Minden napra egy film

Minden napra egy film

Idézzünk!

2020. április 01. - BBerni86

(Madeline hagyott egy búcsúvideót, amit Holt Amy és Rosa társaságában néz meg.)

  • Helló, Raymond! Meglep, hogy látsz?
  • Nem mondtam ki háromszor, hogy Bloody Mary, szóval igen.
  • Mikor vette ezt fel?
  • A lángokból ítélve, lehet, hogy élő adás. (Brooklyn Nine-Nine)

 

Az idő mind közül a legnagyobb harcos. Amit nem pusztít el, azt megváltoztatja, a felismerhetetlenségig. Az idő mindent lerombol. (Altered Carbon)

 

(Ivan már behatolt a házba, amikor a vele szövetségre lépett rendőrök rádöbbennek, mi várja odabent. Nem egy, kettő nagydarab izomember. Nem mondhatni, hogy sietnének segíteni…)

  • Érdekes a fickó aktája.
  • Merthogy?
  • Merthogy vagy ugyanaz az álneve, mint a rendes vezetékneve, vagy van egy ikertestvére.
  • Ketten is vannak odabent? Á, Jézusom, akkor a srácnak lőttek.
  • Ne segítsünk?
  • Itt se vagyunk!
  • És ha megölik?
  • Hát akkor meghal. (Hazugok és tolvajok)

 

(A bolti rablást elkövető Colt szökni próbál, Nolan meg hatni rá: adja fel magát.)

  • Életemben nem nyertem semmit. De most ott van a zsíros szelvényem, be akarom váltani.
  • Értéktelen, Colt. Ahogy az is, amit szemben próbált beváltani. Mindet érvénytelenítették, amikor bejelentették a lopást.
  • Ez nem igazság! Soha életemben nem nyertem semmit. De ezt igen! Nem vehetik el tőlem!
  • Az egyetlen nyereménye egy halottas zsák lesz, ha nem adja meg magát. (The Rookie)

 

(Nehéz elhinni, hogy Madeline meghalt.)

  • Uram, meghalt.
  • Ó, Terry! A zombik nem halnak meg. Átverés az egész. (Brooklyn Nine-Nine)

 

(A halott barát hangján beszélő, gépi pszichológiai program képtelen segíteni. Nem is érti a problémát.)

  • Gondolkodtam azon, amit mondtam neked.
  • Igen?
  • Hogy ez egy cinkelt játék.
  • És?
  • Még ha az is, muszáj játszanod, hogy legyen esélyed nyerni. Nem?
  • Nem. Te egyáltalán nem erre gondoltál. Mármint az igazi éned. Azt mondtad, a rendszerben egyáltalán nem számítunk. Szarnak ránk, hogy élünk-e vagy meghalunk. Hogy lennie kell egy saját tervnek. Össze kell tartanunk. És igazad volt. (Westworld)

Hazugok és tolvajok

Múltért megfizetős, átverős, családi összetartós.
Ivan Warding két dologhoz nagyon ért: a művészethez és a lopáshoz. Balszerencséjére az apja rossz embernek tartozott a halála előtt, és az adósságot a fia megörökölte tőle. Így Ivan aprópénzért egy maffiózónak gyűjt be műkincseket, miközben problémás fivérére is vigyáznia kell, akit a sokadik intézetből dobnak ki. Több estélyen is3_31hazugok_es_tolvajok.jpg összetalálkozik a gyönyörű és a szakmából kitaszított színésznővel. Elyse egyre közelebb kerül a titkaihoz, és ahogy a viszonyuk is forrósodik, Ivan a terveibe is beavatja a lányt, aki kész segíteni neki a nagy kiszállásban. A fivérek és Elyse bonyolult játszmába kezdenek, melynek eredményeképpen Ivan az FBI elől is kimentené magukat, és végleg leszámolna a torkukat a markában szorító Dimitrivel. Elég azonban egy hiba is, hogy a kis csapat a temetőben kössön ki.
Mindenkinek megvannak a maga kis bűnös élvezetei. A filmekben nekem talán a mesék ilyenek, amelyekből nem bírok kinőni és a heist movie. Ha egy filmben átverések és ötletes rablások vannak, nagy eséllyel szeretni fogom akkor is, ha egy más zsánerben ugyanazt a minőséget kevésnek találnám.
A Hazugok és tolvajok szerencsére nem az a kategória, amit csak a zsánere miatt szerethettem. Nem lesz a műfaj klasszikusa, de nem is az a célja. Egy könnyed, kikapcsolódással teli kb. 2 órát kínál és ezt nyújtja is.
A történet több tekintetben tipikus. Hősünk pokolian jó a maga területén, de már kezd elege lenni a rajta élősködő gengszterből – nincs a filmben kimondva, de szerintem az apa, akinek az adósságát törlesztteti a fiatalemberrel, Dimitri miatt halott. Közben a rendőrség is a nyomában van. Természetesen most találkozik a nővel, aki illene mellé. Így már csak a terv kell, hogy mindent megoldjon. Gengszter és FBI lerázva, nő az oldalán és Dimitri megfizessen.
A film első felében épül a helyzet, és Ivan munkás mindennapjaiba nyerünk betekintést. Az ő módszere egyszerűségében elegáns. Nem akarom a rablásait elmesélni, de megvoltak a magam kedvencei. A Hitler portré ellopása köztük van, de bírtam azt is, ahogy a milliós festményt az öltönyében rejtette el. A pontos tervezés és a hidegvérű végrehajtás az ő esetében a titok.
A nagy átverés már bonyolultabb ennél, és társakra is szükség van hozzá. Bírtam is, ahogy a bűn családi vállalkozása bővül. Még annak is meglesz a maga haszna, hogy a bátyja a különféle intézetekben a gyógyszerek szakértője lett…
A szerelmi szál szinte csak jelzés, de nem is kellett belőle több.
Nem is a puszta cselekménye, ami miatt élveztem a filmet. Nem olyan csavaros, nem annyira okos sem, de a hangulata megvan. Stílusos Ivan rablási stílusa, és a filmben erős az eye candy faktor is. Ivan, vagyis Theo James inkább hódít a külsejével, mint a színészi tehetségével. Itt sem az maradt meg belőle, hogy mennyire jól játszott egy-egy jelenetben, hanem arra figyeltem fel, hogy nem véletlenül modellkedik. Remekül áll neki az öltöny. A férfi nézőknek pedig benne van a szintén modell karrierrel büszkélkedhető Emily Ratajkowski, aki sokat mutató és szexi ruhákban emeli a pulzusszámokat. Vagyis, rá sem azért emlékszünk, mert élettel töltötte meg a karrierjét feltámasztani akaró színésznőt.
Van benne humor is, ha az néha kicsit agyament is. A személyes kedvencem, amikor Ivan belesétál egy kemény szituációba, a vele együtt dolgozó rendőrök meg kedélyesen megbeszélik, segítsenek-e neki. De Ray gyógyszerészi megmozdulásain is jókat mosolyogtam.
A kritikái vegyesek, de egyszeri vagy kétszeri szórakozásra kiválóan megfelel.

Hazugok és tolvajok - 5/4 hangulatos és szórakoztató, de nagyobb csavar és meglepetés nélkül eye candy faktorral.
https://www.youtube.com/watch?v=bJAY3ikn1Zc

5 film, amit látnod kell

Kamaszok

5_56.jpg5: Kegyetlen játékok – gazdagok, szépek és középiskolások. Jó dolgokban nincs jobb dolguk, mint mocskos fogadásokat kötni szüzességre és csábításra. Ám a szívtipró Sebastian beleszeret a legutolsó feladatba, és hozni kényszerül pár nehéz döntést. Klasszikus alapokból, erős szereposztással, kultikussá vált zenével.4_67.jpg

4: Heathers – új fiú jön az iskolába, aki megtetszik a félénknek tűnő Veronicának. A szimpátia kölcsönös, és a lány máris JD őrületébe csöppen, akinek nem okoz gondot elintézi a suli uralkodó lánycsapatát. A Heather lányok trendet diktáltak és gonoszan uralkodtak, 3_82.jpgde most változik az életük. De Veronica sem az a szende szőkeség, akinek tűnik…

3: Sex Education – adott egy középiskola, amibe jár egy srác, akinek az anyja szexterapeuta. Mire hősünk észbe kap, már ő is tippeket oszt a diákoknak, és próbál közelebb kerülni az üzlettársához, az okos, de hátrányos helyzetű Maeve-hez. Roppant megosztó lett, egyesek szeretik, másoknak sok benne a deviancia.2_83.jpg

2: American Vandal – adott két középiskolás, akik podcastot készítenek az iskolájukban történés rongálásról. Elméleteket gyártanak, nyomoznak és beszélnek a történet szereplőivel. Nem azt a választ kapják, amit az elején vártak. A dolog sikeres lesz, így felkérik őket, hogy egy másik iskolában 1_77.jpgjárjanak utána a durva vicceknek. (Pl. a menzán hashajtóval felturbózott italoknak.)

1: 13 okom volt – szigorúan az első évad! Hannah megölte magát. De hagyott hátra magnókazettákat a vallomásaival, melyben elmeséli, hogy jutott ide. A kazettákat végig kell hallgatnia a felelősöknek. Most Clay a soros, aki szerelmes volt a lányba. Miközben elmerül Hannah világában, borzalmas képet kap arról, mire képesek egymással a kamaszok. Clay pedig nem az a típus, aki csak hallgat és nem tesz semmit.

Lost Girls

Eltűnt személyeket kereső, társadalmi lenézéssel küzdő, családi.

Mari Gilbert keményen küzd, hogy felszínen tartsa magát és lányait. A két kisebbet még ő neveli, ráadásul az egyik lánya pszichés beteg, és külön felügyeletet igényel, hogy szedje a gyógyszereit. Családi vacsorára készülnek, ahova a már külön élő nagylánya is eljönne – pénzt is ígért az anyjának, besegítene a számlák 3_30lost_girls.jpgbefizetésébe. Shannan azonban nem jelenik meg. Amikor másnap sem jelentkezik, és a barátja is náluk kezdi el keresni, Mari a rendőrséghez fordul. Eleinte nem veszik komolyan, mert a lány prostitúcióból tartotta fenn magát. Ám amikor egy rendőrkutya holttestekre bukkan, már más megvilágításba kerülnek a dolgok. Valaki utcalányokat kap el és gyilkol meg. Shannan teste azonban nem kerül elő, a rendőrség az ő esetét eltűnésként akarja kezelni. Mari küzd, hogy az ő lánya is megkapja azt a figyelmet, amit a többi áldozat.

Megtörtént eset az alapja. Ilyenkor egy plusz szívszorító adalékot kap a film, mert ez valóban megtörténhetett. Nem is maga a gyilkosság ténye, ami kicsapja a biztosítékot. Sajnos, abban nincs semmi meglepő. Erőszakos világban élünk, és a hírek tele vannak brutális esetekkel. Ám az, hogy még az áldozatok hibáztatása és a társadalmi réteg szerinti szelekció ennyire élő, fájdalmas.

Nem is a krimi volt az, ami érdekes a filmben. Hanem az ilyen kis morzsák, amikor pellengérre állítják a rendszert. A prostituált Shannan az életéért futott, veszélyben volt, hívta a 911-et segítségért. Több, mint egy óra tellett el, mire valaki a helyszínre érkezett. Mennyi esélye maradhatott így a lánynak? Később az anyja elvégez egy tesztet. Egy helyi, úgymond tisztes polgárnak kiadva magát hívja ki ugyanonnan a rendőrséget. 15 percen belül ott az autó és a rendőrtiszt. Pedig mindkettő ugyanolyan emberi lény – a különbség csak a társadalmi státuszukban van.

A film abszolút az áldozatok és családtagjaik oldaláról fogja meg a történteket. Minimálisan van arra utalás, hogy a rendőrfőnök utasítva lett arra, hogy ne kiáltson sorozatgyilkost, és nyugtassa le a sajtót. Ki lehet következtetni, hogy ezért akarták annyira, hogy Shannan eltűnt személyként legyen nyilván tartva. A politika számított, nem az emberi élet. Egy-egy ponton, árnyalásként ez is érdekes vonal lehetett volna – a Három óriásplakát pár éve ezzel is többet tudott. Ott láttuk mindkét oldalt, a karakterek drámáit innen is, onnan is.

A családtagok kapcsán igyekeztek a drámát a filmbe csempészni. Mari családjában amúgy is volt bőven feszültség: menet közben derül ki, hogy Mari állami gondozásba adta a lányát, mert Shannan skizofrén rohamaival nem bírt el. A másik lánya már előre azzal vádolja, hogy a húgától is megszabadulna, ha súlyosbodik annak állapota. Azzal is nekiesnek az anyának, hogy pontosan tudta, miből él a lánya, mégsem tett ellene semmit és a pénzét is elfogadta.

Egy ponton átcsúszik annak a bemutatására a film, hogy az áldozatot kezdték el hibáztatni. Miért így élt? A család miért nem vigyázott rá jobban?

Nem a krimi a lényeg itt, egyáltalán nem. Ezek a folyamatok: ahogy a családok küzdöttek a nyomozásért, a lányok halálának kivizsgálásáért. Mert a társadalom köröttük be akarta csukni a szemét, és szemétként kezelni őket.

Lehetett volna ebből minőségi dráma, az alkotóelemek benne vannak, de nem áll össze. Egyoldalú az ábrázolás, a film túlírt és gyakran unalmassá válik. A családi egyéb drámák gyakran elveszik a figyelmet, és lassítják az eseményeket.

A szereposztás sem olyan, hogy felfigyeljen rá az ember. Akad benne ismerős név, mint Lola Kirk, de sem emlékezetes alakítás, sem emlékezetes karakter nem volt benne.

Leginkább szürke ez a film: egyszer nézhető, de nem emlékezetes semmilyen formában sem.

 

Lost Girls - 5/2,5 a dráma átjött, a krimi kevésbé. Nem fogott meg, bár érzem, minek kellett volna hatnia.

https://www.youtube.com/watch?v=UJzGE00wncU

The other site

Benjamin Button különös élete

Brad Pitt Benjamin Buttonért is volt Oscarra jelölve, akkor nem kapta meg. A film azonban nem rossz, és a kisregény, amiből készült, szintén figyelemre méltó.

F. Scott Fitzgerald A nagy Gatsby miatt lehet ismerős, de más remekművei is voltak. Benjamin Button is megérdemli, hogy elolvassuk.

Eszmélés

Gyászolós, szerelmes, haláleset körüli rejtélyes.

Carys élete a gyász körül forog. A legjobb barátja egy halottasházban dolgozik, ahova a lány rendszeresen bejár. Innen gyűjt tippeket, melyik temetésekre érdemes eljárnia és figyeli a gyászolókat. Anna még csak 27 volt, amikor 3_29eszmeles.jpgegy tragikus autóbalesetben odaveszett. A családja, a vőlegénye is gyászolja. Carys is megy részvétet nyilvánítani, és ahogy a halott gyűrűjét nézi, sikerül azt lehúznia és mivel éppen mellé lép a vőlegény, eldugja. Hazugságba menekül: Anna barátnője volt, még korábban az iskolából, azért nem találkoztak eddig. Tyler, aki különben kedves és jóképű, állatorvos, nehezen boldogul Anna szüleivel, akik máris a fiút nyaggatják a lány pénzéért. Megkéri Caryst, legyen a támasza. Szívesen hallgatja Tyler történeteit a halott lányról, közben ő maga is tud beszélni a halott húga miatti érzelmeiről. Ahogy egyre jobban lesznek, egymásba is szeretnek. Carys már tervezi is, hogy mondja el magáról az igazat. A boldogságát megmérgezi, hogy Anna halálról kiderül, gyilkosság volt. Carys már kételkedik a férfiban: lehet, hogy ő végzett Annával?

Komoly baj van egy thrillerrel, ha a felétől kezdve azon jár az agyam, hogy ezen nevetnem kellene vagy sírnom? Itt volt olyan jelenet és olyan párbeszédek, ahol konkrétan nem tudom eldönteni, melyik reakció lenne a helyes. Értem, thriller akart lenni, ahol a hősnő veszélyérzete miatt aggódni kellene, de annyira röhejes az egész, hogy egészen más hatást váltott ki belőlem.

De ne szaladjunk ennyire előre! Nézzük elsőnek a film cselekményét. Aminek már az alapötlete borzalmas. Egy lány, akinek az a hobbija, hogy temetésekre jár? Mindig feketében jár, és nincs élete sem. Nekem az sem derült ki a filmből, egyáltalán mivel foglalkozik, miből él. Mert költekezni azt tudott, de honnan volt fizetése? Az annyira vígjátéki, és egyszerre abszurd, hogy szinte a temetőben összejön a menyasszonyát gyászoló fiatalemberrel. Pedig ez nagyon nem fekete komédia, amiben lenyelnék ilyesmit…

Jó darabig azt nézhetjük, ahogy Carys egyre jobban elássa magát a hazugságokkal. Se azt nem meri elmondani, hogy nála a gyűrű, se azt, hogy nem ismerte Annát. Az a csoda, hogy nem bukik le már az elején. Túl gyors a szerelmi szál is. Tulajdonképpen Anna halála után napokkal már összejön Tylerrel, a hatodik héten pedig még vadabb fordulatot vesznek az események. Akkor se ilyen gyors egy kapcsolat, ha nem gyászolna éppen a srác. De így… Szinte az a szint, mint a Disney mesék meglátni és megszeretni világa.

Arról hosszan tudnék írni, miért nem éreztem igazinak különben sem ezt a szerelmet. Mert, hogy Carys beleesik a szomorú, jóképű állatorvosba, azt el tudom hinni. De mit lát a férfi ebben a nőben? Carys nekem az agyamra ment. Megjátssza magát. Sokat hazudozik. Alig tudni meg róla valamit az egész film alatt. Igaz, nekem a színésznő alapból nagyon ellenszenves volt. Gáz, de az anyját játszó Jane Seymour millió meg egyszer jobban is nézett ki, meg tehetségesebb is, mint Bijou Phillips. Sokat mond már ez a keresztnév is. Bijou – tényleg az. Távolról elmegy, de amint a közelébe kerülsz, rájössz, hogy csak valami értékesnek a semmit érő másolata. Színésznőként is nulla közeli értéke van, és még csak nem is egy szép nő, hogy ráfogjam ezt az eye candy faktorra.

Így visszaértem oda, hogy szenvedtem ezen a filmen. Nagyrészt Bijou miatt, aki irritált. Részben, mert a thriller elemeket romantikus vígjáték elemekkel keverték. Abszolút nem vicces, de nem is ijesztő, amikor pl. Carys már leütni készül az életét féltve az elé térdelő barátját, aki a kezét próbálja csak megkérni.

Buta a vége is, egyszerűen nincs ebben a filmben olyan, amit szerethettem volna. Vámpírnaplókban Daemon csapat drukker voltam, de itt Somerhalder is édeskevés. Ez rossz.

 

Eszmélés - 5/2 annyira nem rossz, hogy jó legyen, de majdnem. A hősnőt nagyon-nagyon rühelltem.

https://www.youtube.com/watch?v=4ymTUYWhFt4

Altered Carbon

2. évad

Elveszett szerelmet kereső, múlt hibáit megfizető, jövőbeli.

Takeshi már szabad ember, de aki ismeri, tudja, mi az a kulcsszó, amivel rá lehet venni bármilyen feladatra. A Harlan egyik alapítója keresi meg azzal, hogy veszélyben az élete, és ha Takeshi megvédi, cserébe elárulja neki, hol van Quellcrist Falconer, akiért a férfi még most is bármire kész. Ám mire Takeshi tudata letöltődik a bolygón3_29altered_carbon.jpg egy speciálisan neki készített burokba, már valaki végzett a csoporttal. Takeshi marad, mert tudnia kell a válaszokat. Így belecsöppen egy bolygóközi játszmába, melyben a bolygó kormányzója a katonai erőkkel packázik. A katonaságot képviselő Carrerra ezredes régi ismerős, ám az új burka és neve miatt időbe kerül, mire Takeshi felméri, hogy mennyire személyes ez az ügy. Ráadásul Poe tudata kezd széttöredezni, ahogy Quell sem a régi, és a fejvadász Trepp társasága sem éppen biztosnak nevezhető.

Regényről soha, senkit nem beszélnék le. De a Valós halál kötetek mellett érdemes a Netflix sorozatra is benevezni. Sokkal fogyaszthatóbbnak találtam, mint a regényeket.

Ez az évad pedig ötvözete a karakterek múltjának és a jelenének. Azok a figurák rendezik a konfliktusaikat, akik a széria kiemelt karakterei. Takeshi most kapja meg a válaszokat a múltra, és oldódik fel az a belső fájdalma, ami Quell elvesztése óta vele van. A szerelme, a rögeszméje megkapja a befejezést, amit egészen eddig hajszolt.

Simán lehet nézni úgy a sorozatot, hogy a szereplők milyen belső dilemmákat cipelnek és milyen konfliktusaik vannak egymással. Quell, aki még a régi énjét is keresi, és szembe kell néznie azzal, egy hozzá hasonló vezető mennyire engedhet meg magának egy olyan szerelmet, ami Takeshi mellé köti. Tak, akinek a múlt miatt bűntudata van, és képtelen magára hagyni olyan személyeket, akiknek segítségre van szüksége. Nála már régen nem a politikai és vallási játszmák az érdekesek, hanem az egyéni sorsok. Carrerra, aki nem képes megérteni, az utódjának nevelt katona miért árulta el, ráadásul a sereg a hősöket nem díjazza, így elvették tőle a nevét és megint kezdhette a nulláról. Amihez hozzájönnek olyan kérdések, mint a Harlan alapítóinak háborús és eltitkolt bűnei, Trepp öccse iránti lojalitása, Poe kapaszkodása az emlékeibe és a személyébe, MI létére.

Igen, lehet azért nézni ezt a sorozatot, mert olyan szereplői vannak, akiknek emberi, örök dilemmái vannak.

De nézhetjük azért is, mert jó sci-fi, hatalmas játszmákkal, érdekes világokkal és látványos akciójelenetekkel. Mivel egy bolygóra szűkül a helyszín, kicsit átláthatóbb most ez az évad. Akinek megvannak az olyan alapfogalmak, mint a valós halál, burkolás, könnyeden bekapcsolódik és nézheti a kibomló hatalmi harcokat. Danica Harlan is megéri a pénzét, és vannak nagy ötletei, kegyetlen lépései. Carrerra jó játszótárs, szintén tudja keverni úgy a lapokat, hogy borítsa a játszma addigi menetét. Mindennek része a vallási lázadás, a nagyobb cél, ami a bolygó sorsát meghatározza. A személyes konfliktusok jobban lekötöttek, de ez a nagyobb volumenű csatározás is ki van dolgozva.

Látványosra is sikerült a sorozat, amin már nincs miért meglepődni. A Netflix erre odafigyel, ráadásul ez az egyik olyan sorozatuk, amelyekkel tervek vannak. Nem véletlenül olyan az évad vége, amilyen. Lehessen folytatni…

A szereposztásban meghagyták a korábbi szereplőket, de Takeshi új burka egy még ismertebb színész lett. A Marvel univerzumból érkezett Anthony Mackie. (De Trepp is Marvel színészből lett, csak éppen Simone Missick a Defenders sorozat rendőrnője volt.)

Ráadásul ebben az évadban is találtam egy olyan dalt, amitől dallamtapadásom lett.

Van még potenciál ebben a sorozatban, érdeklődve várom is a fejleményeket.

 

Altered Carbon - 5/4 akciódús, akad benne csavar. Szórakoztató, és érthető is – a populárissá tétel jól áll neki.

https://www.youtube.com/watch?v=_MzbLQBeR9Y

SpoilerZóna

- Apró mesék

1_76.jpgJudit és Balázs szeretők lesznek, a férfi a kis családdal marad az erdőben. Ám egyik nap Virgil, a nő fia nincs sehol. Mindenhol keresik, végül a család házában találnak rá. Az apja van vele, aki hazatért a háborúból. Megerősíti Balázs meséit, mintha valóban vele együtt szolgált volna és Balázs nem hazudozott volna nekik.

Amikor Balázs maguk között számonkéri, azt mondja, odakint belátta, hogy milyen rosszul bánt korábban a családjával. Meg akar változni, jobb ember lenne. Így amikor Judit 2_82.jpgarra kéri a férfit, menjen el a férfival vadászni és végezzen vele, képtelen megtenni.

A város vezetősége és a szovjet tisztek behívják őket. Egy idős férfi háborús bűnökkel vádolja a férfit: fogolytáborban volt az egyik legkegyetlenebb őr. Ő végzett a férfi fiával is. Balázs az ellentanú, akinek meg kell erősítenie az eddig mondott meséket, melyekkel alibit ad a férfinak. Balázs megteszi - de utána, maguk közt a férfi közli vele, lehet takarodni. Ha még egyszer a családja közelébe megy, megöli.

3_81.jpgOtthon már kimutatja a foga fehérét. A feleségére támad, és a fiát sem kíméli, amikor az védené az anyját. Judit és Virgil nagy nehezen az erdőbe menekülnek. A visszatérő Balázs segít nekik, végül Judit férje végzi be. Balázs szalad a haldokló Virgillel a karján segítségért - az eddig mesélt hamis meséről kiderül, ő próbálta a kislányt megmenteni. Megint az a helyzet, siet a beteg gyerekkel.

Valamivel később: Judit vallomást tesz. Megerősíti, az eset óta Balázst nem látta. Odakint már várja Virgil, valamivel távolabb pedig Balázs is csatlakozik hozzájuk. Indulnak haza.

- Kísértetek

Kiderül, egykor ez Florence családjának kúriája volt. A kislány végignézte, ahogy az apja megölte az anyját, akinek elege lett abból, hogy a férfi semmibe nézi a közös lányuk, és maguk között neveli a fattyát. Florence elbújt, a féltestvére mellett az egyik fali beugróban. A férfi ismerte a rejtekhelyet, belőtt, de a szeretett fiát sikerült megölnie. A szobájába ment, ahova a rejtekből Florence belátott. Az apja öngyilkos lett. A kislány nevelőszülőkhöz került, a házból fiúiskola lett. Most minden beugrik.4_66.jpg

Tom nem az iskola diákja, az öccse szelleme, akinek a nevelőnő az anyja. Aki mérget tesz a saját és Florence italába is, hogy a fiú ne legyen egyedül soha többé. Robert rohan az ellenszerért, de Tom az, aki idehozza és segít meginnia a hánytatót a nőnek. Nem derül ki, időben voltak-e.

Robert és Florence együtt mennek el innen. De nem derül ki, Florence élő vagy szellem. Egy gyerektől köszön el, aki Tom szellemét is látta. Mások keresztülnéznek a nőn, csak Robert beszél vele és beszélik meg, hol várja őket a taxi.

süti beállítások módosítása
Mobil