Minden napra egy film

Minden napra egy film

Farkasbőrben

2021. január 24. - BBerni86

Falkás, hatalomért küzdő, helyes útra lépő.

A Vonyítóknak megvannak a maguk hagyományai. Farkasemberek, de nem bántanak senkit, holdas éjeken a vadonban futnak, különben rendes emberi életet élnek. A Vonyítók feje már özvegy, egy kisfia van, Freddy. A gyerek már alig várja, hogy elég idős legyen, és ő is átváltozhasson, futhasson a falkával. Egy este emberként tart az apjával, de baj lesz belőle: egy fagylaltárus meglátja, és azt hiszi, a farkas a gyerekre támadt és bántja. Ahogy nyugtatni próbálták, Freddy apja és az árus lezuhantak a szikláról. A fiú nagybátyja vette át a falkát, aki a kutyák farkasborben.jpgellen hirdetett hadjáratot. Az árus pedig őrzi a holdkövet, ami azon az éjjel került a birtokába. Freddy elég idős lesz, és a falka várja, hogy átvegye a vezetést. Ám a fiúból nem farkas, pudli lesz az átváltozás után. Ha nem akarja, hogy kitaszítsák, vissza kell szereznie a holdkövet és bizonyítania, a nagybátyja miben mesterkedik. Pár új baráttal talán van is esélye a sikerre…

Milyen egy jó mese? A Pixar megalkotta a receptet, és a DreamWorks néha meglepően jól utánozza. Fontos egy olyan történet, ami egyszerre tud kicsikhez és nagyobbakhoz is szólni. A humort is úgy kell adagolni, hogy mindenki megtalálja benne a szórakozását. Kell egy pozitív üzenet, szimpatikus karakter és bizony az is kell, hogy jól nézzen ki a mese.

A Farkasbőrben ebből semmit nem teljesít, ha szigorú vagyok vele.

Jó történet? Ahhoz ennél több kellene. Arról nem is beszélve, hogy egyes elemei annyira nem logikusak, hogy fájdalom volt nézni. Egy vérfarkas kölyök ugyan miért és hogyan változna kutyává? Ugyan közel van egymáshoz a két faj – kutya és farkas – de azért nem annyira, hogy a vérfarkas vérpudli legyen.

Az is, ahogy a nagybácsi gonosz és hatalmat akar – Zordon és Mufasa, de mondhatnék ókori klasszikusokat is – nem újdonság. Legfeljebb az, hogy mit akar a kutyákkal kezdeni. Ez annyira mese, hogy még egy mészárlás vagy valami drasztikus sem lehet benne, csak röhejes elem. Paróka – kutyából paróka! Ennyire még Szörnyella de Frász sem volt elmebeteg.

Csak kicsikhez szól a sztori, mert nekik még elmegy ez a gyűrűt visszaszerző, falka előtt bizonyító mese, amiben a srác pudliként a kutyákban lel barátokra. Felnőttként egy meglepetés volt a sztoriban: amikor kiderült, hogy a kutyamenhely alatt milyen szörnyet őriznek. Azon azért meglepődtem.

Humor – szintén, csak a kicsiknek. Legalábbis nagyon remélem, hogy azon, hogy a kutya pisilni kezd, és nem bírja abbahagyni, mindenkit beterít, nem felnőtteknek lett szánva. Mondjuk, egy értelmes gyerek se ezen vigyorog. Vagy, hogy a gyerekké visszaváltozott srác hogyan surran át a városon… jaj.

A pozitív üzenet van meg leginkább. Nem az számít, milyen fajba tartozol, hanem a szíved ereje. A barátság, a család a pozitív értékek ebben a mesében.

A karakterek… vagy nagyon sablonosak, vagy nagyon ismerősek máshonnan. A vagány kóbor eb, akiből jó barát lesz? A kicsi kutya, aki a legnagyobb harcos az összes között, hogy kompenzálja a méretét? A hataloméhes nagybácsi, a jószívű főszereplő? Ismerős mind.

Az csak rátesz egy lapáttal, hogy nem szép a mese grafikája. Kutyák vagy farkasok, mindkettő egyformán rosszul nézett ki. Azt meg már minősíteni sem akarom, amikor a nagyi és a kutyamenhelyes nő vívott nindzsa harcot…

Pedig én bírom a kutyás meséket. Ezt azonban nem sikerült.

 

Farkasbőrben – 5/2 a grafika nem lett szép, a történet 12 egy tucat, csak a végén akadt egy meglepőbb csavar.

100% Wolf | Official Trailer | August 27 - YouTube

Kisvárosra hangolva

1. évad

Templomi kórust átvevő, gyászoló, barátokat találó.

Arthur Cochran professzor élete a zene és a felesége volt – most mindkettőtől el kell köszönnie. Az asszonyt legyőzte a betegsége, a férje már csak gyászolhatja az elvesztett nőt. Az egyetem, ahol Arthur tanszékvezető volt, pedig nem kér többet a szakmájában zseniális, de nehéz természetű zenészből. Arthur éppen a neje sírjánál próbál öngyilkosságot elkövetni, amikor meghallja a templomból érkező zenét. A kórus rémes, hamis és így még öngyilkos se bír lenni. Bemegy rendet tenni, és mire észbe kap, már tőle várják, hogy felkészítse a kórusok perfect_harmony.jpgversenyére a templomi kórust. Mivel a rivális kórus vezetője az a férfi, aki miatt nem temethette oda a feleségét, ahova az asszony kérte, a bosszú elég motiváció, hogy a kórus élére álljon és borsot törjön a férfi orra alá. Csak azzal nem számol, ha befogadja ez a közösség, többet nem lesz nyugta, és mindenbe elkezdik bevonni.

Tipikusan az a sorozat, amit egyszer megnéz az ember, aztán gyorsan el is felejti. Emlékezetes poén, dráma nincs benne, de egy fél órára kikapcsolódás. Mondjuk, ezzel nem is lehet nézettségi rekordokat dönteni, így az sem meglepő, hogy 1 évad után el lett kaszálva a sorozat. Vagyis, ez a pár rész készült és annyi.

A történet központi alakja Arthur, aki újra felfedezi az életszeretetet a lökött templomi kórus mellett. Így van benne zene, kisváros, vidéki tahók és kultúremberek közti különbségre épülő humor. Próbál szívhez szóló is lenne, de azok a részei tudtak a legkevésbé érdekelni.

Valahogy azt igyekeznek sugallni, hogy ezek az emberek ugyan tanulatlanok és faragatlanok, van egy csomó hibájuk, de közösségként összetartanak és nagyon ki tudnak tartani egymás mellett, és segítik, akit befogadnak. Ez olyan, mintha egyszerre adnának nekik egy pofont és simogatnák meg a fejüket. Mert az annyira előítéletes, hogy mindenki vidéki buta – itt szinte mindenki az is –, miközben meg emberileg értékesnek igyekeznek mutatni őket.

Nekem azért sok volt az olyasmi, amivel degradálják őket. Nem viccesnek éltem meg az ilyesmit benne, hanem zavartak. Pedig a poénok egy jelentőr része arra épül, hogy Arthur mennyire nehezen tudja elfogadni az itteni szokásokat, és mégis, hogyan próbálják őt is belevonni mindenbe.

A kórus tagjai megkapják a maguk kis történeteit és drámáit, de mindegyik csak a felszínt kapargatja és mélyen nem mennek bele semmibe. Ha komolyabb vizek felé fordulnak, azonnal jön valami, ami az olcsó szórakoztatás felé tereli őket. Vegyük csak Dwayne családját! Akikkel azért van konfliktusa, mert Dwayne vegán és nem akar húst enni?

Ebben is van egy minimális keresztény propaganda, de szerencsére inkább a közösség összetartó erejét emelik ki, nem azt, hogy az egyház milyen. Arthur is kritikusan áll a témához, az egyik kedvenc részem volt, amikor a pappal azon vitatkoztak, hogy jó vagy rossz-e az egyház.

A zene – abból többet vártam, de az inkább csak a háttere annak, hogy mi tartja össze ezeket az embereket: egy kórus tagjai. Szinte azonnal jók lesznek, már az első részben annyit fejlődtek, hogy simán különdíjat nyernek.

Két ismerős színész akad benne, mindketten tartottak ennél előbbre is. Bradley Whitford és Anna Camp számára is csúszásnak érződik ez a sorozat, pláne, hogy el is lettek kaszálva. Az is olyan rossz érzés, hogy a Pitch Perfect után templomkórusba dugták a színésznőt.

A középmezőny közepe – rosszabb, de jobb is bőven akad ennél a sorozatnál.

 

Kisvárosra hangolva – 5/3 olcsó humorú, de alapvetően szerethető sorozat, ami aranyosan teszi egymásra a kliséket.

PERFECT HARMONY Official Trailer (HD) Bradley Whitford NBC - YouTube

SpoilerZóna

- Halálos harcmező

Leo lecsapni készül a terroristákra, de tudja, hogy van a testében egy jeladó, ami miatt nem tud odajutni észrevétlenül. Harp kiszedi neki, és vele tart.

f1_98.jpgNagy küzdelem, a végén a drónokat is be kell vetni, és szétrobbantani mindent. Harp túléli, de tesz egy felfedezést: Leót halottnak hiszik, elpusztult a robbanásban a sereg szerint. Szerinte nem. Rájön, nem jeladót szedett ki belőle, hanem a vészkapcsolót. Most már olyan műveleteket is végezhet, melyeket korábban tiltottak neki. Az atomarzenál kulcsa nála van, és használni is akarja.

Harp a nyomába ered, és Leo nem is tagadja. Megelőző csapárt kell mérni. Most 1-2 milliót megöl, de azzal véget vet a háborúnak és leszámolnak a mesterséges lényekkel, drónokkal és emberibb lesz a világ. Harp nem hagyhatja, hogy annyi embert megöljön, megállítja.

- Hazafutás

Egy újságcikkben fedik fel, hogy Tyler igazából Cory fia. A gyerek is látja a lapot és számon kéri a szüleit. Emma nagyon ki is akad.

Cory amúgy is rosszul áll: nem elég, hogy nem került be az All Star válogatottba, a csapatából is kidobják. Annyira a mélyponton van, hogy kínjában csak a paphoz tud fordulni, aki az AA gyűléseket tartotta. Jobban akar lenni, és f2_101.jpgaz apja emlékével is megbékélni. Visszaszerezni a családját.

Egy környékbeli profi csapat szerződteti le, eljár a templomba és a gyűlésekre, kezd jobban lenni. A sógornőjét kéri meg, hogy próbálkozzon Emmánál, a fiával menjenek el a meccsre, meghívta az egész kölyökcsapatot. Nem mennek. Már hazafelé tart, amikor Emma és Tyler odaérnek. Megmutatja a fiának a stadiont. Amikor elköszönnek, megmondja Emmának, hogy velük akar lenni, a család része lenni. Amennyire a nő engedi neki.

Emma elmenne a gyerekkel, de a fiú megjegyzi neki, hogy hallgasson a szívére. Emma Cory után szalad, és kibékülnek. A végén a templomban vannak, Cory mellett már ott van Emma.

A podolszki kadétok

Háborús, útszakaszt védő, életet feláldozó.

A II. világháború idején a németek megindulnak Moszkva felé. Egyre közelebb érnek, és a hadvezetésnek nincs más választása, be kell vonnia a fiatalokat is a hon védelmébe. A két podolszki iskolában közel 3500 diák tanult, lövésztisztnek. 18-19 éves fiúk, akikre tiszti karrier és a hadak vezetése várt volna, de ha nem mennek most a a_podolszki_kadetok.jpgfrontra ágyútölteléknek, nem lesz már haza, amit később megvédhetnének. 5 napig kellene tartaniuk a moszkvai utat, amíg átvezényelnek katonákat ide. Ám a helyszínen azzal szembesülnek, hogy a védállások nincsenek kiépítve, az ígért ellátmány nem érkezik meg, a németek viszont áttörték a frontot és a várt felmentő sereg helyett csak még több német gyalogos és tank érkezik. Miközben a fiúk egymásba és az ápolónőként szolgáló barátnőikbe kapaszkodnak, az lebeg a szemük előtt, hogy megvédjék a hazát, bármi is legyen az ára.

Miről lehet megismerni egy nagy, klasszikus, amerikai stílusú háborús filmet? Nagy valószínűséggel látványos lesz, és minden hős katona megússza élve, vagy egy-egy önfeláldozással a többiek győztesként és élve térhetnek haza. De amúgy is szívesen alkalmazzák ezt a módszert a rendezők: kiválasztanak egy karaktert, akit megszerettetnek a nézővel, aztán a végén ő hal meg a többiekért, így szomorkodhatunk is, de diadal is lesz a végén. A másik központi, megkedveltetett karakter meg kap egy happy endet.

Nos, ez nem egy amerikai film, hanem orosz. Akik híresek arról, hogy a hazáért meghalnak. A Csernobil sorozatban is ott volt nyíltan, hogy az orosz ember milyen könnyen menetel a halálba és áldozza fel magát. Itt ugyanezt mutatják meg, csak annyival tragikusabb a történet, hogy 18-19 éves fiúk mennek így a vesztőhelyre, akik még igazán nem is élhettek. Mégis, ahogy mondani tudják, hogy ők Moszkvát védik és érte halnak meg… Itt egy sincs, aki megfutamodna, és amikor a sebesülteket biztonságba akarják küldeni, ők képesek szavazni és kérvényt írni, hogy maradhassak. Ha lőni nem is tudnak, hordhatnak lőszert annak, aki tud. Valahol roppant tragikusnak érzem ezt a történetet, és minden hősies máz ellenére én sajnáltam ezeket a fiukat.

Itt is van 2-3 kiemelt karakter, akik személyes történetet is kapnak a honvédelem mellé. Lavrov árva volt, és neki a lövésziskola nagy társadalmi előrelépés is. Pokolian tehetséges, és a legjobb barátja elől veszi el az iskola legjobbja címet. Nem is ebből lesz a konfliktus, hanem egy lányon. Mindkét fiú ugyanabba az ápolónő növendékbe szeret bele, és ez okoz gondokat. A háború aztán ezt is gyorsan átértékeli.

Háborús film, és keményen azt látjuk, ahogy a németek jönnek, küzdenek a hídért és a fiúk meghalnak a védelmében. Akadnak egészen brutális részek is – amikor egy egész szakaszt porig bombáznak a németek, amikor megindulnak a lángszórókkal és égnek a srácok, vagy ahogy súlyos sebekkel a kórházban haldokolnak.

Nem is vette be könnyen a gyomrom, ahogy egyszerre éreztem azt, hogy hősöket mutatnak, akik nagy áldozatot hoztak és példaképek, ugyanakkor áldozati bárányok is és van háborúellenes hang is a filmben. Mert nem egy vezető érzi, hogy nem helyes gyerekeket ide küldeni, és a halálba vezetni őket. De az orosz fatalizmus totálisan benne van: a főszereplők között is van, aki túlélhetné és hazamehetne, de a végsőkig ott marad és hősi halált hal.

Annyi orosz filmet nem nézek, hogy a színészeket megjegyezzem, de itt tömeg is van.

Hatásos is, látványos is, de az érzelmi hatásaival még birkózom kicsit.

 

A podolszki kadétok – 5/4 film a hősies helytállásról az önfeláldozásról, elég látványosan, és nem hősies meseként.

The Last Frontier ★ Russian movie trailer - YouTube

Ratched

1. évad

Elmegyógyintézetes, testvéri kapcsos, bűnügyi.

Edmund Tolleson úgy tudta, az anyja egykori apáca volt, akit megerőszakolt a pap. Ebből született a fiú, aki az anyja halála után nevelőszülőköz került. Fiatalemberként az apja nyomába ered és lemészárolja a papokkal együtt, ahol rátalál. Most egy elmegyógyintézetben vár döntésre: őrült, és kezelésre szorul, vagy tudta mit tesz, és bíróság elé állhat? Az intézetbe egy új nővér érkezik, aki trükközik annyit, hogy felvegyék. Mildred Ratched, akinek van egy titkos célja és sok múltbeli titka. Nincs ezzel egyedül: a halál egykori angyala egy olyan doktor mellé kerül, aki bedrogozva amputálta egy betege kezeit. Miközben a kormányzó a munkájuk iránt érdeklődik, képbe kerül a fürdő terápia, egy gyilkolni érkező magánnyomozó, egy veszélyre gerjedő ápolónő.ratched.jpg

Már azért láttam annyi Ryan Murphy produkciót, hogy egyes jellemzőket azonnal észreveszek. Tudtam is, mit várhatok a producer nevével eladott sorozatban. Mégis, hiába minden előismeret, ennek a végére csak fogtam a fejem, hogy ez mennyire beteg egy műsor. Igaz, ha már elmegyógyintézetben játszódik nagyrészt…

Már van hasonló témában gyakorlata, a kedvenc AHS évadom egy ennél is sötétebb elmegyógyintézetben játszódott. Itt is észrevenni, hogy a barbár gyógyítási módszerek remek horror anyagot csempésznek a történetbe. Maga a lobotómia is brutális egy módszer – azt nem is nagyon bírtam nézni, amikor szemen át végezték, de már csak a hangok is fájtak. De a hideg-meleg vizes fürdetés extrém hidegen és forrón is brutális egy dolog. Nem is igazán a brutális részek fájtak, hanem amikor elmentek egy furcsa irányba. Ahogy szinte giccses és különc akart lenni egyszerre.

Ratched története is így alakult. Bőven van sötét titok a nő múltjában, amitől torzult a személyisége. A gyerekkorában, ahogy kihasználták. Majd ápolónőkánt a halál angyalának szerepe, ami több szinten visszaköszön a jelenében. Sok mindenért lehet sajnálni, különben Edmundot is, de ők nem vészelték át egészségesen a velük történteket. Valahol mindketten szociopaták és gyilkosok, szinte antihősök.

Ahogy belegondolok, íve van annak, ahogy a kapcsolatuk alakul, és szembe fordulnak egymással. Mindketten kapnak egy esélyt egy társ mellett változni, csak Edmund története rossz véget ér, neki az erőszak marad, míg Mildred elindulhat egy egészségesebb úton. Viszont egyiket sem tudom annyira bírni vagy együttérezni vele, hogy drukkoljak neki. Edmund túlzottan pszichopata a végére, Mildred meg jó próbál lenni, annak látszik, pedig nem az. Ahhoz túl bűnös, és nálam neki is fizetni kellene a tetteiért, nem érdemel ő sem happy endet ebben a történetben.

Harsány, az érzékeket megterhelő ez a sorozat, amit gyakran vizuálisan sem egyszerű befogadni. Murphy már úgy keveri a giccset horrorral, bulvárral, hogy az is megy a védjegyei közé. Itt is megcsinálta. Különösnek is éreztem a sorozatot, a végére soknak is.

Az sem fog meglepni senkit, hogy Murphy nagy LMBTQ frontharcos, és itt is többször felmerülnek a szexuális irányultságok. De most nem ez volt a legsokkolóbb a sorozatban.

Ryan Murphy sorozataiban gyakran foglalkoztatja ugyanazokat a színészeket. Az AHS-ből került ide Sarah Paulson – nagyon sok hasonló karaktert játszik újabban – és Finn Wittrock. Ő előszedhette az arcát, amit az AHS cirkuszos évadában hozott. De nagyon sok ismerős színész került be, akad itt Sharon Stone mellett Corey Stoll, Sophie Okonedo is többek között. Utóbbi különben borzongatóan játssza a többszörös személyiséget.

A sorozat 2 évadra van tervezve, úgyhogy még visszatérünk, hogy meglássuk, hogyan kerül vissza Mildred az elmegyógyintézetbe ápolónőnek. Hisz tudjuk: száll a kakukk fészkére.

 

Ratched – 5/3 ígéretes, érdekes kezdet után egyre őrültebbé vált a történet, a karakterek is. Emésztendő.

https://www.youtube.com/watch?v=ZU9ZtlkSnnE

GameDay

Rokonkereső

A színészi szakma is olyasmi, amihez gyakran kedvet kapnak a rokonok, ha valaki a családban már befutott.

Milyen rokoni szálak fűzik össze az alábbi hírességeket?

1: Meryl Streep és Mamie Gummergame_15.jpg

2. Sofia Coppola és Nicolas Cage

3. Michael Jordan és Michael B. Jordan

4: Ryan Reynolds és Blake Lively

5: Elvis Presley és Riley Keough

Megoldás: Tovább!

Tovább

Halálos harcmező

Mesterséges intelligenciás, háborúzó, terroristát megállító.

Thomas Harp kiváló drónpilóta, de olyan döntést hoz, ami miatt bíróság elé kell állnia. Kilőtt egy járművet, ezzel két emberüket is feláldozva, hogy megmentse az osztag többi részét. Noha parancsot kapott, hogy várjon – az osztag még megpróbálta volna kimenteni a két emberét. Thomas így a valódi harctéren találja magát, ahol Leo halalos-harcmezo.jpgmellé osztják be. A férfi csak látszólag ember: egy MI, szintetikus ember, akinek egy feladata van. Elfogni és megállítani a terrorista Kovalt, aki közel került atomfegyverek megszerzéséhez. Harp összedolgozik Leóval, egyre közelebb kerülnek a célhoz. Ám a férfinak rá kell döbbennie, hogy félreismerte Leót. Jót akar, de amit a célért megtenne, nem olyasmi, amivel Thomas együtt tudna élni. Vajon van ideje helyrehozni a hibáját?

Kedvem lenne a kicsit gúnyos énemet elővenni, és arra írni poénokat, hogy Amerika Kapitány pajzsának megöröklése hogyan próbál akciósztárt faragni Anthony Mackie-ből. Pedig én annyira nem is vagyok a színész ellen, mint páran az Altered Carbon 2. évada után.

De ez egy másik történet, egy kortárs háborús dráma, némi sci-fi elemmel. Az alapkérdései olyasmik, amelyet sokkal komolyabb filmek és színészek már feldolgoztak. A drónokkal való háború, ahogy a gyilkolás személytelen lesz és egy videójátékra kezd el hasonlítani. A főszereplő, Thomas nem vett részt harci bevetésen, csak a drónt irányítva, otthonról és biztonságban. Neki az nem élet-halál kérdés, távolról és hideg logikával nézi át a dolgokat. Neki megengedhető két élet feláldozása, ha azzal megvéd 30 másikat.

A másik főszereplő, Leo ugyanezt a gondolatmenetet használja, csak sokkal nagyobb kivitelben. Ő nem egyetlen harci helyzetre, hanem az emberiség háborúit akarja hasonlóan lezárja. Feláldozni 2-5 milliót, hogy 300 milliót megmentsen. A film arra igyekszik ezzel rámutatni, hogy amint kivesszük az emberi tényezőt és érzelmeket a hadászatból, semmi nem akadályoz meg minket, hogy tömeggyilkossá váljunk. Mert papíron eladható, hogy kis áldozattal megmentsük a nagyobb közösséget. De mikortól veszik ezzel az oda az emberség?

A gond az, hogy ezeket leginkább a film eseményei mögé láthatjuk bele. Elsősorban akciófilm, és nem moralizálnak a szereplők. Ha mégis megteszik, felszínesen és nagyon gyerekesen teszik, így a különben komoly téma ebben a kivitelben gyerekesnek és felszínesnek hat, aminél többet érdemelne.

Ha csak az akciónál maradunk, akkor már nagyobb kérdőjel, milyen is ez a film. Ez az a zsáner, ami annyira nem tud lekötni. Lövöldöznek, autóval üldöznek, robbantanak. Nekem egybefolyt, és nem maradt meg olyan jelenet emléke sem a fejemben, amire azt mondanám, hogy annyira jól nézett ki, hogy megjegyeztem. Sima lövöldözős film, amiben csak az ad pluszt, amikor Leo MI létével játszanak el kicsit. Túlzásba nem viszik és magyarázatot sem kapunk, de sokat elmond, hogy leginkább az maradt meg a fejemben, amikor Thomas rádöbben Leo mesterséges ember voltára, mert látja, ahogy a bőre áttetsző lesz, és alatta a gépi technológiát. Az korrekten festett, ha arra nem is jött válasz, hogy lehet a bőr áttetsző – innen már csak egy lépés lenne, hogy Leo láthatatlanná is válhasson.

A karakterek is egyszerűek. A már említett morális kérdés mentén szerveződnek, hogy jónak – emberinek, vagy rossznak, vagyis embertelennek látjuk őket.

Mackie a film sztárja papíron, és komolyan fájt az a jelenet, amikor azt ecsetelte, miért ő az amerikai katona plakátarca. Ahogy már említettem, ide jöhetne az Amerika Kapitány poén.

 

Halálos harcmező – 5/3 akciófilmnek elmegy, tévés szinten nézhető. A filozófiája gyengébb, Mackie is.

Halálos harcmező | Hivatalos előzetes | Netflix - YouTube

Mit várunk?

Cím: Nobody

Készítők: Bob Odenkirk kapta a főszerepet, aki inkább tévésorozatból ismert, de most bizonyíthat filmen is. Nagy sztár igazából nincs benne, de talán nem is baj. Így majd a történet adja el, reméljük.

Műfaj: akciómit_84.jpg

Cselekmény: Hutch PTSD-ben szenved, miután a házát kirabolják. Elhatározza, többet nem lesz áldozat. Amikor ugyanazok a tolvajok a szomszédját mennek kirabolni, Hutch végez velük. Az orosz maffia ezzel máris célponttá teszi: milyen dolog végezni a maffia embereivel - fizetni kell érte!

Várható megjelenés: egyszer már februárra lett áttolva, de lehet további csúszás is lesz.

Miért várós?

  • Tetszett a trailer, egy adrenalinlöketnek tűnik.
  • Most érdekesnek találom, hogy a trailer és a fülszöveg nem nagyon tűnik összeegyeztethetőnek. A filmből majd kiderül, miről is szól igazán.
  • A John Wick készítőitől - azt a filmet is bírom.
  • Nem agyalunk, csak szórakozunk. Bírnék egy könnyed, humoros, látványos akciómenetet.

Servant

1. évad

Misztikus, új emberrel összeismerkedő, családi titkos.

Dorothy és Sean Turner a kisbabájuk mellé vesznek fel dadát. A fiatal Leanne alig 18, és egy különös hangulatú házba nyer bebocsátást. A feleség tévériporter, a férje séf. A kis Jericho viszont szó szerint egy baba: Sean meséli el, a gyermekük halála után Dorothy kapta a játékbabát, és most azt hiszi, az egy élő gyermek, a fia. A család várja, mikor jutnak eszébe az elfojtott emlékek, addig pedig játszanak. Leanne szó nélkül úgy tesz, mintha a baba igazi lenne. Még akkor is, amikor Dorothy dolgozni megy. Sean leállítaná, de a lány nem hallgat rá. Mi több, servant.jpghamarosan egy valódi baba van a bölcsőben. A sógorával Sean kezd kétségbe esni: kié a kicsi, Leanne rabolta, mi történt? Leanne pedig úgy tesz, mintha semmi nem történt volna. Közben Sean körül is furcsa dolgok történnek: elveszti az ízérzékelését, és egyre jobban kötődik a babához. Már nem Dorothy ébresztése a célja, a kicsit akarná maguknak megtartani, de nem tudja, mit akar a lány és mire megy ki a játék.

M. Night Shyamalan érdekes figurája az amerikai filmiparnak. Ment már mennybe, rögtön a kezdéssel. A Hatodik érzékkel valami olyasmit tett le az asztalra, amivel stílust teremtett, máig hivatkozási pont. Csak aztán ez a film olyan magasra tette a lécet, hogy bármit is próbált, elérhetetlen lett az a szint. Sajnos, olyan mélypontok is jöttek közben, amivel Rodriguez vállalhatatlan gyerekfilmjeivel versenyezhetne – pedig én annyira nem is utáltam az Avatar moziját, mint jó pár ismerősöm.

Most talán megint jobb idők jönnek, mert az utóbbi időszakban ott volt a Széttörve, és a tévének meg elkezdte a Servant évadokat gyártani. A második most megy, de az első évad csak 10 részes, gyorsan be lehet hozni, ha valaki értelmes borzongatásra és rejtélyekre vágyik. Én is ezt tettem, és nem bántam meg.

A történet abban tipikusan idézi a rendezőt, hogy van egy rejtély, egy különös helyzet, és még mindig nem tudjuk, mi is történik itt igazán. Simán bele lehet képzelni természetfeletti megoldást, reálisabbat is. Amihez hozzájön, hogy ahogy megy előre a történet, az is nyilvánvaló lesz, hogy Jericho halálának is megvan a maga története, a szereplők valamit titkolnak. Rejtély van a múltban, a jelenben és ezek összekapcsolódnak.

A jelen pedig tele van feszültséggel és misztikummal. A három kiemelt szereplő helyzetébe könnyen beleképzelhetjük magunkat, és egyik sem kényelmes hely. Leanne furcsa, mintha a jelenben életképtelen lenne. Dorothy, akiről szinte várja az ember, hogy elkezdjen feleszmélni. Sean, aki meg szinte megőrül.

Sikerül őket úgy ábrázolni, hogy igazén senkit nem kedvelek meg, de érdekel mi lesz velük és nem is unszimpatikusak. Egyszerűen túl sok még a titok, a rejtett motiváció, hogy bárkit is kedvelni merjek. Van egy olyan tippem, amíg a második évad több mindent fel nem fed, nem is merek senkit kedvenc szereplőnek kijelölni. Ami biztos, hogy Dorothy testvére, akit Rupert Grint játszik, Julian, már most az agyamra ment. Segíteni akar, de egyben piócának is látom, aki rátelepszik a sógorára és a testvérére.

Különös ízt ad a sorozatnak, ahogy főznek és sütnek benne, az ételek. Valósággal morbidnak hat, és néha sokkol is, amit alkotnak a konyhában. Ahogy az angolna készül… attól még mindig forog a gyomrom. A Hannibal sorozat óta főzés ennyire felkavaró nem volt.

Találó a sorozat hangulata, jó a rendezés. A zárt teret, szereplők érzéseit képekkel lekövetik.

Már a második évadot követem, ezt nem bántam meg, hogy hamar bepótoltam.

 

Servant – 5/4,5 még sok a kérdésem, nagyon hangulatos a sorozat. Idegborzoló, horror látvány nélkül.

Servant — Official Trailer | Apple TV+ - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil