ki atyai jóbarátnak, mint a bűnbánó alaknak, aki végig tudta az igazat és most végig kell néznie, ahogy erre Ethan karaktere is rájön. Itt még az sem menti, ami a True Bloodban. Itt nincs olyan csaj, aki elalélna, ha ledobja a pólóját…

A látvány jól megy a színészi alulteljesítéshez. Se a tönkrement világ, se az ember nélküli világ nem lett látványos, és kaptunk összesen vagy három helyszínt. Talán csak egy jobb kép van az egész filmben, amikor megmutatják azt is, hogy néz ki egy olyan emberiség városa, aki tanult a hibáiból és meg tudta menteni magát, a bolygót is.

Szívesen tennék a végére valami pozitív dolgot, de nem akar menni. Egysíkú, egyetlen csavarra ráhúzva – gyorsan feledhető darab.

 

2067 – 5/2 a vége csavarért nem érte megnézni, pedig az ad értelmet az egésznek, addig gyötrelmes.

2067 Official Trailer (2020) Sci-Fi Movie - YouTube

5 film, amit látnod kell

Jog és igazság

f5_93.jpg5: Perry Mason – hogyan lett Perry Mason a védőügyvédek ásza? Kezdetben csak egy veterán volt, aki alkoholizálás mellett magánnyomozóként ténykedett. Éppen egy ügyön dolgoztak, amikor barátja és főnöke, az ügyvéd meghal. A titkárnőjével összefogva Perry jogi végzettséget szerez, és maga viszi végig az ügyet, az igazságot szem előtt tartva.f4_108.jpg

4: Amerikai hóhér – két férfit raboltak el, és kikötözve találják magukat. Mindenfelé kamerák vannak. Majd az elrablójuk, egy fiatalember közli, ez most a tárgyalásuk. A napokban kivégeztek egy férfit, az elrabolt bíró elnökletével lezajlott tárgyalás után. Szerinte a bíró tett arról, hogy ez az eredmény szülessen. Egy ártatlant küldött a halálba. A szándékai komolyságát bemutatva megöli a fiatalabb férfit, majd a nézőkre bízza, mi legyen a f3_123.jpgbíró sorsa.

3: Sötét vizeken – Rob vállalati jogász, a nagy cégek védelmezője. Szívességből megy ki egy helyszínre, ahol a gazda azt állítja, a szomszédjában levő nagyvállalat a folyóba ürítette a vegyi anyagokat, ettől haltak meg a tehenei. A bizonyítékok gyökeres változást idéznek elő az ügyvédben, aki oldalt vált és igazságot akar szolgáltatni a cégekkel szemben, kerüljön az a szakmai előmenetelébe vagyf2_128.jpg évekbe akár.

2: Spotlight – a Boston Globe új főszerkesztőt kap, aki más szemmel tekint az újságírásra. Így a riporterek egy eset nyomába erednek, melyben egy papot vádoltak pedofíliával és visszaélésekkel. Ahogy belemerülnek az ügybe, rá kell jönniük, hogy ez sokkal több, mint egyszeri eset és mennyi mindent rejt el az egyház fala. Ha a jog nem tett semmit, majd ők fognak és feltárják az igazságot.

1: The Good Fight – Diane minden megtakarítása elveszik, így a nyugdíj helyett kénytelen megint munkába állni. Egy olyan cégnél kap állást, ahol megvannak a saját politikai hagyományok. Gyűlölik Trumpot, Diane még egy szervezet munkájába is bekapcsolódik, akik az elnök ellen ténykednek. Képviselik a rendőri brutalitás miatt szenvedőket. Egy hagyományosan fekete cég, amelyben Diane keresi a helyét és az ügyeket, melyeket képviselhet a bíróságon – korrupció pedig mindenfelé akad.f1_126.jpg

Nobody

Családot védő, régi szokásokhoz visszatérő, leszámolós.nobody.jpeg

Hutch Mansell békés életet él: kertvárosban, az apósa cégében dolgozva. A felesége már csak átnéz rajta, a fia inkább a nagybátyjában keresi a példát, már csak a kislánya mutatja ki a szeretetét az apja felé. Amikor betörnek hozzájuk, Hutch nem bocsátkozik harcba, és a fiára is ráparancsol, hogy engedje el a rablót, akit elkapott. Ettől kezdve még inkább érzi a családja csendes megvetését, mintha nem is férfi lenne. Amikor kiderül, hogy a kislánya karkötőjét is elvitték, valami elpattan benne. Éjjel felkerekedik, és a rablók nyomába ered. Majd egy buszon rendezi le a randalírozó fiatalembereket. Balszerencséjére az egyik kórházba juttatott srác bátyja az orosz maffia egyik kemény tagja, aki bosszút esküszik. Hutch családja is szembesül azzal, hogy a csendes férfi álcájában egy kemény CIA gyilkos rejtőzött.

Simán rá lehet nyomni a reklámszöveget, hogy a John Wick készítőjének a produkciója. Itt még az is áll, hogy ezzel egész jól be lehet lőni, kinek való ez a film. Van annyi hasonlóság a két történet és hős között, hogy könnyeden rá lehet mondani, hogy a John Wick recept alapján főztek egy újabb akciófilmet nekünk.

Ami működött a John Wickben, itt is megtalálta a helyét. Hutch annyira ártalmatlannak tűnik, hogy a film eleji alakja eszembe juttatta az Amerikai szépségből a kezdetben életunt Lestert. Aztán felpörög pont úgy, mint a Rémkirály. Egyik akció követi a másikat, és Hutch megy előre rendületlenül. Itt is egy komplett bűnbandával kell szembenéznie, és a régi kiképzés és beidegződések feltámadnak. Csak abban más a két személyiség, hogy John a törvény sötét, Hutch a világos felén állva szerzett gyilkos hírnevet. Johnnak már nem maradt vesztenivalója, Hutch családos és meg is akarja tartani a nőjét és a két gyereküket. Vagyis, nem ugyanaz, de elég sok minden egyezik, hogy felismerhető legyen a recept.

Az agyunk nem kell hozzá, de itt nem is volt rá igényem. Simán elszórakoztam azon, ahogy egymásnak feszül Hutch és Yulian. Autós üldözés, mindenféle fegyverrel kézi tusa, a nyomok profi eltüntetése – ez az alap. Erre épülnek rá az egyéb humoros elemek – jó, némelyike elég sötét humor, de az nekem bejön. Kezdve azzal, ahogy Yulian az egyik pillanatban kedélyesen énekel a színpadon a bárjában, a másikban meg illusztrálja egy sörös üveggel és egy random orosszal, hogy miért is kemény fickó. De lehetne említeni Hutch apját az öregek otthonában, vagy a család reakcióját, amikor számukra is nyilvánvaló lesz, hogy a családfő nem az a nyámnyila alak, akinek addig gondolták. Az egyik kedvencem meg, amikor a hacker csaj szembesül azzal, kivel akar háborúzni a főnöke és lelép. Az kész…

Talán egysorosokat nem fogok idézgetni belőle, de ettől függetlenül hangulatos és jó volt nézni a filmet. Erre szokás azt mondani, hogy macsó? Annak idején a Golyózápor volt ilyesmi, majd jött a John Wick. Ez utóbbit nem véletlenül emlegetem annyit, már vannak pletykák, amiket egyelőre cáfolnak, hogy összehozzák a két szereplőt egy közös kalandra, vagy legalább egy feltűnés erejéig. Nem tűnik elképzelhetetlennek különben, de azért nem bánnám, ha valahogy szövetségesek lennének és nem ellenségek.

A szereposztás annyira nem sztárszereposztás, de azért így sincs az embernek oka panaszra. Bob Odenkirk elhitette a film eleji szerencsétlen alakot, majd az akcióhőst is. Keanu talán a nagyobb név, de Odenkirk több arccal játszik. Akit még ki kell emelni, Christopher Lloyd, mint az öregebb Mansell. Elsőre meg se ismertem, de aztán a nagypapa is szolgálatba helyezte magát. Így kell pár rövid jelenettel is nyomot hagyni…

A Mortal Kombat új verziójától vártam többet, de ebben volt meg a szórakoztató faktor.

Most érdeklődve várom, mi lesz a film és a karakterek sorsa. Nézném tovább is, bár ezt a poént nem tudják még egyszer ellőni – vagy esetleg a család is harciasabbá válna?

 

Nobody – 5/4,5 elhinni nem fogom, de remek szórakozás volt jó akciójelenetekkel, sok tesztoszteronnal.

https://www.youtube.com/watch?v=wZti8QKBWPo

Várható heti megjelenések

Mozi: 

  • David Copperfield rendkívüli élete - amerikai/angol dramedy
  • Egy évem Salingerrel - ír/kanadai dráma
  • Gyilkos szerepben - svéd thriller
  • Monster Hunter - amerikai/német/japán/kínai fantasy, akció
  • Spirál - magyar dráma
  • Szuperagy - amerikai romantikus komédia
  • The Doorman - amerikai thriller, akció
  • Wendy - amerikai fantasy, dráma

 

 

süti beállítások módosítása
Mobil