Minden napra egy film

Minden napra egy film

5 film, amit látnod kell

Bűnszervezetek

2020. október 27. - BBerni86

5_64.jpg5: A Wall Street pillangói - a leginkább baráti bűnszervezet a listán. Pár sztriptíztáncosnő rájön, hogyha az őket néző pasik hitelkártyáját leszívják, megúszhatják. Ki vallaná be szívesen, hol fogyott el annyi pénze? Inkább lenyelik. A hálózat nő, azzal együtt a kockázat is. Ahogy a gazdasági válság begyűrűzik, csökkennek a pénzek, a lányok egyre vakmerőbbek. Egyre biztosabb, hogy ebbe bele fognak bukni.4_75.jpg

4: A bűn királynői - ha a bűnöző férjeket kivonják a forgalomból, és a család nem akar éhen halni, a feleségeknek kell beszállni a bizniszbe. A csajok aztán bele is jönnek, és amikor a férfiak visszavennék a hatalmat, nem akarják adni. Így aztán újfajta háború indulhat, arról nem is beszélve, hogy a lányok között is fellépnek ellentétek. Két 3_96.jpgdudás nem fér meg egy csárdában - ki marad a bűnszervezet élén?

3: Az ír - Frank nem bűnözőnek indult, de elég volt egy lépés, hogy a maffia embere legyen, és egyre feljebb lépkedjen a ranglétrán. A legnagyobb nevek mellett fordul meg, és ő maga is sokat változik. Elhagyja a családját, másikat alapít. Közben olyanok hóhéra lesz belőle, akiket egykor a barátjának nevezett. Meddig lehet így életben maradni ebben a világban?2_100.jpg

2: A keresztapa - tudom, ezért kövezés jár, de én nem szeretem ezt a filmet. Klasszikus, még az is azt mondja, hogy ismeri és látta, ki pedig  nem is. Egyszer bírtam megnézni a trilógiát, nekem annyi elég is volt belőle. Az olasz maffia működése, Amerikában. Ahogy a keresztapa uralja a terepet, segít vagy halálos ítéleteket hoz. Az örökösödés szabályai és harcai. Olyan ikonikus, sokat idézett jelenetekkel, mint a lófej. Ami nekem megmaradt belőle, a zenéje. Nino Rota nagyot alkotott vele.

1_96.jpg1: Peaky Blinders - Birmigham, az első világháborút követő időszak. A Shelby család egyre nagyobb szerepet tölt be a város alvilágában, és a családfő ennél is nagyobbat készül harapni. Tommy veterán, titokzatos, és nehezen megközelíthető. Van olyan rendőr, aki nagyon le akarja kapcsolni, és ehhez egy csalit vet be. Grace pincérnőnek álcázza magát, és Tommy közelébe férkőzik. De ez nem olyan világ, ahol az árulást megbocsátják, még ha a felek valóban is egymásba szerettek. Tommy nehéz döntések elé néz...

'75 nyara

Szünidős, hippi szülőket elviselő, gyerekkori.

Jeff 14 éves kamasz, Ausztráliában. Az életét Spielberg és a Cápa változtatta meg, és adott neki hobbit. A filmezés lett a mindene, és kis kamerájával kisfilmeket forgat, rögzíti a családdal megeső dolgokat is, hogy egyszer majd összevágja és filmmé alakítsa. Az ő szülei két másik párral vannak szoros barátságban, így a 75_nyara.jpggyerekeik is barátok. Az egyikük Jeff filmjeinek állandó sztárja, aki bármilyen életveszélyes ötletet megcsinál. Ezen a nyáron például megnyújtják Jeff anyjának menyasszonyi ruhájában. Egy másik a plátói szerelme, aki legszívesebben elmenekülne innen, és már töri is a fejét a szökésen. A szüleik magukkal vannak elfoglalva, így nem veszik észre, hogy Jeff nővére a tinik lotyója lett, vagy akár Jeffék életveszélyes filmjeit. Amikor azonban egy félresikerült swinger est miatt összevesznek, rájönnek, hogy elhanyagolták a gyerekeket. Ezen javítani akarnak, de abban sincs köszönet.

A humor attól szép, hogy sokféle. Ami az egyik embernek vicces, a másiknak lehet, hogy nagyon nem az. Azért, ha egy filmen ott van, hogy komédia, a fülszövegből és a címből lemérhető, milyen típusú poénokra lehet számítani.

Ilyen téren a ’75 nyara megvezetett. Valami hagyományosabb családi komédiát vártam – a Disney filmeknél erősebb, felnőttebb poénokkal, de semmiképpen sem egy ilyen dramedy, ironikus és kicsavart valamit. Már-már abszurd helyenként, és nem akarom elhinni, hogy ilyenek voltak Ausztráliában a 70-es évek. Ha meg tényleg ilyenek voltak, akkor csak örülök, hogy nem ott és akkor éltem.

Túl sok cselekményelem van benne, ami inkább felháborít, mint szórakoztat. Semmi vicceset nem tudok találni abban, hogy egy nyomorult bálna a partra veti magát, megdöglik és turistalátványosság lesz belőle. Amikor meg elkezd szaglani, képesek felrobbantani. (Legalább annyira sajnáltam, mint a The Boys bálnáját. Bár, azt jobban. Az még élt is, ezt már csak elpusztult állapotban mutatták.) De nem ez a legalja. Most komolyan, a tini lány ajtaja előtt kilométeres sor áll, mert bárkit orálisan kielégít? A szülők óvszert adnak a 14 éves fiúknak, és még szobára is küldik a szintén 14 éves kislánnyal? Az én humoromtól ezek nagyon távol állnak.

Rühelltem, hogy micsoda állatkínzások vannak ebben a filmben. A bálna legalább már nem élt, de van itt egy szerencsétlen teknős, akit kínoznak az egész filmben. Egy kutya, akit vagy 10 éve igyekeznek megölni. Tudom, nálam is van valami bekattanás, hogy az állatokat jobban sajnálom, mint az embereket, de ezeknek a szerencsétleneknek esélyük sincs megvédeni magukat. Amit azzal a kiskutyával csinálnak… Az állatvédők nem tiltakoztak e film ellen? Lehetett volna.

Ami tökéletesen lejött, hogy a család normális tagjai szökésen törik a fejüket, mert ez kibírhatatlan. A szülőktől kezdve a gyerekeikig majdnem mindenkinek van valami elmebaja. Állatkínzók, modern hippik, felelőtlenek. Tudom, hogy komédia, de engem egyre jobban felhúzott ez az egész. Nem is értettem, a narrátor miért pozitív hangon zárt. Annyira nem is volt szörnyű, mint amilyennek tűnt. Nekem az volt.

A másik, amit nem értek, a szereposztás. Jó, már senkit nem mondanék sztárnak, de azért vannak itt nevek. Guy Pearce és Radha Mitchell ennél igényesebben szoktak szerepet választani, és kétlem, hogy Kylie Minogue életéből hiányzott a swinger anyuka szerepe. Ha azt veszem, hogy mindenki mennyire kiábrándító, akkor bejött, mert az teljesen átjött nekem, hogy mennyire sajátosan elmebeteg szinte minden karakter.

Mélységesen csalódtam ebben a filmben, és még mindig nem értem, mire volt ez jó. Életkép? Remélem, nem. Komédia? Nekem nagyon nem.

 

'75 nyara - 5/1,5 ez komédia akart lenni? Ahhoz képest szenvedtem vele, és utáltam a poénjait. Nagyon.

https://www.youtube.com/watch?v=fTiuLJ9wa5I

The other site

A számolás joga

A II. VH megnyerésének kulcsa a repülőgépek, a fejlesztések. Sok matematikus kellett, és elkezdtek nőket is felvenni. Megnyílt az út a fekete nők előtt is, akik maradtak is, és az átalakulás után a NASA munkatársai lettek. Ez az ő történetük.

Érdekes, szórakoztató film készült belőle - a regény informatívabb, komolyabb és több benne a tény. Másként jó a kettő.

Szörnyen boldog Halloween

Szellemes, szeretteiket visszahozó, mágikus.

Salma még kislány, amikor mostoha testvérei egy legendát mesélnek el neki. Egy mágusról, aki elrejtőzött a halál elől – végül elbukott, örökre börtönbe került, de az emberek kaptak a haláltól egy ajándékot. Egy homokórát, ami lehetővé teszi, hogy minden évben egy napon a szeretteik szelleme meglátogassa őket, ha oltárt emelnek nekik és rájuk gondolnak. Salma minden vágya, hogy megismerhesse a szüleit, ám a nagyanyja minden hasonlótól 10_25szornyen_boldog_halloween.jpegeltiltja. Már felnőtt nő, amikor egy nyom a város rejtélyes kastélyába vezeti, ahova tilos a belépés. A fiúkkal elvégzik a szertartást, és egy másik dimenzióban találják magukat. Salma kezében életre kel egy varázskönyv, a fiúktól elszakad, de egy rejtélyes idegenre bukkan a kastélyban, aki segítséget ajánl a lánynak. Ismerte a szüleit, akik híres mágusok voltak. A lány lassan rájön, miért kellett úgy felnőnie, ahogy és kezdi átlátni, hogy Morlette nem segíteni akar és nem igazságra vágyik: bosszúra, a halál ellen. Salma az egyetlen, aki kiállhat ellene.

Már láttam olyan mesét, ami nagyon szépen bemutatta a mexikói vallást és a másvilágot. A Coco, az a Pixar, amire nagyon nehezen szántam rá magam, de annyira tele volt szívvel és tartalommal, hogy most már szeretem azt a mesét. Arról nem is beszélve, hogy megértette velem, miért olyan nagy szám a halottak napja Mexikóban.

A Szörnyen boldog Halloween mintha ennek lenne egy nagyon gagyi verziója. Elég sok mindenben más, a történetben is, de túl sok a közös elem. Ahogy Jorge és Pedro találkoznak a felmenőikkel a túlvilágon, ahogy a holtak egy napon hazatérhetnek a családjukhoz, sok elem a látványvilágban. (Maga a másvilág, és a visszatérés is.)

Ez a mese nem vállalja fel, hogy mexikói, egyszer nem hangzik el az ország vagy a kultúra megnevezése. Viszont, csupa olyan elemet használ, ami ahhoz a kultúrához tartozik. Vegyük csak Salma arcfestését, amikor az ereje teljesen eluralkodik rajta, és nagy erőket mozgat mágikusan! Az arca pont olyan lesz, mint az Orgyilkos osztályban a mexikói lány harci arcfestése. De lesz itt mariachi-t idéző figura, és a két fiú egy verekedős jelenete a mexikói pankrátorokat idézte meg egy az egyben.

 Kicsit olyan, mintha a mexikói halottak napjának adna egy fantasy mesét eredettörténetként. Mese, nem kellene komplexebb történetet várnom, de így is sok minden zavart benne. Mintha hozzányúlna a mexikói gyökerekhez, és meg is tagadná őket ugyanakkor. A Coco felvállalta az egészet, szerethető és családcentrikus lett, itt meg használták a külsőségeit, az elemeit, de mégis fantasy gyökereket kapott varázslókkal meg megszemélyesített Halállal.

Grafikában is nagyon gyenge a mese. Helyenként töredezett a mozgás, de maguk a figurák is hagynak kivetnivalót maguk után. Nagyon babaszerűek, és a szépség nem jellemző rá. Tudom, fárasztó, hogy a Cocót emlegetem annyit, ami különben régebbi, és sokkal szebb, mint ez a mese.

De ha már belejöttem, mivel van problémám. A magyar címválasztás rémesen sikerült. Ebben a mesében nincsenek szörnyek. Szellemek vannak benne, és a másvilági halottakat csontváz alakokként jelenítik meg, de egyik sem ijesztő. Még a mese rosszfiúja, Morlette sem egy szörnyeteg, hanem egy szenvedő ember, aki nem tudta túltenni magát azon, hogy elvesztette azt, akit a legjobban szeretett. Ő sem menthetetlen, és a mese végére már nem is ő lesz a nagybetűs Rossz. Még a Szellemes Halloween is sokkal jobb lett volna.

Azt még nem döntöttem el, mennyire káros vagy sem, ha egy gyerek nézi ezt meg. Egy olyan képet ad át a túlvilágról, aminek nem lehet megfelelni. Hozzánk nem jönnek vissza szellemekként a rokonaink, bármilyen oltárt emelünk is nekik.

Van benne egy aranyos bogárféle, a testvérek is elmentek, csak ezért nem 1 csillagos.

 

Szörnyen boldog Halloween - 5/2 gyengébb grafika, gyengébb történet, és még a tanulsággal se vagyok kibékülve. Kár.

https://www.youtube.com/watch?v=EiLzEQ-pOO0

The other site

Az utolsó szolgálat

Két rutinos, öreg rókának kell a börtönbe kísérnie egy kölyköt. Megesik rajta a szívük, és igyekeznek emlékezetessé tenni az utolsó szabad napjait. De mindezért milyen árat kell fizetni?

Ponicsán megírta, Nicholson játszotta a filmben a főszerepet, és jött a díjeső.

A filmet még nem láttam, de a regény kifejezetten férfias - egyszerre érzelmes és mégsem.

The Boys

2. évad

Bosszút állós, igazságért küzdő, szuperhősös.

Butcher felszívódott, a csapat pedig Hughie irányításával próbálkozik a szuperek leleplezésével és a túléléssel. Az ő ásza mindenképpen Annie, vagyis Starlight, akit nem is kicsit akaszt ki, hogy nem ilyennek született, hanem az anyja tette ilyenné egy szérummal, annak a cégnek, aki most is a munkaadója. Neki is megvan a maga terve. 10_25the_boys.jpgSzerencséjükre Homelander mással van elfoglalva: amióta felfedezte, hogy van egy fia, apa próbál lenni. Saját mására akarja formálni Ryant, aminek Becca nagyon nem örül. Butcher pedig visszatér, de már egy céllal: Becca megtalálása és megmentése. Közben egy szuper terrorista nyomába erednek, a Hetek Stormfronttal bővül, aki hamar Amerika új kedvence lesz, noha van egy csúnya titka és hamar beédelgi magát Homelander ágyába is.

Itthon is egyre többen felfedezik ezt az elvetemült sorozatot. Az egyik szemem sír, a másik nevet. Tavaly sokkolhattam még az ismerősöket az innen vett jelenetek elmesélésével, idén meg azt vettem észre, hogy tudják, miről beszélek, mert nézik ők is a sorozatot. Annak csak örülök, hogy Kripke sorozata lassan kult széria, de azért hiányzik, amikor nagy szemekkel néztek rám a durva részek ecsetelésekor…

Az idei évad semmivel sem gyengébb, mint a kezdés. Annyi szálon vezetik az eseményeket, hogy szelektálnom kellett a fülszöveggel is. Még nem is tudtam említeni a vállalati manipulációkat, Deep küzdelmét a csapatba visszakerülésbe, vagy éppen az új kapcsolattartót, aki komolyan retteg Homelandertől.

Akció, humor, dráma és sokkolás, ez a sikerrecept. Nyers ez a sorozat, és sok olyasmit bevállalnak, amit nem szoktunk képernyőn látni. Ok, Antony Starr előző sorozatát is néztem (Banshee), így nem lep meg, hogy simán ledobja a textilt és gyilkosság közben is belefér egy szexjelenet, de azon én is nagyot néztem, amikor Deep egy bálnával állná el a fiúk útját, mire Butcher a motorcsónakkal… nem mesélem tovább, nézzétek meg inkább! Polgárpukkasztás látványos akciók közepette – Stormfront akcióit is simán ide vehetném.

Ebbe a sorozatba fekete humor illik, és meg is kapjuk. Nagy kanállal. Eszméletlen beszólások és szituációk vannak. Néha már abszurd, de ha beleéljük magunkat a sorozat világába, akkor már minőségi szatíra. Itt a szövegírók is kitesznek magukért.

Mindeközben azért nagyon komoly témákat feszegetnek, és mernek is mondani dolgokat. Most megkapják a magukét a profit orientált nagyvállalatok, a politika és a PR, a szekták és még sorolhatnám. Közben továbbra is felszínen van a nemi erőszak, a hatalommal való visszaélés, a néphülyítés filmes eszközökkel.

Ha mindez nem elég, még drámát is tudnak belecsempészni. Nagy abban a sorozat, hogy játsszon a karakterekkel. Egy szörnyeteg is kaphat olyan jelenetet, amiben sajnáljuk. Nagy áldozatok és próbatételek vannak, és rettenetes döntéseket kell meghozni. De ez annyira spoiler lenne, ebbe nem is megyek bele jobban. Legyen elég annyi, hogy mélyítik és alakítják folyamatosan a karaktereket, miközben helyenként kicsalják a zsebkendőt a zsebünkből.

Továbbra is csak dicsérni tudom a szereposztást. Antony Starr nagyon nagyot megy ebben a sorozatban, és kevés ennyire megosztó antihős jut eszembe. Karl Urban itt ikonikus szerepet kapott, és már nem Éomer ugrik be a nevéről. De bárkit kiemelhetnék, Quaid aranyos esetlenségét, Moriarty váltásait a szexi és a szende között, Tomer Capon játékát…

Csak azért nem 100% nálam, mert helyenként az ingerküszöböm fölé mennek. Az a nyomorult bálna… azért vontam le egy fél pontot.

Ismétlem magam: egyre jobban befut a sorozat. Lesz harmadik évad – érkezik Jensen Ackles – és lesz egy spin-off is. Kérdés: vajon valaki bevállalja itthon is a képregényt?

 

5/4,5 látványos, menő, polgárpukkasztó, akciódús – plusz remek szövegek és szereposztás.

https://www.youtube.com/watch?v=MN8fFM1ZdWo

SpoilerZóna

1922

2_99.jpgArlette földet örököl, el akarja adni és beköltözni a városba. Akár úgy is, hogy a férje marad a megmaradt földön és egyedül gazdálkodik tovább. Wilfred azonban maradni akar, és maga mellé állítja a fiúkat. Henry egy környékbeli módos gazda lányával jár, és nem akarja elhagyni. Wilfred úgy tesz, mintha beleegyezne a költözésbe, de este rátörnek az asszonyra. Henry fogja le, míg az apja baltával végez az anyjával. Szőnyegbe csavarják a tetemet, majd a kútba dobják.1_95.jpg

A seriffel azt hitetik el, hogy az asszony elszökött. A kútbe egy tehenet is beleölnek, és feltöltik, mintha a tehén miatt, és nem Arlette teteme miatt kellene. Henry azonban nincs jól, még Shannon is észreveszi, hogy a fiút valami bántja. Wilfred meg a patkányoktól szenved, melyek szerinte a kútból járnak vissza.

Shannon terhes marad, az apja egy lányanyáknak fenntartott intézetbe küldi. Henry elszökik, a lányt is kiszabadítja. Azonban nem jutnak messze. Kis rablásokból tartják fenn magukat, de az egyik gazda meglövi a lányt. Henry hiába próbál segíteni neki, elvérzik. A hideg tanyán Henry csak lefekszik a lány teste mellé, és megfagy.

3_95.jpgWilfred pedig csak veszít és veszít. Henry halála után jelzálogot vesz fel a birtokra, amit persze nem tud törleszteni. Egy patkány megharapja, elfertőződik, elveszti a kezét. A birtokot egy sertéstelep veszi meg, nevetségesen olcsón. Wilfred pedig elissza a megmaradt pénzt, és a halottai árnyai eljönnek végezni vele.

Rosszfiú a szomszédban

Házi őrizetben unatkozó, flörtölős, megkattanó.

Katie apja elhunyt, és az egykori jó kislány most gyászol és vadul. Dohányzik, felesel, megdobja a tanárait. Egy ponton már nem tudják elnézni a dolgait, és az iskola felfüggeszti a lányt. Bokaperecet és házi fogságot kap, 1 hónapon keresztül. A lányt azonban nem a lecke köti le, hanem az új szomszéd. Egy vele kb. egykorú, nagyon 10_24rosszfiu_a_szomszedban.jpghelyes srác, aki a nagyanyja házát újítja fel, hogy aztán eladhassa. Johnnak is tetszik a lány, és elkezdi megfigyelni, még kamerát is csempész a házba. Egy ponton a lánynak is feltűnik, hogy valami nagyon nem stimmel a fiúval. Szakítani próbál, majd bizonyítékot szerezni, hogy hívhassa a rendőrséget. John azonban rosszul viseli az elutasítást, és megvan a maga terve, hogy maga mellett tartsa a szomszéd lányt, aki már látni sem akarja.

Lifetime – nekem a tévés, nagyon nyálas és lányregényes romantikus történetek ugranak be a csatorna nevéről. Most belefutottam egy thrillerbe onnan, de ez még annyira se tetszett, mint a romantikus filmjeik.

A történet alapja működik, több jó film és regények is dolgoznak ezzel az alapfelállással. A hős valamiért képtelen elhagyni a házat – a Disturbia ugyanúgy a házi őrizetet játszotta meg, csak ott a srác nem mehetett el, és a dögös szomszéd lánnyal meg a problémás szembe szomszéddal haladt a történet. A Hátsó ablakban egy lábtörés miatt kényszerült otthon maradni a hős, míg a Lány az ablakban történetében egy olyan nő kerül előtérbe, aki pszichés betegség miatt nem tudja elhagyni a házát. De még sorolhatnám.

A gondok viszont már azzal elkezdődnek, hogy Katie mennyire gyorsan engedi be az életébe a szomszéd srácot. Először beszélgetnek és találkoznak, de már eljutnak addig, hogy heves csókcsatába bonyolódnak félmeztelenül a kanapén? Most lehetnék rosszmájú, hogy aztán meg csodálkozott, hogy John azt képzelte, tényleg van köztük valami…

Bután néz ki, ahogy gyanakodni kezd és nyomozni John után. El sem tudom dönteni, mi volt a mélypont. De, van egy tippem. Amikor átküldte a barátnőjét kémkedni a másik házba, de John közben hazaért és a lánynak el kellett bújnia. Szerintetek milyen remek búvóhelyet talált magának? Még csak az sem jutott eszébe, hogy az ágy alá bújjon, simán leült az ágy mellé. 6 évesen kreatívabb voltam, amikor bújócskáztunk a házban.

Aztán, a film vége bénább nem is lehetett volna. Úgy csinálnak, amikor már minden a legnagyobb rendben lenne, noha semmi nincs még lezárva. Most komolyan, szabadlábon van egy gyilkos, és annyival elintézik, hogy a fényképe megvan a járőröknek, valaki majd biztosan elkapja? Ott már konkrétan kínomban nevettem, bár nagyon kétlem, hogy az lett volna a készítői szándék, hogy megnevettessenek.

Az is feltűnő, hogy mire épülnek a karakterek. Johnról egyetlen elem derül ki a múltjából, különben semmit nem tudunk meg róla. Viszont, a fél filmben póló nélkül mászkál és csábos mosolyokat vet a szomszédban levő lányra, Katie egy fokkal több előtörténetet és karakterábrázolást kap, de ő is leginkább annyiban merül ki, hogy topokban és apró rövidnadrágokban mászkál. A maximumra csavarták az eye candy faktort – Katie még olyan lassított jelenetben sétálós jelenetet is kapott, amit szinte már csak paródiákban látok. Valahogy ennek több helye lenne egy romantikus filmben, ebben a thrillerben ez kevés.

Gondolom, az sem lep meg senkit, hogy névtelen tévésekkel dolgoztak. Vivica A. Fox az egyetlen kivétel, de az is jó régen volt már, amikor ő normális filmben tudott feltűnni. 2004, Kill Bill. Ok, a Függetlenség napja 2-ben benne volt, de az nem lett jó. Az Empire meg sorozat, bár azt legalább szeretem – Vivica mellékszereplő benne.

Ha van választás, a Hátsó ablak és a Disturbia sokkal jobb választás ennél.

 

Rosszfiú a szomszédban - 5/1,5 buta történet, pocsék befejezés – egyedül eye candy faktor volt, de tehetség nincs hozzá.

https://www.youtube.com/watch?v=KshAqbO2it0

Criminal: France

1. évad

Kihallgató, pozícióért küzdő, rendőrös.

A francia kihallgató tisztek között nem régiben volt átszervezés. Mindenki döbbenetére nem Sarkissian kapta meg a vezető posztot, hanem egy kívülállót, Audrey Larsent nevezték ki a csapat élére. Agresszíven reagálnak is a nő jelenlétére, már most azt tervezik a háta mögött, hogyan panaszolják be és érik el, hogy küldjék el tőlük. Az sem 10_24criminal_france.jpgsegít, hogy Audrey a tükör túloldaláról vezetné a kihallgatásokat, nem megy be az embereihez. Az elsőben egy lány állítja magáról, hogy egy mészárlás túlélője volt, amelyben a barátja meghalt. Blogol, híres lett, de most megvádolták, hogy hazudik. A másikban egy üzletasszonyt vádolnak, hogy megölte a beosztottját az építkezésen. Amikor azonban egy gyűlölet bűntényre kell fényt deríteni, Audrey is beül a kihallgatóba – ha lehet, hogy már késő is megnyerni a csapatot.

Ezzel körbeérek, a negyedik nemzet kihallgatásaihoz is elértem a Netflixen. Mivel eléggé Párizs mániám van, nem véletlenül a franciákat hagytam a negyedik helyre. Nem is volt rossz évad, érdekes történeteket hoztak, de amiért ide soroltam, nem valósult meg.

Ahogy a másik évadok, ez is egy helyre koncentrál. A rendőrség épülete, ott is az a két helység, ahol a kihallgatás és annak hallgatása folyik, valamint a kettőt összekötő folyosó. Annyira emlékeztet arra, amit korábban láttam, hogy a helyszín alapján ugyanolyan, mint az angol, a spanyol és a német részek voltak. Naiv dolog volt azt hinnem, hogy bármi is beköszön Párizs hangulatából. Nincs is, egyetlen utcai vágókép sem.

Ha az ügyeket nézem, itt a szenvedély lesz az összekötő kapocs. Mindegyik ügy nagy szenvedélyeket kelt, és az indítékok között ott van valamiképpen a szerelem és a szexualitás. Lehet indíték, lehet éppen a felmentő momentum, de mindig előkerül valamiképpen, hogy ki kivel milyen érzelmi és érzéki kapcsolatban van/volt. Ebbe bele tudnám magyarázni, hogy Párizs a szerelem városa, de nem leszek ennyire olcsó, és ennél a sorozat is jobbat tud.

Emberi drámákat bont ki, és mindig robbant egy nagy fordulatot is a rész, ami újraértelmezi az ügyet. A kihallgatások tulajdonképpen játszmák, amelyekkel kiszedik ezt a meghatározó információt a gyanúsítottból.

Szerettem azt is, hogy nem minden esetben beismerő vallomást kapunk. Van olyan ügy is, amikor téves volt az eredeti elképzelés, és nem bűnös, akit meghallgatnak. Így nem lett kiszámítható sem, lehetett a nyomozókkal együtt gondolkodni, mi történt, mikor hazudnak, és mit rejtegetnek az emberek.

Az ügyek sokkal jobban lekötöttek, mint az irodai játszmák. A sorok közé volt beépítve, hogy készül a palotaforradalom Audrey ellen. Nagyon kevés kell csak, hogy a helyzet még rosszabbra forduljon, és egy félreértés miatt még annyira se tolerálják őt, mint kezdetben. Mégsem tudott lekötni, ahogy Audrey próbálja menteni a menthetőt.

A Criminal részekben tudom értékelni, ha valamiképpen az adott országra jellemző ügyet hoznak, ami máshol nem játszódhatna. A kedvenc ilyen példám a németeknél volt, ahol a vasfüggöny lehullása miatt lehetett ilyen eset. A franciáknál ez nem volt, de cserébe annyira egyetemesek és aktuálisak a felvetett konfliktusok és ügyek, hogy tükrözik a századunk gondjait. Az Internet veszélyei, a népszerűség hajtása, terrorizmus, határidők és szabálysértések, gyűlölet bűncselekmény.

Bár a franciáknak vannak olyan színészeik, akiket arcról is mindenki megismer, nem dobtak be neveket a sorozatban. Igazság szerint nem volt rá szükség, a történetek eladták, bár vonzóbb lehetett volna egy-egy hírességgel.

Bár maradtak nyitott kérdések, és nézném is tovább, még ennek sem láttam a további berendelését. Lehet, az csak az angoloknak jutott?

 

Criminal: France - 5/4 emberi drámák, viszonylag nagy csavarok a megoldásoknál, az eddigi legérzelmesebb.

https://www.youtube.com/watch?v=GmDdXzPUuFQ

süti beállítások módosítása
Mobil